Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva sier dere om å godta at folk er som de er?

NYTT TEMA
avuna
avunaInnlegg: 716
28.10.14 22:40

Hvis man ser på hjernen som deg. Så har enkelte personer problemer med noe og er veldig god på noe, og noen personer er veldig god på noe annet. Hvorfor er det ikke spesifikke lærere for spesifikke elever? Hvorfor skal man kunne alt? Noen foreldre burde kanskje gå i tankeboka om etikk og moral, eller å få det beste ut av barnet sitt, som et tenkende vesen der foreldre ikke står i hovedrolla. Få opp intelligensen og visdom i skolen og tilmed barnehagen kan være en god ting for en jobb og resten av livet. Det er ikke bra at barn blir deres foreldre, om de ikke passer til det. Presset må bort, folk må ikke kunne alt. Men bli god på det de har mulighet å bli god til. Alle kan ikke alt. Kan man foreksempel benytte seg av norsk, engelsk, matematikk vs praktiske fag? Organiseringsalternativer, kan man lære seg det? Tenke sjøl? Er du fornøyd med det du har oppnådd?

(Innlegget ble redigert 28.10.14 22:48)

Hyrro
HyrroInnlegg: 17269
30.10.14 17:40
avuna: Kan man foreksempel benytte seg av norsk, engelsk, matematikk vs praktiske fag?

matematikk ja - så avgjort. 

WhiteKite
WhiteKiteInnlegg: 21
13.11.14 19:21

Hva sier dere om å godta at folk er som de er?
Kort og greit Ja sier jeg, så lenge dem ikke skader andre.
Jeg er enig med deg. Jeg tror kritisk tenkning og selvrealisering er veldig undervurdert.
Men jeg er redd det ikke er så lett, for vi må jo formes og tilpasses til og passe inn i den verden vi bor i,
en verden som skal gå på samlebånd, vi skal ha økonomisk vekst og dyktige arbeidere som ikke lager klunder. Sånn er det vell stort sett overalt.
Sånn litt relativt så så jeg på nyhetene her om dagen om en psykolog som beskrev stress og vanskeligheter blandt ungdimmen omtrent slik "den som i dag ikke har større eller mindre stress-relaterte symptomer eller sykdommer ikke er helt kloke i hodet." Ikke at det er noe nytt, men det virker som det bare blir mer og mer av det.
Dette stikker dypt og bredt og er jo bare for og ta opp et av symptomene som samfunnet lider av, og som ingen politikere eller medier vill ta opp i noen som helst seriøs eller bred grad. Ikke at det er noe sjokk, men vi mangler nytenkning, (Selv)kritikk og ekte dialog. Men nå blei dette kanskje litt vell offtopic

(Innlegget ble redigert 13.11.14 19:27)

avuna
13.11.14 19:36

Jeg tror jeg er for vis til å få meg selv ned til nivået til lærerne og folket ellers, alle filosofier er jeg underforstått med, og å belære det vil jeg ikke, ihvertfall når ingen tenker selv, så er det lite som kan filosoferes på. Så hvorfor studerer jeg da? når jeg har svaret på alt. Jo fordi jeg ikke har noen mulighet til å bestemme hva som skal gjøres, uten en inntekt som baseres på å jobbe for alle andre. Jeg også er veldig interessert i nytenkning, men så lenge de som har pengene til det ikke gjør noe med det, så kommer vi ingen vei. Åssen skal jeg da få penger uten at noen andre bestemmer hvordan? Det eneste våpenet vi har er å revolusjonere demokratiet. Derfor trenger vi et parti som skaper nytenkning, uten bestemmelser fra alle andre. Slik kan man også få fred og gammen for alle nordmenn og alle andre. jeg har vel fått det jeg trenger for å oppnå fred og ro, men uten at alle andre gjør noe for seg selv, så liker jeg ikke samfunnet som det er i dag. Usosialt ja, fornuftig ja. Noen som vil ha et parti for de som faller utenfor? Så kan vi påklage problemet med suksesspartiene?

(Innlegget ble redigert 13.11.14 19:49)

avuna
13.11.14 20:18

Og ja nettopp stresset er det vi må gjøre noe med. Alle passer ikke til alt.

WhiteKite
WhiteKiteInnlegg: 21
13.11.14 20:43

Jeg har et familiemedelmm som jobber i politikken, og utifra det jeg har plukket opp fra diskusjoner, så trur jeg at jeg personlig, for min, og for andres gode, skal holde meg langt vekk fra akkuratt politikken, men du har min stemme!

avuna
14.11.14 08:22

Jeg er dessverre anarkist i hele samfunnet. Jeg kan ikke gjøre noe med dagens situasjon uten en helomvending av hvordan folk ser meg og alle andre. Skolen er for vanskelig dessverre, og politiker må svare til folks forventninger så alt jeg kan gjøre er å protestere og få opp øynenene til folk. Håper en dag at vi som skriver her, blir hørt. Men redde verden og meg selv får jeg vel gjøre på egenhånd. Er du politiker så si gjerne ifra så kan jeg fortelle deg hva som skal til. Motivasjon! Dårlig politikk skaper anarkister. Så skjerpings:)

(Innlegget ble redigert 14.11.14 08:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg