Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

en videreføring av mennesket og politikken

NYTT TEMA
avuna
avunaInnlegg: 716
12.11.14 01:52

Utifra at jeg leste litt filosofi har jeg kommet fram til en ideologi som jeg ikke tror er helt på vidspor. Hvis du tenker at du skal kunne noe for å gjøre samfunnet bedre. Ikke fordi du må kunne noe for å få deg en jobb for å kunne leve, men for å forske på det som er nødvendig for at vitenskapen skal utvikle seg og mennesket skal få en bedre hverdag. Dermed også utvikling av deg selv på et genetisk plan samt ideologisk og moralsk plan. Masseproduksjon har aldri satt deg eller noen andre fokus, så det er opp til deg å lage ny historie hvis livet ikke er slik du vil ha det. Derfor mener jeg, at vi forsker på at samfunnet skal bli utopia for hver og en, samtidig som vi har våre etiske betingelser for at menneskeslekten blir den samme hvor enn du befinner deg. Kan du noe så er ikke det godt nok, du må kunne mer om det du er god på. Derfor må vi finne retningslinjer for å skape det gode liv for hver og en på jorda, og da må vi gjøre ting enklere og utvikle vitenskapen til å ikke holde fast ved det gamle, men utvikle seg på et nivå som gir menneskeheten frihet. Så derfor må man ikke interprente gamle regler og vitenskaper men skape nye forståelser, samt skape et biologisk mangfold som gir nok ressurser til at du og alle andre får det de trenger når de lever. Derfor er forsking viktig, og det bør stå i fokus hos alle mennesker. Din åpenhet og forskersjel vil alltid være en bra utdanning for de som er rundt deg. Håper noen liker tanken, og har tid til å sette av tid til tankeverden av og til. Politikken kan ikke endres uten at du endrer tankesett. Ikke legg skylda på de som vinner over deg, men hva du ikke gjør for å komme dit du vil. Da er det ikke bra at demokratiske prosesser styrer deg, men at du går utover demokratiske prosesser og tenker videre på alt som berører deg. Samtidig at du tenker på hva vi alle vil og aller helst du. Vi jobber for et bedre liv, ikke et som er verre.

(Innlegget ble redigert 12.11.14 02:00)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg