Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

straff for å kjøre med inndratt førerkort?

NYTT TEMA
Ungogdum
UngogdumInnlegg: 2
21.11.16 22:58

Nylig mistet lappen i 3 mnd for å ligge 1km/t over inndragningsgrensen. Greit nok jeg tar straffen. Men noen dager etterpå var jeg så dum og dro for å hente kjæresten som ikke kom seg hjem etter en kveld ute. Ble stoppet av politiet og ble fortalt st jeg blir anmeldt. Det har gått 4 snart 5 uker siden jeg ble tatt uten førerkortet. N

hva kan jeg forvente meg av straff for dette ? Er det mulig å forminske straffen ?

innsendt av gutt 19.

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 51718
22.11.16 09:22
Ungogdum: Nylig mistet lappen i 3 mnd for å ligge 1km/t over inndragningsgrensen. Greit nok jeg tar straffen. Men noen dager etterpå var jeg så dum og dro for å hente kjæresten som ikke kom seg hjem etter en kveld ute. Ble stoppet av politiet og ble fortalt st jeg blir anmeldt. Det har gått 4 snart 5 uker siden jeg ble tatt uten førerkortet. N hva kan jeg forvente meg av straff for dette ? Er det mulig å forminske straffen ? innsendt av gutt 19.

Mener å ha lest at det for ikke så lenge siden kom retningslinjer på dette hvor boten ligger på 7000-9000 kr.

Det er også en risiko at du får forlenget tiden du må være uten førerkort.

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5030
22.11.16 14:33

Det følger av tapsforskriften § 7-1 jf. HR-2013-762-A at det skal fastsettes ny tapsperiode av inntil like lang varighet som den eksisterende.

Det vil i praksis si 1-3 måneder. Om du kommer nærmere 1 eller nærmere 3 kommer an på omstendighetene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg