Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forsøker å bli gravid...

NYTT TEMA
tiffany
tiffanyInnlegg: 520
19.09.04 18:49
Er det noen som har noen tips for å bli gravid? Vi har prøvd i nesten et halvt år nå, uten prevensjon, men har ikke blitt gravid enda.. Vi har virkelig lyst på barn....
12431
12431Innlegg: 2897
19.09.04 19:45
sjekk om typen din har 'livlig' sperm
FrøkenSol
FrøkenSolInnlegg: 365
19.09.04 20:01
Hvis du har brukt p-piller tidligere kan det ta opp til 1 år før kroppn har normalisert seg igjen.

Lykke til :-)
sweete
sweeteInnlegg: 1090
19.09.04 21:11
Det er helt vanlig at det ofte tar litt tid før man blir gravid. Når det har gått 1-1 1/2 år så kan man ta kontakt med lege for utredning, før den tid får dere bare beskjed om å vente. I mellom tiden får du spise sunt, ta vitaminer, slutte å røyke (hvis dere røyker),og trene moderat. Flere tips kan du finne på: www.snartgravid.com. Lykke til!
tiffany
20.09.04 14:21
Tusen takk for flotte svar, dere fikk meg virkelig til å tenke positivt. Så vi skal bare fortsette og prøve, og vente :-) Det kommer nok en dag...
monks
monksInnlegg: 2491
20.09.04 19:06
Dersom det ikke skjer kan dere jo oppsøke lege.
davocho
davochoInnlegg: 792
21.09.04 08:38
Bli aldri gravid , i dette landet.Men uansett, start med folsyre i 14 dager.Dette er b vitaminer, kjøpes på apoteket.
sweete
21.09.04 13:07
Folsyre er bra å ta før man blir gravid og tre mnd. inn i svangerskapet, da ungår man å få barn med ryggmargsbrokk.
Salemonsen
SalemonsenInnlegg: 2705
21.09.04 13:09
doggy skal hjelpe, og ligg med bena opp i lufta i deg i 15 min ette rhan har kommet
xlent
xlentInnlegg: 589
21.09.04 15:30
Halvt år prøving er da ingenting......er det fremdeles ingen "boller i ovnen" etter godt ETT år burde vel en liten sjekk hos legen være på sin plass. Men, som flere sier her, Folsyre, normalt kosthold, trening, ingen røyk /moderat alkohol, så burde forholdene ligge til rette. Og ja, å kjøpe sånn test som viser når du har eggløsning er en suuuuper måte :) (funka for meg opptil flere (!!) ganger hehe....)

Lykke til :-D
nuspejpah
nuspejpahInnlegg: 6348
21.09.04 19:40

jøss, et halvt år? høres faktisk ikke ut som du er moden nok for å få barn. sett deg inn i sakene før dere vurdere å sette et liv til verden.

dere blir gravide hvis/når skjebnen vil det.

det er ingen rettighet å få barn.

sveda
svedaInnlegg: 975
21.09.04 21:02
Hei!

Det viktigste for dere er å ikke gi opp! Hvis dere begynner å stresse, så fører det stort sett ikke noe positivt med seg. Jeg var så heldig å "treffe" første gang, selv om kona har gått på p-piller i 10 år. 2 uker etter at hun slutta på pillen ble hun gravid...Vi trodde det ville ta laaaang tid. Vi var selvfølgelig heldige. Mitt råd er å fortsette å prøve, ikke stress, så ordner det seg garantert :-)

sveda
...kommende far med termin 1/1-05
Sensation
SensationInnlegg: 527
21.09.04 21:16
davocho skrev:
Bli aldri gravid , i dette landet.

------------------------------------------------------------

Why?

“If God dropped the sky on our heads, we would maintain it with the tops of our lances!”
Declaration of the French knights at the crusade’s military council.
Honner
HonnerInnlegg: 1853
22.09.04 18:55
Slutt å drikk og slutt å røyk og slutt å spis fet mat
Engagutten
EngaguttenInnlegg: 3920
22.09.04 21:35
Mannen din har vel late soldater og / eller du har et fiendtlig miljø...

som tatt ut fra en friendsepisode :p
aska
askaInnlegg: 89
22.09.04 22:24
Sensation skrev:
davocho skrev:
Bli aldri gravid , i dette landet.

Why?

aska skrev:
Fordi davocho er hellig overbevist om at barnevernet er ute etter å ta barna fra alle foreldre her i landet.
Se forøvrig diskusjonen "Barnevernet - en etat vi ikke skulle hatt bruk for" eller "Hva sier barna selv?". Jeg sier ikke mer...

aska
llTHELADll
llTHELADllInnlegg: 7781
25.09.04 14:00
bli aldri gravid i dette landet????

Norge er jo et paradis aa bli gravid i!

Her i England maa damene tilbake paa jobb 23 uker etter foedselen!
aska
askaInnlegg: 89
25.09.04 17:01
Helt enig!

Og i Belgia, hvor min venninne kommer fra, må de tilbake på jobb etter 3 mnd.
12 uker!! Det er galskap......

En annen venninne, i USA, måtte ta ut ferien sin for å, i det hele tatt få vært hjemme uten økonomisk tap. Og det var jo bare 3 uker, det....

aska
sweete
25.09.04 21:32
Ja Norge er et bra land å bli gravid i!
tiffany
26.09.04 18:01
Til Nuspejpah:
Moden nok til å få barn?? Jeg er 20 år, vært ilag med typen i 5 år, forlovet, har hus, skal gifte meg til neste år.. Tror jeg er moden nok for barn, vil jeg påstå!

tiffany
26.09.04 18:03
Til Sveda:
Lykke til på nyåret;) Misunner deg virkelig gleden av å bli forelder!! Skal bare fortsette og prøve vi, og bare slappe av. Det kommer nok etterhvert... :)
Valde
ValdeInnlegg: 17525
28.09.04 13:50
Slutt å stress med det. Ikke gjør det til en stor sak. Vær glad i livet som du har det.

Stress reduserer mulighetene for graviditet og det ødelegger forholdet deres.
Lille21
Lille21Innlegg: 3
29.09.04 09:25
Dette er helt riktig for de fleste mennesker for jo mer du tenker på det jo mer spenner kroppen din seg. Vet kan høres umulig ut... legg det litt på is og du vil kanskje merke av at mår du er avslappet og tenker minst på det --- så skjer det. Lykke til videre....
Enhjørning
EnhjørningInnlegg: 3792
08.10.04 23:11
tiffany skrev:
Er det noen som har noen tips for å bli gravid? Vi har prøvd i nesten et halvt år nå, uten prevensjon, men har ikke blitt gravid enda.. Vi har virkelig lyst på barn....

Smør deg med tålmodighet, et halvt år er faktisk hverken lenge eller unormalt.
Selv prøvde vi i syv mnd før vi "traff".
Det kan gå opptil ett år før du trenger å begynne å bekymre deg for om det skulle være noe "galt" med noen av dere.

Bare fortsett å prøve, og lykke til! :-)

(endring:)
Kremt.
Så nå at jeg har skrevet nøyaktig det samme som flesteparten her inne.
Beklager.

Enhjørning, som bør begynne å lese _hele_ tråden før hun svarer
hbigz
hbigzInnlegg: 8445
14.01.05 11:39
Det pussige er at de som ikke blir gravid med en gang, blir det etter ca ett år - skjelden etter 4-5 måneder.
Desuten er det litt avhengig av hvilke type prevensjon dere har brukt tidligere. Etter p-pille bruk, trenger hormonene i kroppen å stabilisere seg litt.
For all del, ikke stress.

Hvordan går det nå da?
baiben
baibenInnlegg: 59
17.01.05 00:21
Det har faktiskt mye å si på om kroppen er klar for det.. Om man er sliten, jobber mye.. søstera mi har prøvd i 2 år nå, hatt en spontanabort, fikk beskjed av legen at siden kroppen var så sliten, klarte den ikke å befrukte di stakkars små som faktisk var i form nok til å klare dette!
Rart hvordan kroppen fungerer.
Doggy greine er bare en myte, men snakk med din lege og spis vitaminer (folsyre) masse b-vit.ca 14 dager fra første mens har du igjen eggløsning.. bare å telle ned å kjøre på =)
NBBO
NBBOInnlegg: 528
17.01.05 11:59
Til Tiffany...............................
............................................
Tenk på hva barnevernet KAN finne på.......................
Skal du absolutt ha barn flytt til et tryggere sted enn NORGE, det er et barnefientlig land så lenge vi har det barnevernet vi har,SE opp!
Jeg har flere ganger tatt til orde for at vi må oppfordre folk til å la være å sette barn til verden med mindre du er MEGET godt utdannet og har en høyprioritert stilling.
Først DA kan du være sikkret for barnevernet, det er svært skjelden at disse menneskene får prusseluskene på sin dør.
millis
millisInnlegg: 55
19.01.05 18:12
Hm.. beunrer deg at du "tør" å bli gravid i den alderen du er... Jeg er selv nesten på samme alder som deg og har tenkt en del på det å få barn, men jeg synes det er litt tidlig med tanke på studier og karriere osv... En ting til: har sett flere eksempler på par som ikke har fått barn og i stedet adoptert.. En stund etter at de har fått barnet, har de blitt gravide..:) Stå på!
WeLoveSpain
WeLoveSpainInnlegg: 15
28.11.16 13:31

Hei

Her er en side som gir mange tips til dem som vil bli gravid. Den kan kanskje hjelpe deg. 

http://www.bli-gravid.no

Lykke til

HYYYL
HYYYLInnlegg: 39456
28.11.16 16:49

Hvorfor drar du opp en 10 år gammel tråd?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg