Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
grock19: Distingvert eldre nazi-krigsforbryter som unnslapp til livets solside i Sør-Amerika?
Ingen nazze! Om han har vært involvert i noen kriger vet jeg ikke, men militær tilknytning og forbrytelser på samvittigheten er riktig. Han unnslapp ikke, og Sør-Amerika ser ut til å være helt irrelevant.
Kalle73: Var en stund overbevist om at vi skulle til siden til en amerikansk pønk-køntri stjerne født etter krigen og død på 50-tallet som ved et gedigent uhell fikk en annen persons overdose på en øy i Mississippi mens denne dama satt i taxien utenfor å ventet.....
Coach: Så hun har ingen ekteskaplig eller familiær relasjon til denne mannen. Og ingen av dem ser ut til å ha vært direkte involvert i den aktuelle hendelsen... var hennes tilknytning til hendelsen av det journalistiske slaget? Foregikk hendelsen også i en sørstat øst for elva uten kystlinje?
Hadde hun utenomekteskaplige relasjoner til ham som familieverdikonservative helst ser at forekommer innenfor ekteskapet?
grock19: Jeg trodde, ser jeg nå, du mente typen til frk. Yount, som ikke var identisk med GG.
Antagelig.
Nå skulle jeg akkurat til å skrive følgende:
Men jeg stilte de samme spørsmålene om begge to, med presiserende "han" og "hun" innflettet for å tydeliggjøre dette. Samt at oppsummeringen min underveis vel burde gjort dette ganske tydelig. Altså denne:
"Så hun har ingen ekteskaplig eller familiær relasjon til denne mannen. Og ingen av dem ser ut til å ha vært direkte involvert i den aktuelle hendelsen..."
Ingen protester på det, kun en antydning om at vi kunne ligge i grenseland hva "direkte involvert" angikk. Dette var litt småsløvt... ;-)
Men så ser jeg at du endret fra at du trodde jeg spurte om henne, til at du trodde jeg spurte om typen hennes. Mer forståelig da, helt klart. Men allikevel småsløvt...
grock19: Men de foregikk utenfor regulære krigshandlinger eller noe tilknyttet konflikt (innbefattet spionasje/etteretning/kald krig) mellom stater?
Handlingene utført i hans hjemland? Og utført i Nord-Europa?
Foregikk utenfor kriger/konflikter av den slags ja.
Handlingene ble utført i hans hjemland, som ikke ligger i Nord-Europa.
grock19: Foregikk de kriminelle handlingene før 1960?
Er fyren død?
Er han nevnt i forbindelse med enkelthendelse?
Gjorde han tid for dette?
De konkrete handlingene som vår mann ble dømt (dommene ble forresten senere omgjort) for å ha vært involvert i foregikk etter 1960, men var del av en større operasjon som startet før den tid.
Fyren lever!
Han er nevnt i forbindelse med den overordnede operasjonen som ugagnen hans var ledd i og i forbindelse med en periode.
Jeg er noe usikker på om han rakk å sone noe av dommene før de ble omgjort, men det er mye mulig.