Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Garanti på mobil?

NYTT TEMA
FreeedomFighter
FreeedomFighterInnlegg: 4510
28.04.09 20:14

Jeg kjøpte en mobiltelefon i November 2007 som har begynt å leve sitt eget liv. Jeg tenkte at jeg kunne dra til butikken jeg kjøpte fra og få den fiksa i garantien, men så fikk jeg vite at mobiler kjøpt i 2007 har ett års garanti og mobiler kjøpt i 2008 har 2 års garanti :-/

Noen som vet noe om det, eller om det er noen andre forbrukslover etc. som sier at jeg kan få fiksa mobilen min?

Referee799
Referee799Innlegg: 5489
28.04.09 21:49

Tror jeg ikke stemmer. Sjekk med forbrukerrådet. Ganske sikker at man har MINST 2 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil.

StorStratos
StorStratosInnlegg: 59
28.04.09 22:01

Mobiltelefon dommen :P

Batteriet er det 2 års reklamasjons rett på.

Telefonen kan du reklamere på i hele 4.5år mener jeg å huske.

tygster
tygsterInnlegg: 252
29.04.09 16:15

En mobiltelefon har etter gjeldene praksis i Norge 5 års reklamasjonsrett. Det du må gjøre er å kontakte butikken og opplyse om at telefonen din har en mangel som du ønsker å reklamere på. I dette tilfellet vil det si at du stikker ned til butikken du kjøpte telefonen og leverer den der. Du har også krav på et låneprodukt hvis reperasjon (som er den mest vanlige tingen selger gjør) tar lenger tid en 7 dager.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg