Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mobilforsikring

NYTT TEMA
frauen
frauenInnlegg: 3763
23.10.16 22:29

Jeg har en Samsung forsikret gjennom Telenor/gjensidige. Knust skjerm, levert i butikk for 2 måneder siden. Purret sikkert 10 ganger, men ikke fått noe svar om når jeg kan forvente forsikringsoppgjør.

Spørsmål er hvilke rettigheter man har som forsikringstaker ? Finnes det noen lov med en tidsfrist for forsikringsoppgjør gjennom slike forsikringer? Eller er det ren gambling å levere mobiler til forsikringsselskaper for reperasjon?

Jeg har ikke funnet noe i min avtale, så lurer vel på om det finnes noen generelle rettigheter.

krikkert2
krikkert2Innlegg: 4998
26.10.16 08:55

Den viktigste sanksjonen i forsikringsavtaleloven er at du har rett til forsinkelsesrente fra to måneder etter at du har gitt melding om at du påberoper deg forsikringen. Denne forsinkelsesrenten er ganske høy, for tiden 8,5 %.

MladenMikic
MladenMikicInnlegg: 3
29.03.17 23:56

Lurer på om reise plus forsikring fra gjensidige dekker...hadde vært på ferie i utlande(hjemmelandet). Har vært på sykling sammen med en venn og i sekken hadde to telefoner (pga jobben må svare uanset jeg er på ferie), og det skjedde at han kjørte i meg og begge har falt og begge ble ødelagt, den ene fungerer men skjarm er helt ødelagt og den andre fungerer ikke i det hele tat.) Kan det fås dekket av forsikring eller ikke, noen som vet?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg