Insane2 Innlegg: 10872
Kalle73 : Ingeniør eller oppfinner?
mohansa Innlegg: 12497
Insane2 : Ingen av delene.
Lege? Befinner bildet seg på fyrens engelske wikiside? Eventuelt på wiki på annet språk?
Kalle73 Innlegg: 14758
mohansa : Lege? Befinner bildet seg på fyrens engelske wikiside? Eventuelt på wiki på annet språk?
Nei. Det er et utsnitt av wikibildeT, ja. Ser ut til at dette er hovedbilde på de fleste språkene...
Kalle73 : Født før år 1600?
Coach Innlegg: 27731
Aha... hele verden var hans felt ... i praksis det sørøstre hjørnet dog, som han slett ikke ser ut til å peke på på globusen. Der festet til og med navnet hans seg .
Men: "This image has not been verified as an image of Abel Tasman" ... så det kan rett og slett være en pensellus, eller hva slike het før oppfinnelsen av kameraet... ;-)
(Innlegget ble redigert 08.08.09 01:14)
Jepp.
Abel Janszoon Tasman (1603 - 1659) wis a Dutch sea splorer . On vaiges in 1642 an 1644, in the service o the VOC (Dutch East India Company ) he cam ower Tasmanie an New Zealand. He cam ower monie pairts o Australie forby. Twa or three places haes been cried efter him, sic as Tasmanie an the Tasman Sea .
-som det står i hans skotske artikkel ;-)
Insane2 : -som det står i hans skotske artikkel ;-)
Ganske kortfattet, den:
"This airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it ". :-)
Ikke har de noe bilde heller, muligens klokt, ettersom identiteten hans altså ikke er verifisert på dette maleriet...
USA? Kriminell? Død før 1900? Wikibilde(T)?
Insane2 : USA? Kriminell? Død før 1900? Wikibilde(T)?
Alt stemmer bortsett fra USA.
Canada? Resten av Amerika? Europa?
Kalle73 : Alt stemmer bortsett fra USA.
Europa? Type N og/eller V? Født på 1800-tallet? Dømt for drap?
(Innlegget ble redigert 08.08.09 01:30)
Drepte en del folk, i en og samme episode, før staten drepte ham? Eller gjorde han kanskje jobben med seg selv også? Europa, av nordlig og/eller østlig type?
Jeg fant ut at jeg måtte en tur tilbake til mine røtter hvor en av mine første oppgaver befinner seg....
Gjett hvem....
Coach : Drepte en del folk, i en og samme episode, før staten drepte ham?
Kun én, faktisk. Det var da en rimelig mislykket bombemann. Spesielt ettersom resten av det siterte her stemte...
Heey, hva tar du meg for!?!?!?!
Kalle73 : Heey, hva tar du meg for!?!?!?!
Gikk det ikke stortsett i A-kjendiser til å begynne med, da? ;-)
Gresk-ortodoks helgen/prest/munk?
Kalle73 : Gresk-ortodoks helgen/prest/munk?
Munk og helgen stemmer iallfall.
Ja, der snakker vi visst mer "seriøs" kar... ;-)
Han som Monrad foreslo, hvis henrettelse visstnok var noe av bakgrunnen for forrige oppgaves bombeangrep, hadde jo ennå mer pinglete bombe enn sin etterfølger, og drepte ikke en eneste en...
Europa? Martyr? Død før år 400?
Velg forum Politikk - Norsk Aktuelt Innvandring, Rasisme og Flerkultur Norge og EU Politikk - Internasjonal Midtøsten Media Barn og Foreldre Miljø og Klima Luftfart og Samferdsel Livssyn Forsvar Jus Vitenskap Astronomi Filosofi Ideologi Historie Språk Likestilling Vær og skiføre Jobb og Utdanning Økonomi Data og Internett Datahjelp Mobil, iPod og dingser Foto, Video, Hifi, DVD m.m. Bil Motorsykkel Båt og Sjø Mat og Drikke Reisetips Hus, Hage og Oppussing Boligkjøp og Leie Fotball - Norsk Fotball - Premier League Fotball - Øvrig Britisk Fotball - Internasjonal Fotball - VM 2010 Fotball - Spill Fotball - Garderoben Tippekonkurranser Ishockey Tipping, Odds, Spill og Poker OL Vintersport Sport generelt Wrestling Boksing, Kampsport og MMA Håndball Amerikanske Idretter Golf Sykkel Motorsport Trav Tennis Sex Forelskelse Kjærester og Samboere Kjærlighetssorg Samliv generelt Mote og Livsstil Trening og Kosthold Uteliv Graviditet Helse Shopping Psykologi Musikk TV-program Film Hip Hop Spør en musiker Lister Backstage Tegneserier Quiz Spill Alternativt Livssyn UFO og Alternative Teorier Dyr Jakt, Fiske og Friluftsliv Litteratur Kunst YouTube Humor Hobby VG Diskutér Jul 2009 Valg 2009 Kjærester Utroskap Idol Brettspill Drept av sine menn!
Samfunn
Forbruker
Sport
Helse, sex og livsstil
Musikk, TV og film
Kultur og Fritid
Utdebattert