Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kanskje på tide å prøve en politi stat i en stund?

NYTT TEMA
Atreygutten
AtreyguttenInnlegg: 1003
15.11.15 18:59

Terrorforsker mener at så lenge vi har frihet og demokrati, så kan ikke vi stoppe lignende situasjoner som massakren i Paris i fremtiden. Derfor, så lurer jeg på: Burde vi kanskje kjøre en sekulær autoritær system i en stund helt til ekstremismen er knust i fillebiter?

(Innlegget ble redigert 15.11.15 19:05)

MartinwetlesM
MartinwetlesMInnlegg: 2610
05.08.16 01:11
Atreygutten: Terrorforsker mener at så lenge vi har frihet og demokrati, så kan ikke vi stoppe lignende situasjoner som massakren i Paris i fremtiden. Derfor, så lurer jeg på: Burde vi kanskje kjøre en sekulær autoritær system i en stund helt til ekstremismen er knust i fillebiter?

Nei!

Metalman666
Metalman666Innlegg: 8674
10.08.16 12:27
Atreygutten: Burde vi kanskje kjøre en sekulær autoritær system i en stund helt til ekstremismen er knust i fillebiter?

Jeg tror faktisk ikke vi kan bekjempe terrorisme uten å stramme inn på visse demokratiske retter.

WhiteKite
WhiteKiteInnlegg: 26
31.08.16 15:58

Det er en fin tanke om du vill skape mer terror.
Det så enorme at det er latterlig store datalagrings prosjektet snowden avslørte har ikke en gang stanset en terrorhandling.. Tenk litt på det.
Du kan ikke bekjempe ild med ild, her må man tenke på hva roten til problemet er.. Folk blir ikke "terrorister" ut av det blå. Det er et helt naturlig symptom på noe som er veldig galt.

Klikk for å gå tilbake til toppen