Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aktivitet til alenebarn

NYTT TEMA
sima1969
sima1969Innlegg: 1
27.11.16 14:45

Hei

Jeg er en mor som har bare en sønn på 10 år , vi , både jeg og min mann har utenlandsk bakgrunn. Vi har noen slekter i Norge , men ingen har barn i samme alder som vår . Sønnen vår har mange venner men det passer ikke alltid at noen kommer til oss ! Noen ganger føles vondt å se barnet ditt er alene og vennene hans er hos fettere og kusiner eller vennepar med barn i samme alder ! Noen som kjenner seg insamme situasjon ? Er detonert tips og råd som man kan få av dere ? Hilsen Sofi

Neith
NeithInnlegg: 18598
07.01.17 20:28
sima1969: Sønnen vår har mange venner men det passer ikke alltid at noen kommer til oss !

Så lenge han har venner, og de bytter på å få være hjemme hos hverandre er det ikke noe stort problem. Men skjer det ofte at han ikke kan ha venner på besøk? Og hvor ofte er han egentlig alene? 

Kan ikke gi så mange andre tips enn å melde han på fritidsaktiviteter eller hjelpe han til å finne noen nye hobbyer. Gutter i den alderen kan ofte ha stor glede av å bygge lego, togbane eller noe sånt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen