Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Hei
jeg ser på likestilingsdebatten på tv og jeg blir litt paf
Er likestilling liksom hele tiden at kvinner skal bli mest like men?
er det ingen ting ved kviner vi menn bør ta etter
vi kritiserer kvinner for og jobbe mer deltid en menn, men roser ikke for at de ber om mer tilpasninger slik at di kan kombinere det og ha en go job med det og ha familie
burde vi ikke prøve og få menn til og bli annerledes og
kanskje få men til og se andre verdier en høy lønn og flotere bil en naboen
eler fa menn til se andre verdier en dyrere ferier en naboen eller støre hus en naboen
jeg syns likestilingsdebaten alt for mye dreier om og kritisere kviner og framheve det men gjør er det noen som har noen meninger her
likestilling er når kvinnen er bedre enn mannen på alle arenaer.. gjerne med hjelp av kvotering... og mannen er kledd i rosa og kvinnen i blått.. da er det likestilling.
Likestilling = Likeverd. Når det er uinteressant hvilket kjønn utøver har i en rolle, og derfor blir oppsatt med lønn og ære etter innsats.
Det er dessverre mange menn som føler sårhet over at kvinner går elegant forbi i karrierekøen. Det er vondt for disse "menn" å se at kvinner utfører, og sutrer mindre, og oppnår resultater. Sånt skaper bitterhet, spesielt blandt menn som ikke får det til på noen arenaer.
Ehhh.
Hvem er du mener at fremhever det menn gjør?
Det kan ikke være feministene i alle fall og det er jo bare de som får delta i likestillingsdebatten.
det er noen som har større ambisjoner om å være kone-emne, slik du ser det. Sug og svelg det er helg... er ikke helt toppen av lykke for alle.
Så vil jeg ha meg frabedt at du sier at jeg påstår noe til jeg blir blå.... ROSA er min farge, kan du skjønne. Derfor er jeg så lykkelig, ikke kvotert... og rikere enn du kan drømme om.
Pleier som regel å bli når man har en mann man kan sjefe rundt og kjefte på som man vil. Det er formodentlig han sine penger regner jeg med :)
Dette var lite nyansert til deg å være.
Påstår du at kvinner, med feministene i spissen, ikke klager over diskriminering?
Man kan knapt åpne en avis før man kommer over en eller annen kvinne/kvinnegruppering som klager over diskriminering, f.eks. sykepleiere som vil ha like høy lønn som ingeniører i det private (men rør ikke de offentlig godene som f.eks. stillingsvern og gode pensjonsordninger bare!), filmskapere som krever øremerking av midler til kvinner, gründere som krever (enda mer) øremerking av midler til kvinner osv. osv.
(Innlegget ble redigert 04.02.10 22:42)
Feminister og kvinnehatere er like. De hater hverandres kjønn, og det er tåpelig.
Du vet at jeg ikke er tilhenger av kvotering og forfordeling... og jeg synes alle, kvinner som menn har en plikt til å sørge for egen situasjon.
Men evendelig klaging om kvotering er utrolig kjedelig prateklaging for oss som jobbr i privat næring. Ingen får jobb de ikke er kvalifisert til, og ingen skipper andre vekk dersom de ikke er best. Og jeg blir jævlig lei av klaging på generelt nivå, som ikke hører hjemme i den verden jeg kjenner. Husk, mange av oss jobber ikke i kommune og stat.
Gründer-kvinner for også sjelden midler i Oslo..... på lik linje med menn. det er fordi de fleste av oss IKKE er kunstnere eller alternative... og da stenges dørene. for kvinner og menn.
Nåja.
Alle bedrifter er lovpålagt å jobbe for "likestilling", noe som hovedsaklig vil si å jobbe for oppnå å høyest mulig kvinneandel, særlig i de øvre posisjoner, dersom bedriften tilhører er kult og/eller godt betalt yrke.
Å tro at dette ikke påvirker kvinners muligheter er rimelig naivt.
(Innlegget ble redigert 04.02.10 22:55)
Feminisme er fornavnet til naivitet
Så lenge de er bedre kvalifisterte så tviler jeg på at mange menn har problemer med det. Jeg selv har i alle fall ikke problem med det.
Getwell driver litt feminisme propaganda som vanlig
Meltveit Kleppa fra Senterpartiet er tydeligvis stolt over å kunne fortelle Nationen 5. oktober at regjeringen går inn for en ”handlingsplan for kvotering av kvinner til offentlige gründertilskudd”. Et fond er en selvfølgelig løsning for kommunal- og regionalministeren på hvordan Norge skal dyrke frem flere kvinnelige gründere.
http://telemark.hoyre.no/artikler/2007/11/25
ESA truer kvinne-gründereHenne-redaktør Ellen Arnstad er kraftig provosert over at Norge kan bli tvunget til å kutte økonomisk støtte til kvinnelige gründere.
Fredag delte Arnstad ut gründerpris til Kristianne Storhaug.
Prioritering av kvinner i alle offentlige tilskuddsordninger til forskning, utvikling og innovasjon, står i fare for å måtte avvikles som følge av EUs regler.
Jammen sa jeg norsk vagina..
Bare på penger, tipper jeg.
Det finnes ikke fattigere mennesker enn de som kun vurderer ting utifra deres monetære verdi.
"
Menn blir ulikt behandlet
ESA påpeker i et brev til norske myndigheter at medlemsstatene i EUs indre marked er forpliktet til å fjerne alle tiltak som strider mot prinsippet om lik behandling av menn og kvinner.
Gjennom EØS-avtalen er Norge del i markedet og reglene.
ESA vurderer om prioritering av kvinner nettopp er ulovlig ulikebehandling."
"fuck that" sier den norske kvinnen. "and give me som money" Driter vel i mannen
I norge er Likestilling = Kvinnesak
Dette beviser som sagt bare at feminister er tunge kriminelle som hører hjemme i fengsel og ikke i politikken.
Jeg bare skjønner ikke at norske menn vil ha norske damer. Det er så få det er verd å statse på.. at hvorfor gidder man?
De er bortklastet tid og penger, og gir deg ingeting, men tar alt.
Eier ikke menn i Norge selvrespekt?=
Jeg tror den største looser'n i en slik sammenheng er en mann som skriker som en liten drittunge som skal ha mat - om bitchy kvinnfolk som klager og maser uten at han føler at HAN får noe igjen for det....
En slik mann blir antagelig så kvalm over sine egne begrensninger at han overfører det også på kvinnfolka.
pitty pitty
De fleste norske menn er reale, staute,greie,orntlige og kjekke mannfolk...trygge på seg selve. De har ikke problem med norske damer, fordi norske damer vil ha dem og setter pris på dem.....slik de også blir verdsatt av disse gode norske karene.
Meeen...så finnes de jo mere usikre typer menn...slike som ikke er så staute og reale.Slike som betrakter norske kvinner generelt som rivjern og bitcher og som sverger på at noe slikt vil de ikke ha.
De holder på kvinner fra andre verdensdeler som er oppdratt i kulturer med et helt annet kvinnesyn. "Kvinne-kjenn din plass!"...og derfra henter de hjem den ene Mia chaoen etter den andre....som igjen er kvinner som blir sett ned på i egne kulturer og som menn fra disse kulturene slettest ikke vil ha.
Kostelig i grunn.
Norske kvinner er ikke verd mye for den norske mannen. De er tapere i alle sammenheng, og må ha støtte både foran og bak. ressurssvake kvinnfolk som kvoteres og klage over alt for å følge seg bedre.
Norske kvinner er og forblir 2rangs borgere, når de selv anser seg som en.
Jeg foreslår å kutte alle støtteordninger for alle norske kvinner i Norge.
DET hadde vært interessant om gikk igjennom. Tenk det... ingen kvotering, ingen special treatment, og ingen gratispenger. Det hadde vel ikke gått bra? :)
Herregud for et patetisk utsagn. Feminister er tunge kriminelle.....makan!
Nå skal det vel sies at thailandske jenter er mer selvstendige enn Norske kvinner. DET er jo et faktum. Norge er som å regne et u-land.. og thailand som et i-land i sammenligning. Norske kvinner er så svake og ynkelige, at man skulle ikke tro de klarte å gå ut døra om dagen uten å bli båret ut døra på en konge-stol og inn i en ventende Mayback. Stakkars norske kvinner som har det så ille :-(
må klage litt på lønn, og hvorfor kvinner må inn i militæret (vel.. valgfritt) og hvorfor jenter må gå i rosa.
Jeg skjønner hvorfor skilsmissestatstikken har skutt i været. Golddigere som finner nye mannebein, og menn som ikke klarer ottar-pisset hver eneste dag.
Man kan jo lure på, når skal dere holde kjeft for engangs skyld?
Hvordan går det med Hooters-protesten joplina. Har du og ottar vennene dine fått soppet geskjeften?
Ikke sant.. og de fortjener så mye bedre enn en ottar-hakkende-struts med stort nebb. Enig?
I forhold til deg, så sier ikke vi stort her inne....Så hvorfor lurer du på når vi skal holde kjeft...?
Og hvordan det går med Hooters-protesten vet vel ikke jeg. Ikke frekventerer jeg strippeklubber, ikke betaler jeg "bar fine" for strippere eller "eksotiske dansere" som danser i lap'en eller aker på brannmannspåler heller , og ikke er jeg medlem av Ottar - og ikke "sopper" jeg noe så vidt jeg vet.
Er du ordstyrer i suppe/sopperådet mon tro...?
- Jeg må nesten spørre da du skriver så usammenhengende,frådende og for øvrig uforståelig
Og noen ville omsider få en grunn til å remje hvis de kappet pastaskruen sin av...
Nå remjer somme uten grunn......om kvinnfolk..hehe
Krake søker make
Greie,staute mannfolk får greie,reale kvinnfolk.
Gnålpeiser, vrangpeiser,latpeiser og hestkuker får avertere andre plasser , hvis de ikke tar til takke med sine norske kvinnelige motsvar :D
Jeg kaller bare en spade for en spade.
Feministene skal være glade for at de har amnesti.
Hehe..nei det gjør du ikke.
Du kaller en spade for en gravemaskin eller en veihøvel
Feminister er tunge kriminelle med amnesti - hehe
Hvor finner du energi og motivasjon til å svare på dette tullet Joplina?
Hva har egentlig skjedd med menn som tenker på denne måten? Eller er det mange andre menn i samme kategori som ikke tør å flagge meningene sine åpenlyst?
Jeg har mange menn i mitt liv, på jobb, i familien, unge gutter i min datters vennekrets.
Men jeg har ALDRI noensinne sett eller hørt noe i nærheten av det jeg kan lese her inne.
Synes egentlig bare synd på dem jeg.