Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forsikringsselskapets adgang til regress

NYTT TEMA
gromgutt
gromguttInnlegg: 1
26.10.16 10:18

Hei!

Skal forsøke å gjøre dette så kort som mulig.

Tidligere i sommer ble min bil kastet stein på av en tilfeldig fyr som jeg kjørte forbi. Det ble en bulk i siden som kom på noen tusen å reparere.

Vedkommende ble anmeldt, pågrepet, og det foreligger domsavsigelse på at han er kjent skyldig i å ha kastet stein på min bil.

Mitt forsikringsselskap nekter å utbetale, og mener at jeg kun vil få utbetaling hvis de klarer å inndrive pengene av han som kastet steinen. 

Det jeg lurer på er om dette er riktig? Er jeg avhengig av at forsikringsselskapet kan inndrive pengene? Jeg trodde at det var derfor jeg hadde forsikring. At det var deres problem om de fikk inn pengene hos han som er kjent skyldig i å kaste steinen?

mo6
mo6Innlegg: 633
01.11.16 19:31
gromgutt: Hei! Skal forsøke å gjøre dette så kort som mulig. Tidligere i sommer ble min bil kastet stein på av en tilfeldig fyr som jeg kjørte forbi. Det ble en bulk i siden som kom på noen tusen å reparere. Vedkommende ble anmeldt, pågrepet, og det foreligger domsavsigelse på at han er kjent skyldig i å ha kastet stein på min bil. Mitt forsikringsselskap nekter å utbetale, og mener at jeg kun vil få utbetaling hvis de klarer å inndrive pengene av han som kastet steinen. Det jeg lurer på er om dette er riktig? Er jeg avhengig av at forsikringsselskapet kan inndrive pengene? Jeg trodde at det var derfor jeg hadde forsikring. At det var deres problem om de fikk inn pengene hos han som er kjent skyldig i å kaste steinen?

Hei.

Jeg ville byttet forsikringsselskap.

I min verden skal et godt forsikringsselskap håndtere regress som ren rutine. De har muskler til å fremme sak.

Nei, dette er ikke riktig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg