Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når blogging er til skade for barn

NYTT TEMA
joplina
joplinaInnlegg: 59976
17.02.17 10:04

Leste dette artikelintervjuet i dag ....og jeg reagerte sterkt på det.

Er det virkelig gått så langt at man skal annamme slikt og ha forståelse for et slikt dilemma uten å reagere....?

- Overreagerer jeg ?

Blogg-mamma har ungen(e) sin(e) på utstilling  - og har nå satt i gang et "oppfølgingsprogram" for barnas tilpasning og trygghet - og vurderer også hjemmeundervisning når barnet skal begynne skolen - fordi det kan luske gale pedofile rundt denne skolen som kan kontakte hennes datter over skolegjerdet - fordi de har hatt anledning til å følge barnet gjennom bloggen.....

Barnets liv må innskrenkes slik at mor kan blogge videre på samme vis og dele bilder av ungene på bloggen - samt delta i tapet bloggdrama-serie.

"Anna Rasmussen (20) har nådd bloggtoppen ved å fortelle om mammalivet. Nå er hun bekymret for datterens skolegang. Anna Rasmussen (20) begynte å blogge under navnet «Mamma til Michelle» da hun var 14 år gammel og gravid med sitt første barn. Eldstedatteren Michelle får særlig mye oppmerksomhet fra fans og blogglesere.

Rasmussen forteller til VG at hun nylig har satt i gang et oppfølgingsprogram rundt datteren, for å ivareta sikkerheten hennes.

Michelle vil alltid være den jeg må passe mest på. Hun er mer kjent enn sønnene mine, selv om de alle er avbildet på bloggen. Siden hun skal begynne på skolen til høsten, har vi satt i gang et oppfølgingsprogram rundt henne, sier Rasmussen, uten å ville utdype hva et slikt program innebærer.

Rasmussen og samboeren har tatt både Michelle og William ut av barnehagen, og nå går de i en privat familiebarnehage. Her skal også minstesønnen Lucas begynne når han er gammel nok.

Frykten er at Michelle er i barnehagen, og at hvem som helst kan komme og snakke til henne over gjerdet. Det kan være pedofile som har vært innom bloggen, sier hun.

– Gjør dette at du er mer nøye enn før på hva du deler om barna på bloggen?

Jeg deler det samme som jeg har gjort før, som er bilder av barna. Jeg deler aldri nakenbilder av dem, og jeg skriver ikke om deres følelser eller tanker, sier Rasmussen.

Michelle har flere ganger videoblogget på morens blogg. Rasmussen er derimot klar på at hun ikke ønsker at datteren skal skrive på bloggen når hun blir gammel nok til det.

– Michelle skal aldri skrive på min blogg. Det skal hun slippe. Jeg vet at hun er glad i å lage videoblogger og hun har et naturtalent der. Så jeg ser ikke bort ifra at hun kanskje vil ta opp den tråden selv når hun blir større, sier hun.

For ett og et halvt år siden opprettet Rasmussen en egen Instagram-konto for sin datter, som da var fire år gammel. Da sa hun til VG at hun startet kontoen siden hun så at datteren har mange muligheter i fremtiden.

I forrige sesong fulgte TV-kameraene Rasmussens turbulente kjærlighetsliv. Hun gjorde det slutt med faren til sitt mellomste barn, og videre fikk seerne se starten på forholdet mellom Rasmussen og Lossius.

Jan har ikke fått se forrige sesong, siden det var så mye guttedrama som jeg ikke er stolt over. Men nå blir det deilig å sitte i armkroken til Jan og se denne sesongen. Endelig har vi slått oss til ro, sier Rasmussen. "

- Vi skal lære barna nett-vett og voksne mødre (over 30) samt bestemødre må også lære seg nett-vett og ikke legge ut bilder av barn og barnebarn. Dette er gruppene som kritikken  og advarslene rettes mot.   Og vel og greit er jo det....men slik mamma-blogging med de følger det får er da sju reiser verre....og ikke minst å se bloggeren forfekte at :

"– Jeg deler det samme som jeg har gjort før, som er bilder av barna. Jeg deler aldri nakenbilder av dem, og jeg skriver ikke om deres følelser eller tanker, sier Rasmussen."

Stakkars unger som skal begrenses fra de er i barnehagealder fordi mamma er en C-kjendis som tror hun er en A-kjendis og som  vil fortsette å være det gjennom sine barn.....

Neith
NeithInnlegg: 18656
17.02.17 21:33
joplina: Er det virkelig gått så langt at man skal annamme slikt og ha forståelse for et slikt dilemma uten å reagere....? - Overreagerer jeg ?

Nei.

Nesten så jeg blir irritert når jeg leser sånt, og håper det bare er oppspinn fra ende til annen - for å skape blest rundt egen person. Det er i alle fall ikke snakk om å beskytte barna sine. Det er snakk om å sette i gang tiltak, for å kunne fortsette som hun allerede gjør.

Bokvarv
BokvarvInnlegg: 2261
18.02.17 10:18

Gi faen i å stille ut unger på nett! Problemet løst.

Hvis bloggemamma er så my mer glad i bloggen sin, jaja da finnes det fosterhjem

Snakk om totalt uegnet forelder

ForzaCalcio
ForzaCalcioInnlegg: 4690
21.02.17 00:16
joplina: Overreagerer jeg ?

Nei, men hvordan i all verden er det du formaterer innlegget ditt?

Rasmussen mener hun har full kontroll.

Videre sier hun "Ingen fikk holde Michelle de første dagene etter at hun var født, fordi jeg er så overbeskyttende. Den holdningen har jeg tatt med videre til bloggen."

Flott. Hva med å beskytte henne mot å bli lagt ut på nettet? "Michelle er godt klar over at hun er kjent, og at "alle" vet hva hun heter." Ok. Sikkert gøy for et barn å være kjendis, men er barnet klar over hva slags konsekvenser dette egentlig har? Er barnet kjent med noe annet enn kjendislivet?

Hun må få holde på som hun vil, men jeg er virkelig skeptisk til måten hun eksponerer egne barn på. Med tanke på alle bloggene som er poppis i dag hadde hun helt sikkert klart å ha en vellykket blogg uten å måtte gjøre dette.

Tror ikke hun egentlig forstår hva det er folk reagerer på. Hun nevner at det ikke er nakenbilder av barna på bloggen. Er alt greit da? Virkelig ikke, men man skal gjøre mye for å være i medias søkelys.

Ellers er nok barna veldig stolte over at mamma legger ut bilder som dette.

LANISTA84
LANISTA84Innlegg: 824
21.02.17 17:23

Jeg har ikke fått med meg noe av dette. Det høres bare ut som California kommer til Norge. Og jeg er så kvalm av hele California. 

malacay3
malacay3Innlegg: 16792
21.02.17 17:28
joplina: Stakkars unger som skal begrenses fra de er i barnehagealder fordi mamma er en C-kjendis som tror hun er en A-kjendis og som  vil fortsette å være det gjennom sine barn.....

Kunne ikke vært mer enig. Først legger de ut alt mulig av bilder av ungene sine på disse bloggene sine fordi de ønsker mange følgere. Når de får det inntar de offerrollen.

Stakkars barn.

Malacay

Referee799
Referee799Innlegg: 6679
02.03.17 14:58
joplina: Stakkars unger som skal begrenses fra de er i barnehagealder fordi mamma er en C-kjendis som tror hun er en A-kjendis og som vil fortsette å være det gjennom sine barn.....

C-kjendis? Må vel være litt lengre ut i alfabetet enn C?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg