Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Førstegangstjeneste i sjøforsvaret

NYTT TEMA
elki
elkiInnlegg: 1
10.11.16 13:47

Hei, jeg skal inn i sjøforsvaret i juli (2017). Jeg var ikke i utgangspunktet interessert i sjøforsvaret, men hadde noe defekter med syn og bein som gjorde at noen muligheter stengte seg i hæren. Jeg lurte derfor om noen har noen erfaringer fra sjøforsvaret og noen ideer om hva jeg kan søke på når jeg vil ha den kuleste tjenesten med mest action jeg kan ha.

PS. Jeg har ikke perfekt syn 

HyggeLie
HyggeLieInnlegg: 93
17.11.16 09:12

Tok befalsskolen i Sjøforsvaret i 2013, og har ikke angret et sekund. De første 3 mnd var nesten utelukkende bestående av seiling med Christian Radich i atlanteren. Lærte vanvittig mye, opplevde full storm fra Edinburgh til Oslo og fikk forsøke å lede besetningen i sjøsetting og seiling.

Sjøforsvaret har mange veldig ålreite retninger du kan gå i forbindelse med mye aktivitet, spesielt utenlandstjeneste og NATO/EU relaterte oppdrag. Kunne du tenkt deg å utgjøre en forskjell innenfor disse er Fregattvåpenet eller hvis du kunne vært en av de heldige vernepliktige som kom deg ombord KNM Maud når vi får henne. Det største fartøyet i den Norske marine, kliss nytt fra Sør-Korea. Det er nok inne til du er "klar" for avtjening.

Ellers anbefaler jeg å gå befalsskolen i sjøforsvaret hvis du kan det. Da får du definitivt mest ut av førstegangstjenesten din, samt mer lederansvar og høy selvutvikling. Hvem vet, kanskje du blir bliende?

Mvh

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg