Coach |
06.02.09 20:00
CoachInnlegg: 33899
startelver: Jasså den canadieren var altfor enkel oppgave for dere proffer !!!
Canucks bor der borte, og har nok litt mer kjennskap til canadiske politikere enn de fleste andre her. Og når Nord-Amerika var bekreftet, og USA avkreftet, fattet han interesse for oppgaven... :-)
Canucks |
06.02.09 20:57
CanucksInnlegg: 31839
Coach: Canucks bor der borte, og har nok litt mer kjennskap til canadiske politikere enn de fleste andre her. Og når Nord-Amerika var bekreftet, og USA avkreftet, fattet han interesse for oppgaven... :-)
Det var vel at jeg leste ordet Canada, på siste innlegg, og da bestemte jeg meg for og ta en titt på tråden :)
Coach |
06.02.09 21:15
Canucks: Det var vel at jeg leste ordet Canada, på siste innlegg, og da bestemte jeg meg for og ta en titt på tråden :)
Ja, det var min oppsiktsvekkende skarpe deduksjon om at en ikke spesielt mexicansk utseende mann, som var fra Nord-Amerika, men ikke USA, kanskje kunne tenkes å komme fra Canada, som satte deg på sporet. Hvordan skulle du hevdet deg her uten så skarpsindige kolleger? ;-)
Canucks |
06.02.09 23:08
Coach: Ja, det var min oppsiktsvekkende skarpe deduksjon om at en ikke spesielt mexicansk utseende mann, som var fra Nord-Amerika, men ikke USA, kanskje kunne tenkes å komme fra Canada, som satte deg på sporet. Hvordan skulle du hevdet deg her uten så skarpsindige kolleger? ;-)
Hehe, sant nok, men hvordan ellers hevde meg, hva med doping? :) Ellers forventer jeg flere frågor fra deg, og andre nå!
Coach |
07.02.09 18:44
Canucks: Hehe, sant nok, men hvordan ellers hevde meg, hva med doping? :)
Du blir jo testet for slikt, sier du, så spørs hvor lurt det er... ;-)
OK, denne fyren: Ikke politiker i vanlig forstand, er det så? Statsleder på noe vis? Fra A, B eller C?
Canucks |
08.02.09 00:51
Coach: OK, denne fyren: Ikke politiker i vanlig forstand, er det så? Statsleder på noe vis? Fra A, B eller C?
Nei, ingen statsleder, men fra A
Coach |
08.02.09 01:18
Da kan jo jeg leke litt her mens vi venter på Kalle i hovedtråden...
Er det det delvis-politiske aspektet som er vår manns hoved-wiki-ting? Ble han født i Argentina, eller utvandret han fra Europa, f. eks. Tyskland, Italia eller Spania? Sentral figur i Argentinas tidlige historie som selvstendig stat?
Canucks |
08.02.09 01:21
Coach: Er det det delvis-politiske aspektet som er vår manns hoved-wiki-ting? Ble han født i Argentina, eller utvandret han fra Europa, f. eks. Tyskland, Italia eller Spania? Sentral figur i Argentinas tidlige historie som selvstendig stat?
Han er født i Argentina utfra hva jeg vet, mulig at vår mann har noen slektskap da til f.eks Italia eller Spania. Det er ikke det politiske aspektet som er hovedtingen, og ingen sentral figur i det.
Coach |
08.02.09 01:31
Da utelukker vi altså det militære og kultur, og plasserer politikk litt ute i periferien... vitenskap eller næringsliv, kanskje? Er dette forresten wikibildeT hans?
Ettersom han ikke var skandaløs i Høyre-øyne antar jeg at han aldri serverte vin med korksmak, eller knøt slipsknuten feil vei, men han hadde kanskje store mengder pesos, eller hva man nå benyttet der på denne tiden?
Canucks |
08.02.09 01:40
Coach: Da utelukker vi altså det militære og kultur, og plasserer politikk litt ute i periferien... vitenskap eller næringsliv, kanskje? Er dette forresten wikibildeT hans?
Ettersom han ikke var skandaløs i Høyre-øyne antar jeg at han aldri serverte vin med korksmak, eller knøt slipsknuten feil vei, men han hadde kanskje store mengder pesos, eller hva man nå benyttet der på denne tiden?
Næringsliv er som politikken litt inni bildet her, og det er wikibildet hans.
Han hadde nok penger ja, men vet ikke om det er rette sporet å gå etter.
Coach |
08.02.09 02:35
Gründer eller entrepenør eller ingeniør eller slikt som relateres til noe av dette? Er vi kanskje i enkelthendelsesland, og en fyr folk fikk øya opp for pga noe annet enn det han vanligvis drev med?
Canucks |
08.02.09 02:38
Coach: Gründer eller entrepenør eller ingeniør eller slikt som relateres til noe av dette? Er vi kanskje i enkelthendelsesland, og en fyr folk fikk øya opp for pga noe annet enn det han vanligvis drev med?
Han er kjent for enkelthendelse blant annet, men han drev med dette en stund, så ikke noe folk fikk øya opp for pga. det. Det andre derimot vil jeg si er bom.
Coach |
08.02.09 02:42
Storbonde med mange kyr? Knyttet til avis(er) eller annet media? Engasjert i samfunnsspørsmål, sågar veldedighet inne i bildet? Knyttet til noen organisasjon(er), nasjonalt eller internasjonalt?
Canucks |
08.02.09 02:43
Coach: Storbonde med mange kyr? Knyttet til avis(er) eller annet media? Engasjert i samfunnsspørsmål, sågar veldedighet inne i bildet? Knyttet til noen organisasjon(er), nasjonalt eller internasjonalt?
Ikke storbonde, ikke knyttet til aviser, eller media, engasjert i samfunnspørsmål er det mulig at han var, han var derimot knyttet til en nasjonal organisasjon.
--
Coach |
08.02.09 02:47
Canucks: han var derimot knyttet til en nasjonal organisasjon.
Og det synes wikiforfatteren var meget interessant, kanskje? Er det dette som hever vår mann over ikke-wiki-bermen? Er det også her det politiske aspektet kommer inn i bildet? Organisasjon som drev lobbyvirksomhet? Og eksisterer organisasjonen fortsatt?
--
Canucks |
08.02.09 02:53
Coach: Og det synes wikiforfatteren var meget interessant, kanskje? Er det dette som hever vår mann over ikke-wiki-bermen? Er det også her det politiske aspektet kommer inn i bildet? Organisasjon som drev lobbyvirksomhet? Og eksisterer organisasjonen fortsatt?
Det syntes wikiforfatteren er meget interessant ja, og det er nok i all hovedsak det som hever han over. Det politiske aspektet kommer inn i bildet på langt mer ubetydelige nivåer, som ikke har noe med dette å gjøre. Nei, ikke noe obbyvirksomhet, og nevnte organisasjon eksisterer fortsatt.
--
Coach |
08.02.09 03:00
Offentlig eller privat organisasjon? Er nærilngslivslinken relevant her? Var/er organisasjonens arbeid samfunnsrelatert, og begrenset/begrenser den sin virksomhet til innad i Argentina?
--
Canucks |
08.02.09 03:02
Coach: Offentlig eller privat organisasjon? Er nærilngslivslinken relevant her? Var/er organisasjonens arbeid samfunnsrelatert, og begrenset/begrenser den sin virksomhet til innad i Argentina?
Privat, og næringslivet er tja, halveis relevant, men ikke noe å henge seg veldig opp i, og samfunnsrelatert, tja kanskje, men heller ikke noe å henge seg opp i, og virksomheten er nok primært i Argentina.
--
Coach |
08.02.09 03:09
Er organisasjonen her eller i underkategorier, da? Og grunnla han organisasjonen, og/eller var leder av den?
(Innlegget ble redigert 08.02.09 03:10)
Canucks |
06.02.09 20:56
startelver: Ok til oppgaven er dette en politiker fra venezuela?
Litt politisk aktiv, men ikke fra Venezuela.
Når du bor i Canada, så burde vel han være rimelig enkel forresten? :)
Canucks |
08.02.09 03:10
Han var nok grunnlegger av denne, og leder var han også, men hvor her?
(Innlegget ble redigert 08.02.09 03:10)
Canucks |
08.02.09 03:11
Coach |
08.02.09 03:15
Canucks: Og nei, ikke under der.
Næmen, pokker da! Kommer man til den hvis man graver seg nedover herfra da? Er det en organisasjon som er synlig i offentligheten, eller mer et "lukket selskap" a la frimurerlosjen?
Canucks |
08.02.09 03:17
Coach: Næmen, pokker da! Kommer man til den hvis man graver seg nedover
herfra da? Er det en organisasjon som er synlig i offentligheten, eller mer et "lukket selskap" a la frimurerlosjen?
Ja, det gjør man, om man graver seg nedover derfra vil man komme til den :) Den er nok synlig nok, og ikke noe frimurerlosjen.
Coach |
08.02.09 03:25
En organisasjon som hvem som helst kan bli medlem av, eller kreves det bestemte kvalifikasjoner, eller er det rett og slett at den kun har "ansatte", ikke "medlemmer"? Hvis jeg graver meg hit, graver jeg da i riktig retning? Ettersom kultur ble avkreftet etter mitt første spørsmål antar jeg at vi ikke snakker om noe sports/idretts-relatert? Og fyren skulle vel ikke befinne seg innunder her?
Canucks |
08.02.09 03:32
Coach: En organisasjon som hvem som helst kan bli medlem av, eller kreves det bestemte kvalifikasjoner, eller er det rett og slett at den kun har "ansatte", ikke "medlemmer"? Hvis jeg graver meg
hit, graver jeg da i riktig retning? Ettersom kultur ble avkreftet etter mitt første spørsmål antar jeg at vi ikke snakker om noe sports/idretts-relatert? Og fyren skulle vel ikke befinne seg innunder
her?
I utgangspunktet er det en organisasjon hvem som helst kan bli medlem av, men vet ikke om nevnte organisason er free-for-all akkurat, men mulig. Dersom du graver deg inn der du er nå, er du på rett vei, og sports/idretts-relatert snakker vi faktisk om her, du spurte aldri om Giske-kultur, bare kultur :) og fyren vår befinner seg ikke derunder.
Coach |
08.02.09 03:42
Canucks: og sports/idretts-relatert snakker vi faktisk om her, du spurte aldri om Giske-kultur, bare kultur :)
Regnet med du inkluderte det... der kunne du muligens ha fått levert fra deg pinnen atskillig fortere, om det hadde kommet fram da! Graver jeg fortsatt i retning av organisasjonen, og er det rett og slett en av de store argentinske fotballklubbene vi skal til?
Canucks |
08.02.09 03:43
Coach: Regnet med du inkluderte det... der kunne du muligens ha fått levert fra deg pinnen atskillig fortere, om det hadde kommet fram da! Graver jeg
fortsatt i retning av organisasjonen, og er det rett og slett en av de store argentinske fotballklubbene vi skal til?
Vi skal til argentinske fotballklubber, så nå kan du løpe litt fortere her.
Coach |
08.02.09 03:50
Canucks: Vi skal til argentinske fotballklubber
Sier du det, ja. :-)
I øverste divisjon i dag, og er mannen linket til i omtalen av klubbens stiftelse i klubbens artikkel?
Canucks |
08.02.09 03:54
Coach: Sier du det, ja. :-)
I øverste divisjon i dag, og er mannen linket til i omtalen av klubbens stiftelse i klubbens artikkel?
Han er omtalt i historien til klubben, og ja den er i øverste divisjon. Han har til og med bilde i klubbens artikkel :)