Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Livet igjen og igjen

NYTT TEMA
Frknyskjerrig
FrknyskjerrigInnlegg: 1
27.09.16 02:37

Jeg har i det siste hatt en teori om at vi bare lever det samme livet om igjen og om igjen. Dette er fordi jeg har hatt mange "øyeblikk" i det siste der jeg vet akkurat hva som skal skje.

Et eksempel er at jeg istad så en video på facebook, personlig video lagt ut av den personen som filmet den. Jeg har sett denne før, og jeg visste akkurat alt hva han skulle si. Videoen ble foresten postet for et par dager siden, og jeg har ikke sett denne videoen ila de to siste dagene før nå. Det er også sånn når jeg møter mennesker for tiden, jeg vet akkurat hva som blir sagt fra demmers side. Og sånn generelt ellers i hverdagen også, jeg kan telle ned helt plutselig og vite at når jeg når 0 så er det noen som går inn døra, eller noe annet som skjer, og jeg vet akkurat hva som skjer i det jeg begynner å telle ned. - og det skjer HVER ENESTE GANG! 

Så grunnen til at jeg skriver dette er vel fordi jeg lurer på om noen har den samme teorien? Eller om der bare er noen som faktisk kan forstå meg? 

Jeg er 20 år om dette har noe å si, og jeg beklager den noe kronglete skrivemåten, men fant ikke noen bedre måte å skrive dette på. 

0gg0
0gg0Innlegg: 22352
04.10.16 17:38
Frknyskjerrig: og jeg visste akkurat alt hva han skulle si.

Ekstrem déjà vu? Vært borti noe lignende da jeg gikk filmskole. Mens en av av lærerne sto å pratet, fikk jeg en voldsom følelse av at jeg har opplevd dette før, og visste at hun kom til å velte en vase som sto på gulvet. Det gikk noen sekunder før den lå der i flere deler.

Opprettet ingen teorier om det den gang, men har tenkt på det i ettertid. Sitter imidlertid ikke igjen med noen konkrete tanker ala det du gjør.

ataak
ataakInnlegg: 81
14.10.16 05:08

Jeg har ofte "moret" meg med tanker om déjà vu i forhold til multivers teorien...

VikingF
VikingFInnlegg: 4289
17.11.16 18:46
ataak: Jeg har ofte "moret" meg med tanker om déjà vu i forhold til multivers teorien...

Man trenger vel strengt talt ikke å gå lengre enn til Relativitetsteorien der alle hendelser finnes i romtiden. Hva som er nå for meg er i går eller i morgen for noen andre som beveger seg relativt i forhold til meg.

Google "Relativity of simultaneity". :-)

(Innlegget ble redigert 17.11.16 18:48)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg