Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kreve erstatning?

NYTT TEMA
T-62
T-62Innlegg: 1
23.11.16 01:01

Hei!

For 14-15 år siden fødet jeg et lite barn. Som noen av dere sikkert vet, er det vanlig å få smerter i ryggen etter denne prosessen. 

På sykehuset pleier/pleide de da å varme en rispute og dekke rundt den med et håndkle. De setter da denne "posen" (om jeg får kalle det det) under pasienten, og håndkle er der da for å hindre at pasienten brenner seg (da posen er svært varm). De bedøver også ryggen. De bytter da posen regelmessig for å holde den varm. 
Dette gikk ganske greit for meg i starten, helt til en (relativt ny, antar jeg) sykepleier skulle gjøre dette. Hun glemte å sette et håndkle rundt, så jeg fikk stygge brannskader på ryggen (som jeg fortsatt har). 
Jeg har dokumenter fra sykehuset som bekrefter det som skjedde og at jeg ble behandlet "feil". 

Er det mulig for meg å få erstatning for dette? Isåfall hvordan går jeg fram? 

petterG
petterGInnlegg: 9217
23.11.16 01:51

Her står alt du trenger å vite i første omgang!

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5013
23.11.16 08:22
T-62: Er det mulig for meg å få erstatning for dette? Isåfall hvordan går jeg fram?

Har du lidt et økonomisk tap på grunn av dette? Overstiger tapet 10 000 kr?

Ikke-økonomisk tap (smerter, plunder og heft, skjønnhetsskader) kan ikke kreves erstattet etter pasientskadeordningen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg