aasandInnlegg: 6610
Hmm har et spørsmål angående lunsjpausen i jobben min. Jobber deltid og har må derfor føre timelister på jobben. Jobben består av vareleveringer på timesbetaling med bil og jeg har ingen mulighet til å ta avstikkere hjem eller via "kontoret" der det finnes pauserom. Lunsjen blir spist i bilen eller på steder jeg stopper i butikker osv. Skal jeg føre opp 30 min spisepause eller ikke?
(Innlegget ble redigert 20.04.10 00:06)
Amya: Hvorfor spør du ikke din overordnede?
Fordi jeg vil vite hvor jeg står først helst. Regner med at jeg finner det et sted i arbeidmiljøloven, men regner med at dere er flinkere på tolkningen i et slikt tilfelle
(Innlegget ble redigert 20.04.10 00:08)
Amya: Hehe, dette er jo noe du selv må avtale med arbeidsgiver. Reglene sier at du har krav på halvtimes pause hvis du jobber 5,5 timer, men mange har betalt lunsjpause fordi det passer seg bedre sånn.
Hm, ok så det er egentlig fullt opp til arbeidsgiver mener du? Mente det var visse regler med pauserom og tilgjengelighet, men var ikke sikker. Da blir jeg nok avspist med den. Slik jeg gjør det nå er kun å bruke lenger tid for deretter trekke fra lunsjen. Så går egentlig opp i opp, men dagen blir en halvtime lenger
(Innlegget ble redigert 20.04.10 00:14)