Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lover om postlevering utenfor postkasse

NYTT TEMA
Bamsemor93
Bamsemor93Innlegg: 3
22.08.16 16:54

Håper noen kan hjelpe meg med dette! Jeg fikk forrige uke en pakke tilsendt av FlinkBisk, levert av HeltHjem. De sender en melding om at "i dag er en pakke på vei hjem til deg", og henger pakken i en pose på postkassen min som er en av 40 postkasser i inngangen der jeg bor i blokk. Jeg var på ferie denne uken og fredag får jeg en telefon fra min nabo om at hun har funnet FlinkBisk boksen i søpla og da tømt for innholdet. Da altså en frekk nabojævel som har forsynt seg fritt av min post. Har jeg noe rettigheter her? Har HeltHjem lov til å henge en pakke som ikke får plass i postkassen utenfor postkassen og si "job well done"? Lite interessert å betale 300 kr for en tom pappeske, men har ikke tatt kontakt med noen enda om problemet - verken FlinkBisk eller HeltHjem.. 

petterG
petterGInnlegg: 9157
22.08.16 23:42

Jeg antar at dette er et mislykket forsøm på å være morsom? Hvis ikke - glem det.

krikkert2
krikkert2Innlegg: 4971
23.08.16 10:18
Bamsemor93: Da altså en frekk nabojævel som har forsynt seg fritt av min post. Har jeg noe rettigheter her? Har HeltHjem lov til å henge en pakke som ikke får plass i postkassen utenfor postkassen og si "job well done"? Lite interessert å betale 300 kr for en tom pappeske, men har ikke tatt kontakt med noen enda om problemet - verken FlinkBisk eller HeltHjem..

I utgangspunktet er ikke pakken levert før du har mottatt den, se forbrukerkjøpsloven § 13 jf. §§ 7 og 8. Det er altså FlinkBisk/HeltHjem som bærer risikoen for at pakken blir stjålet, og du har rett til å kreve ny levering av varen.

Bamsemor93
23.08.16 16:23

Tusen takk for svar! Da skal jeg ta kontakt med begge parter :-)

(Innlegget ble redigert 23.08.16 16:23)

Bamsemor93
23.08.16 16:30
petterG: Jeg antar at dette er et mislykket forsøm på å være morsom? Hvis ikke - glem det.

Tusen takk for et fantastisk hjelpsomt svar.

happy-frown__
happy-frown__Innlegg: 10
29.10.16 20:47

Tror det/tror ikke det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg