Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Angående religion og psykologi

NYTT TEMA
avuna
avunaInnlegg: 716
05.12.14 05:40

Du kan ikke legge følelser til side, uten å gå igjennom dem, og rasjonalisere følelsene.

En død= død, og da kan du ikke bruke mer tid på enn hva personen betyr for deg. Det som gikk innpå meg ved kriger etc.. var alle menneskene som var involvert, og hvilken betydning det har for en person å begå en udåd. Den eneste som lider over et tap er den som har gjort udåden, selvom det blir rasjonalisert så er det den personen det går utover, for tapet av en person som står deg nær vil alltid så skrevet i hjertet ditt, og det ville være selfish å ikke rasjonalisere det bort. For den døde ville lide nød om du ble en annen person pga udåden. Derfor mener jeg at religion bare kompliserer døden og det som gjorde at udåden blir begått er følelser som har vært så sterke at det har satt sitt preg på en person. Så min selfishness handler om meg og mitt tap av menneskeverd, på grunnlag av de som er gått tapt, og som ikke har fått livet de vil ha. Derfor føler jeg veldig sterkt når mennesker kommer utfor tap av identitet, og at de ikke har fått livet de skulle hatt. Derfor kan jeg føle muslimene som ikke vet hva de har gjort mot seg selv. At jødene skal ha et eget land virker mot sin hensikt, og at muslimene kan få lov å gjøre som de vil fordi de har en religion er enda verre. USA sin politikk er regelrett forkastelig. øye for øye og tann for tann mentaliteten er utrolig irriterende og betyr bare at de er ute av stand til å ta vare på folket. Derfor vil jeg gå så langt som å si at nordmenn må lide nød for andres land identitet, og for bekreftelsen om at vi har lagd et land som er basert på krig. Så må vi betale for det, og det er forkastelig. 1 udåd er en bragd dersom det kan sette oss i fokus. At vi nå søker å hjelpe land i ufred fordi vi føler at vi har gjort noe galt, når vi ikke har det, det er forkastelig. At vi tar eierskap i vår fredsnasjon er forkastelig.   Det betyr at vi må skrive ny historie og få bort begrepet religion. Å godta betyr å godta mennesket i sin rette forstand, og få bort fantasien om at mennesket er perfekt uten at alle tar hensyn til personen sine evner. Derfor må vi omskrive bedømningen til å rette den mot oss selv og fjerne misbilliggjørelse av menneske i alle retninger. Vi fortjener ikke å skade oss selv som følge av andre mennesker.

(Innlegget ble redigert 05.12.14 05:46)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg