Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aldri likestilling...

NYTT TEMA
sanila
sanilaInnlegg: 34058
24.01.16 08:04
MagneSt: Eller er det kvinner som er mest utro? Det finnes i alle fall en overraskende undersøkelse fra England. De spurte 3000 personer om de allerede hadde vært utro i livet sitt. Resultat er at kvinner er mer utro enn menn. I undersøkelsen sa hver femte kvinne at hun var forberedt for å starte en affære hvis det kommer den rette mannen, mens det er bare hver niende mann som tenker om sidesprang. Det virker som kvinner er også mer skruppelløse. Mens bare 12 % av mennene som ble spurt i undersøkelsen sier at de vil aldri være utro med kvinner som er allerede i et partnerskap, er det 25 % av kvinnene som sier at det ikke spiller noen rolle om sexpartneren er i et forhold." (sidesprang.no)

Det er mulig kvinner er begynt at agere, mer som menn i slik henseende, Grunnene tro jeg er annerledes.

Men når du tar en sådan undersøkelse for god fisk, har du så overveiet, at der kunne være en del  menn der juger her.

sanila
24.01.16 08:10
MagneSt: Syns du kvinner burde bli mer dydige?

Kvinner bør finne sin egen bluferdighet og sensualitet.  ikke for mannens skyld, men for sin egen.

Dydig, gir et inntrykk, av nonne, jomfru,  er du kristen i et tungt  kristen miljø?

joplina
joplinaInnlegg: 58941
24.01.16 09:21
sanila: små mennesker små gleder.

Sa hun som var stor i orda'  og liten på jorda'

MagneSt
MagneStInnlegg: 2690
24.01.16 09:44

sanila: Det skal du iallfall ha - at du går an å ha meningsutvekslinger med. Det behøver ikke å bety at man er enige i alt. Når noen blir så fattige i argumentasjonen at de slenger ut "kvinnehater" i hytt og vær så kommer man aldri lengre enn til sandkassen.

Dyd: Ja, jeg fant ikke annet ord, syns det er greit nok å bruke. Tungt, kristent mijø? Jeg er vestlendig og vokst opp i tildels en annen tid. Hørte aldri at mine foreldre kranglet, ikke et ukvemsord engang. Hørte heller aldri ord om  at kvinner følte seg undertrykket og opplevde kun én skilsmisse på stedet i min oppvekst. Da den agressive feminismen kom, merket jeg fort hvilken kvinnetype som var i front. Ok, tror jeg runder av der.

MagneSt
MagneStInnlegg: 2690
24.01.16 09:54
joplina: Sa hun som var stor i orda'  og liten på jorda'

Kutt nå ut den drittslengingen da!!

joplina
24.01.16 09:58
MagneSt: Den samme hersketeknikken; kritikk av kvinner er negativt kvinnesyn. Dette blir for mye sandkassenivå og lite konstruktiv debatt.

Da må du karre deg opp av sandkassen, Magne - asap!

Du var den som kom med påstanden at  kvinner tolker " frigjøring til å være mer løsaktige, denne jeg-gjør-som-jeg-vil-holdningen."

Samt denne famøse påstanden : "Terskelen for å begå overgrep vil for mange slike være mye lavere ikke minst når kvinner ypper med måten de både ter og kler seg på."

Kvinner er frigjorte nok til å gjøre som de vil, velge som de vil og mene som de vil....AKKURAT slik menn alltid har vært.   OG i ditt hode  gjør det kvinnene mer løsaktige og de "ypper til overgrep"

NB  friheten til å gjøre som man vil, gjør kun noe negativt med kvinner....og derfor må kvinner kritiseres ...men å kritisere de som kritiserer kvinner  på en slik måte  - spesielt vedrørende overgrep - er hersketeknikk....hehehe - give me a break.

Den som vil ha en konstruktiv debatt må nødvendigvis styre unna DEG.

Ditt fjasespørsmål om kvinner burde bli mer dydige, er knapt nok verdt å besvare.  For hvilken dyd snakker du om...?

De gode dyder som er så mangt og som står i motsetning til laster....å være god nok og å være til virkelig nytte. Ordet "dyktig" er beslektet med dyd i den sammenhengen.

Eller  snakker du om dydig i konteksten kjønnslig renhet og jomfrudom - ja, antagelig er det jomfruelig ,kjønnslig renhet du snakker om - og som du mener kvinner burde utvise mer av.

- Jeg kan nesten ikke trekke en annen konklusjon basert på dine påstander i denne tråden :

"kvinner tolker " frigjøring til å være mer løsaktige, denne jeg-gjør-som-jeg-vil-holdningen."

""Terskelen for å begå overgrep vil for mange slike være mye lavere ikke minst når kvinner ypper med måten de både ter og kler seg på."

-  som du runder av med at kvinner burde bli mer dydige / Kvinner burde utvise mer kjønnslig renhet og jomfruelighet .

SERIØST....ha en god søndag under den mosegrodde steinen du befinner deg under - bye bye - vi lever i 2016 og ikke i 1816

joplina
24.01.16 09:59
MagneSt: Kutt nå ut den drittslengingen da!!

Jeg har ikke en gang begynt

sanila
24.01.16 11:00
MagneSt: Dyd: Ja, jeg fant ikke annet ord, syns det er greit nok å bruke. Tungt, kristent mijø? Jeg er vestlendig og vokst opp i tildels en annen tid. Hørte aldri at mine foreldre kranglet, ikke et ukvemsord engang. Hørte heller aldri ord om at kvinner følte seg undertrykket og opplevde kun én skilsmisse på stedet i min oppvekst. Da den agressive feminismen kom, merket jeg fort hvilken kvinnetype som var i front. Ok, tror jeg runder av der

Jeg nevner at du bruker det ord, fordi det signalisere  og tar utgangs punkt, i det jeg beskrev

Ja, Jeg spør om dette tungt kristne miljø, for det er den fornemmelse jeg fikk.

Nå  er alt jeg vet,  ( mener ,  at vite om vest landet ,så korriger meg der, om jeg tar feil ) at Vestlandet hadde  mye  virke fra indre missjon?

At  der ikke fantes skllsmisser eller ingen ukvemsord.    er ikke nødvendigvis en målestokk, for glede,  kjærlighet og fred.

Man prate nok ikke så mye om følelser.

(Innlegget ble redigert 24.01.16 11:01)

Strandereng
StranderengInnlegg: 6722
24.01.16 21:33
MagneSt: Jeg er vestlendig og vokst opp i tildels en annen tid.

Men så må du jo huske på at det i mer moderne tid er avslørt at i disse vestlandsbygdene med få skilsmisser fins en anseelig mengde voksne barn med andre biologiske fedre enn dem de vokste opp med som "far". (Pater est), 

De "hadde seg" helt lystelig før også, både gifte kvinner og menn. 
De skilte seg bare ikke, de "holdt maska" som det heter. I god kristen tradisjon.

Lykten
LyktenInnlegg: 262
25.01.16 10:48

flest-mannlige-migranter-kan-skade-vaare-samfunn

No shit !? Hva skal vi gjøre hvis fordelingen av menn og kvinner tipper helt over? Hvorfor har regjeringen sagt ja til dette? 
Hvorfor blir vi presset av Eu, Udi og hva det skal være til å ta inn mer,mer, mer? 

(Innlegget ble redigert 25.01.16 10:49)

nattogdag2
nattogdag2Innlegg: 4707
25.01.16 14:22
MagneSt: Jeg syns vestlige kvinner (ikke minst) bør seg bestrebe seg på å bli mer dydige - enig? - men de tolker frigjøring til å være mer løsaktige, denne jeg-gjør-som-jeg-vil-holdningen.

Kvinner mer dydige??

Nei - jeg syns menn må skjerpe seg og bli mer dydige. Måten de går kledd med trange bukser som fremhever buler foran og veldreide setemuskler bak. For ikke å snakke om trange t-skjorter over veltrente brystkasser.

Det er for pokker ikke rart at kvinner ikke klarer å holde seg i skinnet - menn må bli mer dydige og dekke seg til. Særlig om sommeren slik at vi ikke ser nakne muskuløse legger og lår! Skjerpings!

(Innlegget ble redigert 25.01.16 14:23)

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 3763
25.01.16 14:50
nattogdag2: Kvinner mer dydige?? Nei -

Kvinner skal altså ikke skal være mer dydige - som en beskyttelse - menn derimot....

(Innlegget ble redigert 25.01.16 14:51)

nattogdag2
25.01.16 15:06
Fjellvaaken: Kvinner skal altså ikke skal være mer dydige - som en beskyttelse - menn derimot....

Når vi vet hvor vanskelig det er for kvinner å styre seg så bør absolutt menn dekke seg til ja - opptre mer dydig. 

Menn som sprader rundt og viser seg frem - de må ta sin del av ansvaret vet du.

(Innlegget ble redigert 25.01.16 15:09)

23stein
23steinInnlegg: 695
25.01.16 16:30
nattogdag2: Når vi vet hvor vanskelig det er for kvinner å styre seg så bør absolutt menn dekke seg til ja - opptre mer dydig.  Menn som sprader rundt og viser seg frem - de må ta sin del av ansvaret vet du.

Menn blir holdt ansvarlig og blir fortalt de burde oppføre seg mer dydig de også. I litt andre kontekster dog.

https://www.youtube.com/watch?v=RNwzsAly4j8&feature=youtu.be&t=242

http://www.usatoday.com/story/news/nation/2014/09/02/statutory-rape-victim-child-support/14953965/

nattogdag2
25.01.16 18:40
23stein: https://www.youtube.com/watch?v=RNwzsAly4j8&feature=youtu.be&t=242

"I choose not to parent at all" - har man sex så vet man det kan bli barn. 

Mitt råd, til både menn og kvinner - ikke ha sex dersom du ikke er klar for konsekvensene. Og beskytt dere slik dere bør. 

Men - aha - denne mannen i linken din ville hatt kontakt med barnet dersom barnet var en GUTT Men så sier han "I don't have the right to not have those right"

Sjarmerende!

Og hvor i all denne kjønnskampen er barnets rettigheter?

Og det verste idiotien av alle - bare kvinner kan velge om de vil ha barn i sine liv????!!!

NEI - Mannens valg kommer før samleie - kvinnens kommer etter samleie. Enkel biologi - med mindre menn vil sloss for retten til å bli gravide/få fosteret overført til egen kropp.

En enorm ansvarsfraskrivelse fra menn om enten ikke kan holde pikken i kontroll eller velger å stikke den hvor som helst, når som helst - uten å ville ta noe ansvar. 

(Innlegget ble redigert 25.01.16 18:53)

HYYYL
HYYYLInnlegg: 40558
25.01.16 18:47
nattogdag2: Men - aha - denne mannen i linken din ville hatt kontakt med barnet dersom barnet var en GUTT Sjarmerende!

Mulig han er en liten antifeminist?

Han blir sikkert hyllet i "rette" miljøer for den uttalese.

nattogdag2
25.01.16 19:13
23stein: http://www.usatoday.com/story/news/nation/2014/09/02/statutory-rape-victim-child-support/14953965/

Det ene har jo ikke noe med det andre å gjøre: er man voldtatt stiller alt seg annerledes

Får ikke kopiert -statutory rape - om det er mann eller kvinne er forkastelig!

(Innlegget ble redigert 25.01.16 19:15)

sanila
25.01.16 19:17
nattogdag2: NEI - Mannens valg kommer før samleie - kvinnens kommer etter samleie

Hm, så du mener det er mannens ansvar alene, , om kvinnen blir gravid? Det er jo noe vås, og kan vel ikke være det du faktisk mener?

nattogdag2
25.01.16 19:18

Uansett - hvem hva hvor eller hvorfor - KONSEKVENSEN AV SEX ER MULIG GRAVIDITET - uansett hvordan det foregår. 

HA IKKE SEX OM DU IKKE KAN TA KONSEKVENSEN = BARN!!

nattogdag2
25.01.16 19:21
sanila: Hm, så du mener det er mannens ansvar alene, , om kvinnen blir gravid? Det er jo noe vås, og kan vel ikke være det du faktisk mener?

Nope - menn og kvinner har begge valg - de kommer dog til forskjellige tider. 

Mannens  valg er ved samleie

Kvinnens valg er ved ca 12 ukers graviditet.

Hvorfor - fordi vi er ulike biologisk. 

sanila
25.01.16 19:28
nattogdag2: Nope - menn og kvinner har begge valg - de kommer dog til forskjellige tider.
Mannens valg er ved samleie
Kvinnens valg er ved ca 12 ukers graviditet.
Hvorfor - fordi vi er ulike biologisk.

Sikke noe vås, med mindre det er voldtekt du snakker om.

nattogdag2
25.01.16 19:30
sanila: Sikke noe vås, med mindre det er voldtekt du snakker om.

Det må du gjerne mene:

Men kvinnen kan ta selvbestemt abort frem til 12 svangerskapsuke. Mannen har ingen annen bestemmelse enn hvorvidt han beskytter seg ved samleie. 

Hva er vås eller voldtekt ved det?!

sanila
25.01.16 19:39
nattogdag2: Det må du gjerne mene:
Men kvinnen kan ta selvbestemt abort frem til 12 svangerskapsuke. Mannen har ingen annen bestemmelse enn hvorvidt han beskytter seg ved samleie

Jeg kan forvisse deg om , jeg ikke spør om hva jeg må mene,

Om kvinnen ikke vil ha barn, er det faktisk hennes ansvar, at unnlate samleie, eller  bruke beskyttelse.

I slike "frigjorte tider" er det slikt. Du mener at kvinnen ikke har noe ansvar for slikt, og går det gernt, så kan hun bare ta en abort?

Hva pokker er det for en usmakelig holdning.

Kvinnen har faktisk flere muligheter for at beskytte seg,  og kan helt klart se om mannen bruker kondom.  

Det 2016 dette,  og vesten dette.

(Innlegget ble redigert 25.01.16 19:39)

joplina
25.01.16 19:45
nattogdag2: Når vi vet hvor vanskelig det er for kvinner å styre seg så bør absolutt menn dekke seg til ja - opptre mer dydig.  Menn som sprader rundt og viser seg frem - de må ta sin del av ansvaret vet du.

Ja du er virkelig inne på noe der...

Tatt i betraktning kvinners naturlige drifter og biologiske behov - samt deres  svake kvinnesinn som gjør at de fort mister både beherskelse, bakkekontakt  og fokus.

Menn er jo det sterke kjønn og mannen er som kjent kvinnens hode - fordi han er langt mer samlet og fokusert og har ikke tendens til hysteri eller til å miste grepet i krevende situasjoner.

- DERFOR bør selvsagt menn dekke seg til og bestrebe seg på en dydigere oppførsel og opptreden .

Herreguuuud...tenk bare på alle disse hårete maskuline brystkasser og legger , når sommer-mannen kommer labbende kun iført en shorts og flip flops...eller disse hårløse, stramme brystkassene og kroppene iført samme lette bekledning...kanskje med en sexy tettsittende singlet i noen tilfeller...jeg mener....hvem kan laste en kvinne for å miste kontrollen og kaste seg over mannebenet og dra inn han bak en reol eller inn i en bakgate!!??

Eller hva med tettsittende benklær og en figursydd skjorte oppknappet til brystpartiet..i en sky av sexy cologne...oh'lala....  Hvordan skal vel disse distré, lett hysteriske kvinnene uten fokus klare å holde seg i skinnet ???  

Føy til litt alkohol og det er jo en oppskrift på snarlig mannemisbruk.

Nei nå er det på tide at menn er seg sitt ansvar bevisste!

nattogdag2
25.01.16 19:49
sanila: Jeg kan forvisse deg om , jeg ikke spør om hva jeg må mene, Om kvinnen ikke vil ha barn, er det faktisk hennes ansvar, at unnlate samleie, eller  bruke beskyttelse. I slike "frigjorte tider" er det slikt. Du mener at kvinnen ikke har noe ansvar for slikt, og går det gernt, så kan hun bare ta en abort? Hva pokker er det for en usmakelig holdning. Kvinnen har faktisk flere muligheter for at beskytte seg,  og kan helt klart se om mannen bruker kondom.   Det 2016 dette,  og vesten dette.

Jeg spurte ikke om HVA du mente, sa bare at du er fri til å mene det du vil. Skal du lage ørten misforståelser rundt det, så si gjerne i fra. 

Kvinnen bør beskytte seg om hun ikke vil ha barn. Det samme bør mannen. Nå er det heldigvis slik, at siden kvinnen får en livslang, muligens skade, når hun føder barnet, 

så er det mannens ansvar å beskytte seg. 

Altså begge to - MEN - tidsfristen er altså noe annerledes for mannen og kvinnen. Mannen med unnfangelse, kvinnen tolv uker seinere. 

Har du noe problem med det?? 

(Innlegget ble redigert 25.01.16 19:53)

nattogdag2
25.01.16 19:51
joplina: Tatt i betraktning kvinners naturlige drifter og biologiske behov - samt deres  svake kvinnesinn som gjør at de fort mister både beherskelse, bakkekontakt  og fokus. Menn er jo det sterke kjønn og mannen er som kjent kvinnens hode - fordi han er langt mer samlet og fokusert og har ikke tendens til hysteri eller til å miste grepet i krevende situasjoner. - DERFOR bør selvsagt menn dekke seg til og bestrebe seg på en dydigere oppførsel og opptreden .

Du vet, kvinner er hjelpesløse individer i sin pasjon for menn -

de må være dydige slik at vi ikke bare forsyner oss av dem...

joplina
25.01.16 19:52
sanila: Om kvinnen ikke vil ha barn, er det faktisk hennes ansvar, at unnlate samleie, eller  bruke beskyttelse.

Om mannen ikke vil ha barn, er det HANS ansvar å bruke beskyttelse eller unnlate å ha samleie.

Mannen kan ikke ta abort - så hans valg ligger i forkant av samleiet.

Tar han det ikke - og kvinnen A) velger å ta abort eller B) velger å bære frem barnet  - så  har han ikke noe han skulle ha sagt om det.

Han  får da bare finne seg i at han ikke ble far - eller at han blir far å må betale bidrag til barnet er ferdig med VGS......fordi han ikke giddet å ta noe valg i forkant av samleiet.

En befruktning er kun mulig hvis BEGGE parter svikter med beskyttelsen før samleie. Så enkel er den saken.

nattogdag2
25.01.16 19:55
joplina: Mannen kan ikke ta abort - så hans valg ligger i forkant av samleiet.

Takk - har lett etter en rimelig enkel setning for å frem det åpenbare. og det er det:

Mannen kan ikke ta abort, kvinnen kan, så mannens valg ligger i forkant av samleiet.

joplina
25.01.16 19:55
nattogdag2: Du vet, kvinner er hjelpesløse individer i sin pasjon for menn - de må være dydige slik at vi ikke bare forsyner oss av dem.

Jah...vi er hønsehoder og persilledusker og har problemer med å kontrollere våre emosjoner....klart at MANNEN - den sterke, beherskede og alltid klartenkte og fokuserte - da må ta ansvar.

- Det sier jo seg selv det

*klukker mens jeg går rundt meg selv og blir opprørt fordi jeg føler meg ør.....og mannen er på sjøen så jeg kan ikke lene meg mot hans sterke brøst og bringe , slik at han kan berolige meg heller....så nå må jeg sette meg med bena høgt og en kald klut over panna og med luktsaltet innen rekkevidde før jeg dåner*

nattogdag2
25.01.16 19:57
sanila: Sikke noe vås,

Hva er vås med det?

Kvinnen har frem til 12 svangerskapsuke - det har ikke mannen. 

Ikke noe "sikke vås" kun fakta.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg