Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skriving av en utleggsbegjæring - noe for deg?

NYTT TEMA
FleXUS
FleXUSInnlegg: 5
12.12.17 23:15

Jeg har en utleggsbegjæring som bør skrives riktig.

Har lest at dette anbefales:

Få en proffesjonell til å skrive utleggsbegjæringen din på "no cure no pay"-vilkår eller lignende mot maksimal dekning av saksomkostninger. Dette er ikke penger du vil kunne få utbetalt, så du vil ikke tjene på det. Da vil du kunne kreve at motparten hoster opp mellom 1311 og 6556 kr til. 

Finnes det noen her som kan tenke seg å hjelpe meg med dette?

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5081
13.12.17 10:36

Det der ser ut som noe jeg har skrevet et sted. Med "en profesjonell" mente jeg noen som lovlig kan være prosessfullmektig for namsmannen etter tvangsfullbyrdelsesloven § 5-1 -- advokat/advokatfullmektig, inkassobevillingshaver, jurist med rettshjelpstillatelse, eller annen person som fyller vilkårene i bestemmelsen. Årsaken er at det er straffbart å yte rettshjelp uten bevilling (domstolloven § 234). 

Lykke til!

FleXUS
13.12.17 19:24

Takk, tror du jeg finner en som kan ta oppgaven her eller hvor bør jeg undersøke ? :)

skapape
skapapeInnlegg: 106
14.12.17 12:08

Du kan alltids ta kontakt med din friendly neighborhood namsmann.

FleXUS
14.12.17 13:53

Det tenkte jeg og, men jeg synes ikke det var så mye hjelp i den enden:)

skapape
skapapeInnlegg: 106
14.12.17 14:05

Dypdykk i tvangsfullbyrdelsesloven da

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5081
18.12.17 08:30
FleXUS: Takk, tror du jeg finner en som kan ta oppgaven her eller hvor bør jeg undersøke ? :)

Vi er sikkert mange på VGD som kunne hjulpet deg, men ulempen med å fiske etter bistand på forum er at du ikke vet noe om den som tilbyr hjelp. 

Jeg vil anbefale deg å bruke Advokatforeningens verktøy AdvokatenHjelperDeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg