Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

faktura per epost - like regler som post?

NYTT TEMA
DraxxuS
DraxxuSInnlegg: 874
25.10.17 22:20

Vet ikke om denne ligger riktig, men føler det hører hjemme her.

I forbindelse med faktura for tjenester man har kjøpt er man som forbruker ansvarlig for at informasjon gitt tjenesteyter er korrekt. og er faktura sendt til oppgitt adresse og du har flyttet så er det forbrukerens ansvar og purringer kan løpe uavhenig av om du påstår du ikke har fått den eller ei.

spørsmålet mitt er om det er det samme dersom man sender per epost. har prøvd å google litt men fant ikke noen gode svar. sikker grunnet formulering av spørsmål.

spredo-the-original
spredo-the-originalInnlegg: 1484
30.10.17 21:34
DraxxuS: spørsmålet mitt er om det er det samme dersom man sender per epost.

Om du godtar et svar uten lovreferanser her...

Du er ikke forpliktet til å ta imot fakture per epost. Eller direkte til nettbanken. Du må selv aktiv akseptere at fakturaen blir sendt på den måten. (Noen leverandører kan ha en "vi sener kun faktura på epost", men det står deg fritt å ikke kjøpe fra dem da...)

Når du selv da har sagt "ja, jeg vil ha mine fakturaer sendt til min epostadresse" så kan du ikke etterpå hevde at det er leverandørens ansvar å skjønne at du ikke bruker den epostadressen lenger. 

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5081
31.10.17 13:52

Etter lovendring i april i år er svaret som hovedregel ja.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg