Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Befalsskole og dømt for fyllekjøring?

NYTT TEMA
mattegeni
mattegeniInnlegg: 7
09.07.13 03:48

Er det noe håp om å komme inn på befalsskolen etter å ha blitt dømt for fyllekjøring i min purre ungdom? Forhåpentlig vis, men er det noen sjanser? Gode karakterer på realfagene og fysisk skikket, men allikevel??

RustyRomeo
RustyRomeoInnlegg: 14
09.07.13 11:36

Iløpet av de 2 årene jeg var med på utvelgelsesprosessen på FOS var det begge gangene et par tilfeller hvor ungdom med heftelser som dette likevell kom igjennom, men det avhenger selvfølgelig av hvor lenge siden dette er og hvor alvorlig forseelsen var.

Du bør være forberedt på at du antagelig kan komme til å få blankt nei og du kommer nok til å måtte vise deg frem litt mer enn de andre hvis du skal på opptak, men det er ikke umiddelbart en grunn til å 100% sikkert avvise noen.

I tillegg vil jeg anbefale deg å forberede saken din så godt som mulig og på ingen måte unlate å fortelle om det, for utvelgerne kommer til å finne ut av det uansett, og du bør også kontakte de kanalene du kan ift. å fremvise motivasjon, initiativ og vilje (Red: VPV og FOS).

Lykke til!

Jalla2
Jalla2Innlegg: 9040
09.07.13 14:09

Det kreves "god vandel" for å bli tatt opp. Hva som ligger i dette er ikke definert, men med en dom kan du nok slite - spesielt slik som situasjonen er nå med veldig mange søkere til forsvarets skoler (5500 søkte i år,  ca. 2300 kalt inn og 6oo plasser tilgjengelig).

Men som RustyRomeo nevner: undersøk med Vernepliktsverket (VPV) og Forsvarets Opptak og Seleksjon (FOS) - "Nothing is decided until the fat lady sings"

(Innlegget ble redigert 09.07.13 14:13)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg