Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvinner passer ikke i forsvaret

NYTT TEMA
bruker
brukerInnlegg: 2070
17.11.11 18:28

Da løytnanten ba Alice Asplund (23) om å kle av seg framfor 30 mannlige soldater og fire befal, ble hun livredd. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3275286.ece

Hvorfor er det verre for en kvinne å kle av seg enn for de 30 mannlige soldatene? (I kaldt vann må det jo være mer flaut for de mannlige soldatene.)

Jeg synes alle bør behandles likt og man kan ikke "nekte" for alt man ikke liker. Militæret er jo ikke noe demokrati. Om man ikke kan ta ordrer så har man ingenting i militære å gjøre.

Skulle tro hun var på jobb i en barnehage. Stå frem i media og syte på denne måten.

Hvis det virkelig er slik at det skal være egne regler for kvinner så passer ikke kvinner inn i forsvaret. I krig vil man ikke kunne ta slike hensyn.

(Innlegget ble redigert 17.11.11 18:30)

dux007
dux007Innlegg: 288
17.11.11 23:59

Kvinnfolk som drar inn i militæret drar jo kun for en ting og det er pikk. Så dette må jo egentlig være drømmescenario for de som drar inn, å få se 30 menn kliss naken.

ferr1
ferr1Innlegg: 1144
18.11.11 00:23

Dette har jeg egentlig mye å kommentere om, og jeg forstår TS.

Så kan man stille seg ffølgende spørsmål om kvnniner i strid:

Skal hunkjøn ha egne telt

skal hunnkjønn ha egne latriner

Skal kvinner slippe tygre operativ tjeneste (artilleri, kavalieret)

Dette er noe av sørsmålene som melder seg. Når du får på uniform så er du soldat, uansett bakgrunn, det er enheten som teller.

Jeg har møtt jenter i hæren som ikke klarer de enkleste oppgaver.

Og denne jenta tror at vi tenner på henne i en stridssituasjon?

Hu bør søke seg ut av tjeneste snarest. Til beste for henne selv, avdelingen, og Forsvaret ellers-

Selv har jeg vært i hæren i ca. 5 år, de fleste som offiser. Men beklager , jeg har bare negativa og middels erfaringer med kviner. Eller la meg si det rett ut: sutrende jentunger.

(Innlegget ble redigert 18.11.11 00:24)

ferr1
18.11.11 01:04

Jeg har nå filest VG's artikkel flere ganger og forstår lite av dette. Det er mulig jeg er hjerneskadd.

Når du får på deg uniformen er det i ytterste grad likestilling. Seksuelle forbindelser er uønsket. Det svekker avdelingsmoralen.

Kåte hannkjøn bør også hives ut.

Jeg er lei avå disiplinere soldater som har seksuelt samkvem. Dessverre i prosenttall jenter (eller skal man kalle dem kvinner) i flerall.

Nakebading er nesten et "must" for fysisk sterke avdelinger. Man kriger ikke bare i solfylte sommerdager.

Og under øvelser pisset vi ofte i plastflasker. Vi lagde telt på hekken av stridsvogn hvor ni krymet oss sammen. Der var godt og varmt.

Men hvis en jente vil ha særbehandling, så versågod lag et lite eget lite telt på bakken.

Den poliiske fremføringen er vel 5-15% andel jenter i Forsvaret. Beklager, de fleste passer ikke inn der.

malmis2
malmis2Innlegg: 2
18.11.11 03:12

Jeg forstår at dette er vanskelig for politikere å svelge, det fordi politikere ikke forstår hva forsvaret er og hva de skal gjøre. 

Politikerne ønsker flere jenter i forsvaret og da er jo dette dårlig reklame, 

MEN,  alle i grønt er soldater. I en krevende situasjon kan du ikke stille spørsmål, du er nødt til å legge igjen dine egne følelser og behov hjemme hos mor og far.

Om man ikke er villig til å gjøre kjipe ting, selv om det er helt unødvendig så er kanskje ikke forsvaret stedet for deg. Og sist jeg sjekket var det helt frivillig for jente å avtjene førstegangstjeneste. Kanskje bør man ta denne runden med seg selv før man melder seg inn?

at politikerne roper ut at dette må vi få ordnet opp i sier vel sitt om at de bare har sittet på kontor.

Fienden tar vel ikke hensyn til at du er kvinne, mer stikk motsatt ville jeg tro.

TheJedi
TheJediInnlegg: 5420
18.11.11 09:42

Da jeg var i forsvaret var det i de 2-3 første ukene en hel mengde menn som konstant løp mellom sykestue, velferdssal og prest. Fordi de ville dimme. Mange dimmet og, de fleste som dimmet fikk stempelet "ikke tjenestedyktig pga psykologiske egenskaper" i sin bok. Og fornøyde reiste de hjem. Jeg mistenker at en del av disse udyktige menn er de som ville oppført seg som denne 23-åringen på øvelser.. Nok om det.

En del jenter melder seg inn i militæret til tross for at de ikke må. De som gjør dette er i mine øyne de tøffere av jentene som faktisk nærmest på forlangende krever å bli behandlet likt med menn og syter ikke over noe, men skal gjerne bevise at de er like tøffe. Det er slike jenter de fleste menn liker.. Synd mange av disse er homofile(lesbiske). Likevel er dette de tøffeste soldatene.

Lov og ikke lov. Det foreligger sikkert en instruks for befal. Hvordan de skal behandle sine rekrutter. Men jeg tviler på at instruksen inneholder spesifikke ting som hva som ikke er lov. Jeg tviler sterkt på at instruksen sier direkte "det er ikke lov til å tvinge alle soldater ut i vann" e.l. Derfor vil jeg påstå at disse som nå skriker opp om at befalet gjorde noe de ikke hadde lov til, gjør dette for egen politiske vinnings skyld. Dette er nok politiske meninger som jeg tar med en aldri så liten klype salt.

Jeg kan bare erindre min egen rekruttskole. Vi ble jo stadig vekket på natten for å stille opp på plassen, for så å få beskjed om at dette kun var en test. Under øvelse ble vi også beordret til å gjøre mye som var ubehagelig. Vi ble vekket av mitraljøseild og måtte pakke sammen telt og utstyr og komme oss videre. Vi hadde ingen tid til å dele opp eller rulle sammen teltet, som så bare ble slengt over skulderen til en av soldatene, ofte meg(kanskje fordi jeg var den høyeste, kanskje fordi de anså meg som en hakkekylling..). Ingen klaget over ubehagelig oppførsel fra befalet. Vi bet tenna sammen og gikk videre. Noen måtte tømme latriner, noen måtte grave grøfter. Der vi foreserte vann var det naturlig å kle av oss. Ingen klaget over dette. De tøffeste av jentene var de første uti, for de ville raskest kle på seg igjen etterpå.

Ingen klaget over at det befalet gjorde mot oss kunne kanskje være på kanten eller faktisk ulovlig. Vi hadde ikke tilgang på befalinstruksen. Jeg mistenker dog at dersom noen hadde begynt å klage, ville de bli ledd av og latterliggjort.

Angående nakenhet. Dette er i flere sammenhenger nødvendig på øvelse, bl.a. ved vask eller forsering av vann. Og for å ta det viktigste først: Dette er ingen seksuell opplevelse. De av dere som seksualiserer nakenhet på øvelser har ikke vært på øvelse. Rett og slett. Det er i deres hoder kofferttenkingen foregår. Ikke i soldatenes. Enn videre har de fleste av oss blitt kledd naken på legekontor eller helsesøster. Ved første klasse ble alle guttene klemt på ballene for å sjekke at testiklene var kommet ned. Dette ble gjort oftest av en kvinnelig helsesøter. Jenter/kvinner har det privelegiet at deres nakenhet kan skjules helt opp til de må besøke gynekolog. Da først er dere voksen nok til å ikke seksualisere nakenhet. Vi gutta har blitt stilt naken foran helsesøter flere ganger før dette. Ubehagelig? Javisst. Klaging? Hjelper ikke.

At 23-åringen klager og gråter, og så etterpå melder seg ut av tjeneste viser oss bare at hun ikke var skikket til å bli soldat. Det hun burde gjøre var å melde seg ut uten å klage til media eller politi.

For dette er faktik en ikke-sak...

Jalla2
Jalla2Innlegg: 9040
18.11.11 14:36

Enig i mye av det som skrives her; men det er lov for befalet å bruke hodet også. Hadde vedkommende latt henne gå litt vekk - så hadde det sannsynligvis ikke blitt noen sak av det.

Det blir en tricky situasjon uansett: ved for eksempel inngående ransaking av kvinner, så skal bl.a. dette utføres av en annen kvinne - ikke av en mann (ihverfall i henhold til "boka") - om det er praktisk mulig er en helt annen sak. Politikere flest har forstemmende liten kjennskap til feltlivet til de som de sender ut i krig, ja til forsvaret generelt - så spesielt uttalelsen til dama fra KrF kan man glatt se bort fra.....

Frobil
FrobilInnlegg: 107
18.11.11 17:57
ferr1: Jeg har nå filest VG's artikkel flere ganger og forstår lite av dette. Det er mulig jeg er hjerneskadd

Ja, det tror jeg også at du er.

Sånn som du utrykker deg her om denne saken så forsterker du bare ett allerede dårlig rykte om elendig lederskap i Forsvaret og du fjerner all tvil om du var/er nettopp en slik dårlig leder.

Forsvaret oppfordrer kvinner/jenter til å gjennomføre førstegangstjeneste, da må Forsvaret tilpasse seg. Ikke omvendt.

Den nevnte episoden gjelder soldater som var inne til førstegangstjeneste og ikke soldater som ble forberedt til skarpt oppdrag. Det er nemlig ikke alle som er inne til førstegangstjenste som skal i strid. Det er faktisk de færreste som skal det, heldigvis.

Hadde det vært ett snev av baller i de mannfolka/guttene som var der når denne orderen ble gitt, burde de selv ha reagert. Feige som de var turte de tydeligvis ikke å ta jentas parti. Jenta er tydeligvis tøff som tør å stå fram med denne saken.

Det finnes ingen grunn til at dette skulle gjennomføres i henhold til den gitte ordre.

Selv ved ABC trening av yrkesbefal og bruk av rensestasjoner er det ingen tvang i at de skal kle av seg alt. I praksis er det et valg de tar selv avhengig av hvor øvelsen gjøres.

Forsvaret trenger gode ledere som kan håndtere begge kjønn, ikke maktsyke idioter! 

Frobil

Lt/tr sjef 

aicat
aicatInnlegg: 12863
18.11.11 20:55
Frobil: Forsvaret trenger gode ledere som kan håndtere begge kjønn, ikke maktsyke idioter!

Godt sagt!

Dette som skjedde her er et typisk eksempel på dårlig lederskap og manglende evne til å "tenke selv". Jeg har ofte selv måttet gripe inn overfor yngre befal som driver med slikt idioti og som fullstendig har misforstått hvorledes felttrening skal gjennomføres. Det er ikke skritt og armhuler som er viktigst å holde rene under feltforhold - men føttene. For å unngå kuldeskader - eller rett og slett få sove for å være stridsdyktig dagen etter - må man være rein og tørr på fotan.

Siden jeg var befal i saniteten har vi svært mye kvinnelig befal og soldater som krever at vi bruker hodet - uten å krenke enkeltpersoner.

Ofte må man skifte eller gå på do i felt i påsyn av andre - uten at det blir noe oppstyr av den grunn. Hvordan f.eks. få til å tisse for en jente i stiv kuling og snøfokk på Hardangervidda? Jo, da tar man tak i feltjakka og gru mens vedk snor seg ut av feltjakka og får ned bukseselene og resten nedentil og tisser - mens jakka fungerer som skjermbrett! Å finne slike praktiske løsninger er faktisk veldig viktig - for om noenjenter føler at dette er et problem - drikker de for lite (for å unngå å måtte tisse) - og blir dehydrert - slappe og trøtte og således blir en belastning for resten av avdelingen.

For noen år siden hadde vi besøk av en delegasjon med jordanske kvinnelige offiserer med oberst Aisha (datter av kong Hussein) i spissen. De var spesielt interessert i hvorledes vi løste slike praktiske saker som dette - for det er jo tilsv for jordanske kvinnelige soldater å gå på do i en ørken. 

Jeg tror når disse unge offiserene får litt mer erfaring på baken - så gjør de ikke slike tåpeligheter som dette. 

Jeg så at noen her ikke mener jenter passer i forsvaret? Har dere sett hvem som er flinkest til å treffe mål i stridsvogn-skyte-simulatoren på Rena?

Det er visse våpen jeg ikke vil anbefale jenter å søke seg inn i - og det er HJK og MJK - for der er kravene så høye til fysisk tåleevne at det også er de færreste av guttene som greier dette.

Når noen yngre befal liksom skal kopiere disse spesialenhetenes tester og øvelser - er det totalt misforstått. TIMMA (trening i motstand mot avhør) - tidligere kalt "krigsfangetjeneste" er noe som f.eks. kun skal gjennomføres av de nevnte spes.styrker og KS.

Vi får håpe at disse som nå har dummet seg kraftig ut - har fått seg en lærepenge og at de modnes av dette og blir til gode forbilder for også jenter - som vi absolutt trenger i forsvaret.

Alexander_vium
Alexander_viumInnlegg: 630
18.11.11 22:46

Militæret er ikke for alle. Kun de kvinnene som faktisk makter å være i militæret, burde melde seg inn. Men en realitet er at kvinner vil bli viktigere og viktigere i militæret. Her kan jeg kan dra en parallell til da kvinner kom inn ut i arbeid. Før var den generelle oppfatning at kvinner hørte til hjemme i hjemmet, men det at kvinner kom i arbeid, gjorde at vi fikk en stor økonomi- og industriblomstring. Kvinner utgjorde 50% av befolkningen, og når disse kom i arbeid, blei det naturligvis en stor økning av verdiskapning. Kvinnene har det samme potensialet i militæret - til en viss grad. 

bruker
brukerInnlegg: 2070
18.11.11 22:50
aicat: Det er ikke skritt og armhuler som er viktigst å holde rene under feltforhold - men føttene. For å unngå kuldeskader - eller rett og slett få sove for å være stridsdyktig dagen etter - må man være rein og tørr på fotan.

Men å gå med vått undertøy er ok? Du kan ikke være mye til sanitetsoldat. I alle fall har du aldri vært lenge nok i felten til å oppleve hvordan det er å gå tom for tørre klær. Hvis det er noe som tapper deg for krefter så er det kulde. Noe som igjen svekker stridsevnen.

jacksoen
jacksoenInnlegg: 8480
19.11.11 07:26
Frobil: Forsvaret oppfordrer kvinner/jenter til å gjennomføre førstegangstjeneste, da må Forsvaret tilpasse seg. Ikke omvendt.

Eller så må forsvaret bli et organ for forsvar av landet. Ikke et instrument for den såkalte rød-grønne likestillingen.

aicat
19.11.11 10:10
bruker: Men å gå med vått undertøy er ok? Du kan ikke være mye til sanitetsoldat. I alle fall har du aldri vært lenge nok i felten til å oppleve hvordan det er å gå tom for tørre klær. Hvis det er noe som tapper deg for krefter så er det kulde. Noe som igjen svekker stridsevnen.

Nei, det har jeg heller ikke sagt. Jeg sier "rene". Jeg har vært i forsvaret i 30 år og vandret i fjellet siden jeg var en neve stor - så "litt" erfaring har jeg da. Vått undertøy det legger du i sekken eller soveposen om kvelden. Så bytter du til rent tøy og sokker før du legger deg. Neste morgen tar du på deg det våte - og går det tørt. Det gjelder både sokker, støvler og undertøy. Fall aldri for fristelsen å bruke det rene (sovesettet) av sokker og undertøy - selv om fristelsen er stor når du våkner om morgenen og skal ta på deg kaldt og fuktig undertøy.

Det er derfor du skal bruke bukseseler og ikke belte / livrem. Varmen og fuktigheten som da kommer nedenfra skrittet lufter du ut gjennom å åpne sjorta i halsen.

Du har åpenbart liten erfaring med å gå lange fjellmarsjer på vinteren. Men du kan jo se rådene du får av f.eks. en gammel marinejeger som Børge Ausland.

aicat
19.11.11 10:13
jacksoen: Eller så må forsvaret bli et organ for forsvar av landet. Ikke et instrument for den såkalte rød-grønne likestillingen.

Svært mange arbeidsoppgaver i Forsvaret utføres i dag inne fra lukkede rom. Vi har i dag noe vi kaller et nettverksbasert forsvar og  nærstrid med bajonett er ikke det vi primært har behov for å trene på. Men hvorledes operere målradar, droner, sikteanordninger på langtrekkende våpen etc. Tror du menn er bedre til å utføre slike arbeidsoppgaver enn kvinner?

jacksoen
jacksoenInnlegg: 8480
19.11.11 10:21
aicat: Tror du menn er bedre til å utføre slike arbeidsoppgaver enn kvinner?

Jeg tror ikke det er sunt å tro at kjønn er en faktor i finne den som kan oppgaven best. Ergo blir det feil å rekruttere på grunnlag for å statestisk endre en kjønnsbalanse

Wingtor
WingtorInnlegg: 2435
20.11.11 22:31
ferr1: Selv har jeg vært i hæren i ca. 5 år, de fleste som offiser. Men beklager , jeg har bare negativa og middels erfaringer med kviner. Eller la meg si det rett ut: sutrende jentunger.

Jeg har lenger erfaring enn deg fra forsvaret, og med få unntak bare positive erfaringer med kvinner. Enten det har vært på øvelser i Norge eller i utenlandsoperasjoner. De kvinnene jeg har tjenestegjort med har vært dyktige og motiverte soldater som har utført tjenesten på en særdeles dyktig måte. Ute i felt når forholda har krevd det har de sovet i telt med oss gutta, brukt samme bc som oss gutta osv uten å kny. Har vi ligget i op har de klart å pisse på bokser og driti i plastposer like så bra som oss gutta og uten en eneste protest. Dette til tross for at ingen av dem ble tvunget til å kle av seg ilag med motsatt kjønn på en tullete øvelse.

Men det er stor forskjell på skarpe oppdrag hvor situasjonen tilsier det og til en øvelse hvor en plutselig skal kle av seg sammen med personer av motsatt kjønn uten noen som helst god grunn. En får ikke en dyktig og motivert tropp av å skape splid og usikkerhet slik som denne offiseren gjorde. En leder skal være samlende og tillitsvekkende. Autoritær og myndig i gitte situasjoner, javisst. Men dette kunne enkelt vært løst på mange smidigere og bedre måter.

Buzzell
BuzzellInnlegg: 1058
21.11.11 13:07

Om ikke denne løytnanten er en psykopatisk sexbesatt kvinnehater som har handlet i strid med alle gjeldende innstrukser og bestemmelser, er det skandaløst at Forsvaret - fra FMIN og nedover - gjør ham alene til syndbukk i denne farsen.

hrix
hrixInnlegg: 1842
21.11.11 18:01
dux007: Kvinnfolk som drar inn i militæret drar jo kun for en ting og det er pikk. Så dette må jo egentlig være drømmescenario for de som drar inn, å få se 30 menn kliss naken.

Utsagnet er så useriøst som det går an. Det 30 tallet du referer til må være din egen IQ.

hrix.

hrix
hrixInnlegg: 1842
21.11.11 18:02
ferr1: Jeg har nå filest VG's artikkel flere ganger og forstår lite av dette. Det er mulig jeg er hjerneskadd

Ja det er store muligheter for det, søk hjelp.

hrix

Hyrro
HyrroInnlegg: 17456
22.11.11 03:57
TheJedi: En del jenter melder seg inn i militæret til tross for at de ikke må. De som gjør dette er i mine øyne de tøffere av jentene som faktisk nærmest på forlangende krever å bli behandlet likt med menn og syter ikke over noe, men skal gjerne bevise at de er like tøffe. Det er slike jenter de fleste menn liker.. Synd mange av disse er homofile(lesbiske). Likevel er dette de tøffeste soldatene.

Her er du inne på noe vesentlig. I en tid hvor det var mye snakk om sexpress på arbeidsplassen, ble jeg tilfeldigvis en pioner i et manneyrke og fikk egentlig en veldig fin arbeidsplass inne i et verksted, mens guttene ble sendt ut til de kalde, falige, tunge og ufyselige jobbene. Så skjedde det at alle oss inne som ikke hadde fagbrev også ble sendt ut. På gruppemøtet ble det klart at det fortsatt var en innejobb tilgjengelig og alle guttene mente at jeg skulle ha den plassen. Jeg sa at jeg var blitt prioritert sist, og at det nå var min tur til å jobbe ute. har aldri hatt noe problem med hverken sexpress eller respekt etter det.

(men jobben var så jevlig at jeg skjelte ut venner i kvinnefornten i fylla om fredagskvelden.)

(Innlegget ble redigert 22.11.11 03:57)

dux007
dux007Innlegg: 288
01.12.11 23:27
hrix: Utsagnet er så useriøst som det går an. Det 30 tallet du referer til må være din egen IQ.

Kvinner i militæret er hovedgrunnen til at det er såpass mye klamydia blant ungdom i dag.

Skal jaggu være glad det ikke er HIV blant soldatene, da hadde vi fått Sør-Afrikanske tilstander blant unge.

Referee799
Referee799Innlegg: 6427
01.12.11 23:30
dux007: Kvinner i militæret er hovedgrunnen til at det er såpass mye klamydia blant ungdom i dag.

LOL

Thormart
ThormartInnlegg: 1461
01.12.11 23:39

Hadde EN kompetent kvinnelig infanterist i 2nd batt, mg-1er og hard som fy, resten var ikke mye å skryte av. Det er min kjennskap til temaet.

Bobbyv
BobbyvInnlegg: 12309
08.12.11 23:28

Nå har denne forrykte løytnanten blitt omplassert til en skrivebordsjobb og fått en bot som refs, det er ikke allt befal som passer til å lede menige i felt.
Jeg håper bare at han ikke får noen underordnede på kontoret sitt, tviler egentlig sterkt på at han i det hele tatt er mann for å ha et lederansvar.

ferr1
09.12.11 01:55

Da jeg gikk befalskolen var vi orietert til et tjern. Foor å holde alt vårt utstyr tørt måtte bygge improviserte flåter for alt utstyr.

Inklusive bekledning. Det vil si at vi svømte over, dytter flåte, og vi var iskalde.

Men vi kunne skifte til tørt tøy som snart ga oss varme.

Dersom det hadde vært kvinelige soldater den gangen, ville det nok vat en viss interesse, men aldri seksuelt.

Dette er en dustedebatt. uasett seksuell legning. homofile ble bedt om å holde seg i skyggen.

Ta dem også i samme slengen.

Og jeg står for hva jeg tidligere har skrevet.

ferr1
09.12.11 02:12
Frobil: Forsvaret trenger gode ledere som kan håndtere begge kjønn, ikke maktsyke idioter!
Frobil
Lt/tr sjef

Forsvaretet trenger det personell som kan oppfylle oppgaver, uavhengig av kjønn. Jeg som tidligere offiser har aldri godtatt seksuelle forbindelser mellom soldater i egen avdeling.

(se tidlidere innleggg og også wikipedia)

Å komme med grader for å forvare synskpunker er lite hensiktmessig,

menrittmester (tilsvarende kapein)

Etterening (siste), vogokommadør, nk strvtr,, trsj sikkerhetsahveling FO, sjef tren i eskadron etc,), 5 års tjeneste + diverse.

Soldat er soldat. Jeg akseperer ikke seksuelle forbindelser innenfor egen avdeling.

Hvis andre gjør det så kan jeg ikke bestemme, men bare gi råd. De er så små et de ikke agang kang ka børste et kanonløp. Uten å være 3-5 stk.

se også tidligere tråder om kvinner i Forsvaret.

Høyere grader til kvinnelige stabsoffiserer er politisk betinget etter min mening. Og jeg firer ikke på det. Uansett svar.

(ps, bare mens jeg editerer: de fleste store militærnajoner har utelukket kvinner fra artilleri, kanaleri, infanteri etc. Men alt dette fines på nett. Og ikke be meg om link. Du har PC selv og finner det)

(Innlegget ble redigert 09.12.11 02:18)

Frobil
FrobilInnlegg: 107
13.12.11 09:11

Hva er det du prøver å poengtere med dette innlegget?

neologisme
neologismeInnlegg: 11
09.02.12 19:28

Alle burde fått lov til å velge om de ville bade nakne eller med undertøy, så vanskelig burde det da ikke være. Avtjener tjeneste i HMKG for tiden og har aldri hatt noe problemer med befalet om slike ting.. det skal ikke være nødvendig. 

perchri
perchriInnlegg: 6956
19.02.12 22:44
bruker: Hvis det virkelig er slik at det skal være egne regler for kvinner så passer ikke kvinner inn i forsvaret. I krig vil man ikke kunne ta slike hensyn.

..støttet.....................

perchri
perchriInnlegg: 6956
19.02.12 22:46
ferr1: Selv har jeg vært i hæren i ca. 5 år, de fleste som offiser. Men beklager , jeg har bare negativa og middels erfaringer med kviner. Eller la meg si det rett ut: sutrende jentunger.

....du....det er..noen skikkelige tøffinger av dem....men langt imellom..ja

Klikk for å gå tilbake til toppen