Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utsettelse av rettsak

NYTT TEMA
aan02aan02
aan02aan02Innlegg: 1
10.11.17 11:49

Hei.

I juli 2016,ble jeg seksuelt overgrepet. Det har tatt veldig lang tid før jeg fikk berammet en dato for rettsak,selv om personen som gjorde dette erkjente straffeskyld i avhør. Retten ble satt til 4.september nå i 2017. 2 uker før fikk jeg tlf at saken ble utsatt. Etter noen uker fikk jeg ny dato og retten hadde satt av 2 dager nå i november. 3 dager før saken skal opp får jeg igjen tlf fra min advokat at retten nok en gang er utsatt. Dette pga dommer eller meddommer var blitt syk og trengte operasjon. For meg er det ikke forståelig at det ikke skal gå an å få tak i en annen dommer som kan overta plassen slik at denne saken kan komme opp for retten som den skal. Det er ingen indikasjon på hvor lenge saken kan bli utsatt. Mitt spørsmål er hvor lenge kan di drøye ut dette ? Det er en utrolig hard påkjenning ,jeg sliter med mye angst pga dette og synes ikke det er forsvarlig av rettssystemet å dra dette ut noe lengre. Det er allerede gått halvannet år siden jeg anmeldte og denne personen som har erkjent straffeskyld for det han har gjort går fortsatt fri. 

Setter pris på hvert svar som kan hjelpe meg å forstå litt av dette..

RatPack
RatPackInnlegg: 9364
12.11.17 09:28

Hei. Har du fått bistandsadvokat? Da tror jeg det beste er at du stiller spørsmålet der. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg