Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Man kan ikke endre folks moral med lover ?

NYTT TEMA
Arnhildrj
ArnhildrjInnlegg: 177
09.01.14 22:19

Sitat ; advokat Ihlebæk på nrk.1 nå.

Er det mulig at en adovkat ved navn Ihlebæk kan framsi noe så stupid på nrk 1 ???  Betaler faktisk mennesker advokathonorar til en så stupid person ?   

Jus - er jo å hindre og endre folks uønskede handlinger med lover og straff.

Å bruke idiotiske argumenter for å fremme menns rett til å kjøpe kvinner er en total degradering av ham og hele advokatstanden ifølge MIN MORAL !

Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 73993
09.01.14 23:04
Arnhildrj: Sitat ; advokat Ihlebæk på nrk.1 nå.

Var jo den eneste som sa noe fornuftig denne debatten.

På tide å fjerne moralistloven.

alva1
alva1Innlegg: 13721
09.01.14 23:14

La oss fjerne alle moralistlover.

Narkotika i alle regnbuens farver i regulerte former a'la 7/11 med aldersgrense. Mange mener de trenger det vettu. 

Voldshus. Der kan voldelige personer få utløp å få denge løs på mennesker som selv mener de ikke fortjener noe bedre liv. Ja, som rett og slett er så nedpsyka. 

Drapshus. Der kan folk som få drepe mennesker som ønsker å dø og er helt på felgen. 

Vi kunne spinne videre i det uendelige... :)

Stella_Artois
Stella_ArtoisInnlegg: 17129
09.01.14 23:20

Satt og heiet på Ihlebæk gjennom store deler av debatten. Flott fyr.

Stella_Artois
Stella_ArtoisInnlegg: 17129
09.01.14 23:28
alva1: Narkotika i alle regnbuens farver i regulerte former a'la 7/11 med aldersgrense. Mange mener de trenger det vettu.  Voldshus. Der kan voldelige personer få utløp å få denge løs på mennesker som selv mener de ikke fortjener noe bedre liv. Ja, som rett og slett er så nedpsyka.  Drapshus. Der kan folk som få drepe mennesker som ønsker å dø og er helt på felgen.

1.Delevis ja. De sterkeste stoffene burde samfunnet skjermes fra.

2. Nei. Her snakker du om syke personer.Personer som derimot er friske og ønsker å sloss for rusen skyld må få lov til det i kontrollerte former.

3. Eneste punktet jeg er helt enig i.

(Innlegget ble redigert 09.01.14 23:28)

Homers_Law
Homers_LawInnlegg: 5463
10.01.14 19:54
alva1: Vi kunne spinne videre i det uendelige... :)

Når skal du forby alkohol, den største sosiale og økonomiske utgiften i landet vårt? :)

OldNick
OldNickInnlegg: 2023
10.01.14 20:21
Homers_Law: Når skal du forby alkohol

NÅ tror jeg det har rablet for deg.

INGEN rører min Southern Comfort!

Hva angår prostitusjon - så ok - så lenge det skjer under visse ordnede former slik at en lettere kan få tak i dem som virkelig DRIVER med menneskesmugling og annet slikt grums.

(Autoriserte bordeller hadde f.eks vært ok). 

Homers_Law
Homers_LawInnlegg: 5463
10.01.14 20:27
OldNick: NÅ tror jeg det har rablet for deg. INGEN rører min Southern Comfort! Hva angår prostitusjon - så ok - så lenge det skjer under visse ordnede former slik at en lettere kan få tak i dem som virkelig DRIVER med menneskesmugling og annet slikt grums. (Autoriserte bordeller hadde f.eks vært ok).

Utrolig nok enig i alt du skriver her. Tipper helvete må være ganske kaldt i natt. Minuspoeng på valget ditt av drikke. 

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 55627
10.01.14 20:27
OldNick: (Autoriserte bordeller hadde f.eks vært ok).

Du mener det ville vært et greit jobbalternativ for arbeidsledige, da især langtidsledige kvinner?

Synes jeg ser det for meg, Nav som sender folk på prostitusjonskurs - mister a-trygden dersom du ikke deltar .... WOW, det ville vært noe???

Hadde du flere glupe ideer med det samme du er igang?

:(((

(Ir-varsel)

(Innlegget ble redigert 10.01.14 20:29)

OldNick
10.01.14 20:56
GARDSDATTRA: Du mener det ville vært et greit jobbalternativ for arbeidsledige, da især langtidsledige kvinner?

Neeeei. Det er en såpass spesiell jobb at kvinner (og menn?) selvsagt må kunne reservere seg - uten at det har negative konsekvenser for diverse utbetalelser. 

GARDSDATTRA
10.01.14 21:35
OldNick: Neeeei. Det er en såpass spesiell jobb at kvinner (og menn?) selvsagt må kunne reservere seg - uten at det har negative konsekvenser for diverse utbetalelser.

Aha, du mener man skulle kunne reservere seg hos NAV mot å måtte jobbe som prostituert?

Så smart.

:((

OldNick
10.01.14 21:48
GARDSDATTRA: Så smart.

Forstår ikke helt denne vinklingen din...

Er du virkelig redd for at folk vil bli "tvunget" å si seg villig til prostitusjon - for å kunne motta videre NAV-støtte?

alva1
10.01.14 21:56

"Når skal du forby alkohol, den største sosiale og økonomiske utgiften i landet vårt? :)"

Aldri!!!!!

Det er allerede lov å selge på polet. Var der i dag. :)

Weregretyou
WeregretyouInnlegg: 7203
10.01.14 22:00
OldNick: (Autoriserte bordeller hadde f.eks vært ok).

Alle som ønsker det beste for de prostituerte ønsker dette. feminstene derimot, nei de har helt andre planer.

GARDSDATTRA
10.01.14 22:04
OldNick: Forstår ikke helt denne vinklingen din...
Er du virkelig redd for at folk vil bli "tvunget" å si seg villig til prostitusjon - for å kunne motta videre NAV-støtte?

Ærlig talt, nå er det på høy tid at denne normaliseringen av prostitusjon blir skyllt ned i do, i kloakken der den hører hjemme.

Jeg er møkk lei av alle argumenter som implisitt sier at kvinner ikke har egne seksuelle lyster og følelser, men ettersom de har et hull (eller to/tre), så skal kvinner stå til disposisjon når menn ønsker sex.

Alle normalt oppegående, voksne vet at dette er helt feil. Seksuellt erfarne mennesker har forlengst oppdaget at kvinner i likhet med menn har sin egen seksualitet, med egne uavhengige lyster og behov.

Klart kvinner i likhet med menn ikke får lyst på alle av motsatt kjønn, det er ett fåtall vi virkelig blir tent på.

Da sier det seg selv at prostituerte ikke kan ha lyst på kundene de tar.

I mitt hode blir det å ha sex med noen uten kåtskap og lyst til å være tortur, noe ala voldtekt.

Kan du forestille deg noe verre enn å bli prenetert av et titalls eller fler ulike og ukjente menn hver dag/natt - uten at du selv er kåt og naturlig våt? Hva tror du et slikt liv gjør med den psykiske og tildels fysiske helse? Hvordan tror du synet på det motsatte kjønn blir hos de prostituerte, og hvordan tror du selvrespekten blir?

Men alle trenger penger, så derfor mener jeg alvorlig at det hadde vært langt bedre for de prostituerte om de satte seg ned på gata med tiggerkoppen.

Da hadde de i det minste sluppet å fått krenket grensene sine i en slik grad at de tilslutt ikke har noen grenser igjen.

Jeg blir rett og slett rasende over det synet du legger fram i denne tråden.

Weregretyou
WeregretyouInnlegg: 7203
10.01.14 22:10
GARDSDATTRA: Jeg blir rett og slett rasende over det synet du legger fram i denne tråden.

Ta deg ei pils, for sinnet vil du aldri bli kvitt. Litt som salg av sex.

alva1
10.01.14 22:17

"Alle som ønsker det beste for de prostituerte ønsker dette. feminstene derimot, nei de har helt andre planer."

Feminisme ja. Hehe. :)

Du er vel klar over at OldNick ER feminist? 

Når du sier at du ønsker det beste for de prostituerte, så snakker du som en sann feminist og humanist. 

Det er bare det at feminister kan ha ulike synspunkter på tema, men alle vil det beste for de prostituerte og alle vil at færrest mulig skal våge seg ut i dette farlige "yrket"

Det er fortsatt mange teorier om hva som er best og ikke. Det er et virvar av dimensjoner og det forskes fortsatt på. 

Du er da en sann feminist du. ;-)

GARDSDATTRA
10.01.14 22:19
Weregretyou: Ta deg ei pils, for sinnet vil du aldri bli kvitt. Litt som salg av sex.

Nei, prostitusjon blir vi aldri kvitt, men vi kan bli kvitt normaliseringen av fenomenet.

Med eller uten pils.

alva1
10.01.14 22:29

Det er dette med normaliseringen av det, som et hvilket som helst yrke som jeg synes er skummelt. 

De som vil normalisere dette yrket må også kunne si at det er helt normalt at kona eller dattera tar dette som yrke, å helt uten videre spørre dem under middagen - Hvordan har du hatt det på jobb i dag? Hatt mange kunder? 

OldNick
10.01.14 22:41
Weregretyou: Alle som ønsker det beste for de prostituerte ønsker dette. feminstene derimot, nei de har helt andre planer.

Hehehe... Nå er det helt klart hvor jeg står på DEN skalaen, mener jeg. 

Joda, menneskehandel er et problem, men det er andre måter å angripe denne kriminaliteten på - enn å forby selve prostitusjonen. F.eks ved å tillate kun seriøs bordellvirksomhet. Dermed slipper en morallover som "beskytter" kvinner mot seg selv - samt at en lar menn kjøpe en tjeneste som noen kvinner er villige til å selge av fri vilje. 

Dette ser jeg på som en løsning som respekterer BÅDE kvinner og menns frie valg - SAMTIDIG som en da kan gå etter kriminaliteten som følger med. Egentlig hverken feministisk ELLER anti-feministisk.

(Innlegget ble redigert 10.01.14 22:42)

Arnhildrj
ArnhildrjInnlegg: 177
11.04.16 06:56

Fint å se at tilsynelatende NORSKE  menn synes det er greit at skattepengene går til horene de tilsynelatende ELSKER.

Nav betaler jo horehusene pluss ca. 6000 til sminke i måneden til horene. Om  det tilsynelatende enstemmig støttekoret fra norske menn her på VGD skulle  representere norske menn,,,, foreslår jeg at norske menn blir pålagt en egen horeskatt, som dekker utgiftene til bolig og levekostnader til disse horene.  

Legg støtteerklæringene ut på youtube  gutter ... da får dere nok en ny tilstrømning av utenlandske horer å velge i ,,,  Hurra for kjekke norske gutter.

(Innlegget ble redigert 11.04.16 06:58)

sanila
sanilaInnlegg: 34058
11.04.16 10:03
OldNick: Er du virkelig redd for at folk vil bli "tvunget" å si seg villig til prostitusjon - for å kunne motta videre NAV-støtte?

"Har de noen ledige jobber her". " jo da, vi har er  jobb på bordell 9 , om du skulle være interresert, det er et av våre  bedre bordeller for de som stadig er fast i fisken .

Maximus-Decimus
Maximus-DecimusInnlegg: 2370
11.04.16 10:15
alva1: Det er dette med normaliseringen av det, som et hvilket som helst yrke som jeg synes er skummelt.  De som vil normalisere dette yrket må også kunne si at det er helt normalt at kona eller dattera tar dette som yrke, å helt uten videre spørre dem under middagen - Hvordan har du hatt det på jobb i dag? Hatt mange kunder?

Tja syns nå det er noe av en forenkling. Vi har da mange som jobber i yrker hvor det ikke akkurat er middagssnakk. Jeg tror f.eks. ikke de som evt bor med en lege eller sykepleierske som utfører aborter mm. Spør om de har hatt mange pasienter den dagen... 

Ei heller de som evt bor med marinesoldater i krig, der jeg ikke tror samtaleemnet er hvor mange fiender drepte du i dag. 

Bevegelse
BevegelseInnlegg: 3504
11.04.16 17:00
Maximus-Decimus: Tja syns nå det er noe av en

Alva1 er dessverre ikkje med oss lenger.

Hun var en vakker, slank ung blondine som gikk på en Ottarfest nybarbert under armene.

excon2
excon2Innlegg: 2313
15.05.16 06:42
Kul_Djevel: På tide å fjerne moralistloven.

Du hadde sikkert satt pris på at din datter trakk på gata og solgte sex? Er du horekunde selv, kanskje?

Kul_Djevel
15.05.16 08:07
excon2: Du hadde sikkert satt pris på at din datter trakk på gata og solgte sex? Er du horekunde selv, kanskje?

Du greide ikke komme med mer idiotiske spørsmål enn dette?

Så alle som er imot denne moralistloven er det fordi de ønsker at døtrene sine skal bli prostituert?

Er du virkelig så dum at du tror det?

excon2
15.05.16 08:16
Kul_Djevel: Du greide ikke komme med mer idiotiske spørsmål enn dette?

Altså ønsker du ikke at dine eventuelle døtre skal trekke på gata? Godt, da må du fortelle meg hvorfor andre skal gjøre det?

excon2
15.05.16 08:19
Kul_Djevel: Er du virkelig så dum at du tror det?

Og du var så dum at du gikk rett på limpinnen. Nei, slutt å skryte over hvor ualminnelig intelligent du er, det blir liksom så dumt når det er openbart for alle at det er stikk motsatt.

Kul_Djevel
15.05.16 08:19
excon2: Altså ønsker du ikke at dine eventuelle døtre skal trekke på gata?

Nei, det ønsker jeg ikke.

Jeg ønsker heller ikke at mine barn skal begynne å jobbe på rema, men jeg vil jo ikke forby rema eller andre folk å jobbe der av den grunn.

Jeg vil heller ikke at min datter skal bli lagerarbeider, men jeg vil jo ikke forby lagerarbeid.

excon2
15.05.16 08:21
Kul_Djevel: Jeg vil heller ikke at min datter skal bli lagerarbeider, men jeg vil jo ikke forby lagerarbeid.

Var det alt du hadde å komme med som "forsvar" på hvorfor du ikke vil at dine døtre skal selge kroppen sin? Herregud, menneske, du må da klare bedre enn dette?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg