Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mannegruppa Ottar på Facebook

NYTT TEMA
joplina
joplinaInnlegg: 59628
02.03.16 16:59

Ja...jeg var ikke klar over at en slik fantes en gang.

Men så hadde noen delt et blogg-innlegg med screenshots av ordveksling og "humoren" til denne Mannegruppa Ottar....og jeg må si at kvinnegruppa Ottar i den forbindelse fremstår som prektige små engler....og DA er det ille.

- Jeg har ikke fantasi nok til å tenke på dette som uskyldig humor. Mulig at jeg er fryktelig "satt" og kjedelig....men den Mannegruppa Ottar byr meg seriøst i mot...PUKE

Hva mener dere...er dette bare harmløs moro - eller er det kritikkverdig DRITT ?

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 55627
02.03.16 21:13
joplina: Hva mener dere...er dette bare harmløs moro - eller er det kritikkverdig DRITT ?

Hvor er ledelsen i Facebook, leser at bilder av mødre som ammer barna sine blir slettet fordi bildene viser deler av en pupp ...

Mens dette får stå.

joplina
02.03.16 21:16
GARDSDATTRA: Hvor er ledelsen i Facebook, leser at bilder av mødre som ammer barna sine blir slettet fordi bildene viser deler av en pupp ... Mens dette får stå.

Absolutt ingen anelse

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 22038
03.03.16 00:25
joplina: Hva mener dere...er dette bare harmløs moro - eller er det kritikkverdig DRITT ?

Sistnevnte. Ingen tvil derom, som Trygve Karlsbru brukte si.

JJularbo
JJularboInnlegg: 5803
04.03.16 00:43
joplina: - Jeg har ikke fantasi nok til å tenke på dette som uskyldig humor. Mulig at jeg er fryktelig "satt" og kjedelig....men den Mannegruppa Ottar byr meg seriøst i mot...PUKE

Da er det veldig enkelt, ikke meld deg inn i gruppen, da slipper du å se det.

Men nå har jo hysterikernes rapporterings-aksjon gjort at du slipper å ta stilling, gruppen er sperret av facebook.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 17470
04.03.16 00:49
joplina: - Jeg har ikke fantasi nok til å tenke på dette som uskyldig humor. Mulig at jeg er fryktelig "satt" og kjedelig....men den Mannegruppa Ottar byr meg seriøst i mot...PUKE

Enkelte ting skal man ikke tulle med, og dette er vel så langt fra morsomt som det er mulig å komme.
Rett og slett vemmelig humor, og jeg skjønner ikke hvordan noen i det hele tatt klarer å le av det.

GARDSDATTRA
04.03.16 00:52
KingAnderson: Rett og slett vemmelig humor, og jeg skjønner ikke hvordan noen i det hele tatt klarer å le av det.

Problemet er at noen klarer det.

KingAnderson
04.03.16 01:01
GARDSDATTRA: Problemet er at noen klarer det.

Så lenge det bare er elendig humor og det holdes i private og lukkede miljøer så er det vel begrenset hvor stort problemet er, men når det kommer ut slik som i dette tilfellet så vil en god del mennesker selvfølgelig bli støtt av det.
Uansett veldig unødvendig og kanskje også litt urovekkende.

birkelo
birkeloInnlegg: 10306
04.03.16 01:14
GARDSDATTRA: Hvor er ledelsen i Facebook, leser at bilder av mødre som ammer barna sine blir slettet fordi bildene viser deler av en pupp ...

Hvor sitter direktøren for internett? Omtrent et like smart spørsmål. 

Mark zuckerberg er skaperen og man har jo retningslinjer i henhold til FB sin ide.

Men så opererer man over hele kloden da som et sosialt medium.

IS til eks  viser jo hallshugging av barn i sosiale medier just saying....

Tror nok etter Kripos sin frifinnelse av saken at dette havner langt ned på lista. Hva tror du? 

(Innlegget ble redigert 04.03.16 01:18)

GARDSDATTRA
04.03.16 02:16
KingAnderson: Så lenge det bare er elendig humor og det holdes i private og lukkede miljøer så er det vel begrenset hvor stort problemet er, men når det kommer ut slik som i dette tilfellet så vil en god del mennesker selvfølgelig bli støtt av det.Uansett veldig unødvendig og kanskje også litt urovekkende.

Dette handler ikke om lukkede miljøer så lenge alle kan ta del i det. Det handler om overgrep, seksuelle overgrep mot barn.

(Innlegget ble redigert 04.03.16 02:17)

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 21023
04.03.16 02:24

Må være manne-hater-gruppe dette.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 6620
04.03.16 02:24
GARDSDATTRA: Det handler om overgrep, seksuelle overgrep mot barn.

Eh, nei.

birkelo
04.03.16 03:03
GARDSDATTRA: Dette handler ikke om lukkede miljøer så lenge alle kan ta del i det. Det handler om overgrep, seksuelle overgrep mot barn.

Det er en lukket side...... Skal du prøve FB snart? Fuglehundtrening, rovdyrdebatt, bygdefolk for rovdyr etc er alle lukkede sider du må søke om medlemskap i til eks.

Tror du de bedriver noe ulovlig?

(Innlegget ble redigert 04.03.16 03:06)

birkelo
04.03.16 03:03

Ehhh nope!

KingAnderson
04.03.16 03:11

Nei, det handler ikke om så alvorlige ting. Det er kun elendig humor. Hvis noen bevisst skader barn på noen som helst måte så skal de selvfølgelig straffes for det, men her er det ingen virkelige barn involvert. Det er kun vitser.
Alle barna-vitser, mamma-vitser, jøde-vitser osv. Folk lager vitser om alt, og heldigvis er det ikke ulovlig selv om man kan finne noen av dem motbydelige og da reagere verbalt mot dem.

joplina
04.03.16 09:25

Til de menn som måtte gå i forsvar  mot kritikken som rettes mot "Mannegruppa Ottar" , så lurer jeg på om dere syns det er flott at dette flagger seg som en mannegruppe...?

Jeg ville vært flau allerede  når det kom til gruppenavnet som signaliserer tilhørighet menn i mellom.....Da med tanke på innholdet.

Dernest setter jeg et seriøst spørsmålstegn ved nettopp innholdet.  Om man seriøst kan definiere det som humor....

- Bizarre, svart humor kanskje ?

Jeg syns ikke det finnes en tøddel av humor i det.  

Når man finner noe komisk/morsomt og humoristisk så er det et moment av overraskelse i det (et poeng) og resten består av gjenkjennelse.  Man leser en vits eller blir fortalt en vits og man ser  det for seg /skaper indre bilder / setter seg inn i hendelsesforløpet  - og så kommer dette poenget som er overraskende - og det gjør det hele ustyrlig morsomt. Fremkaller latter.

Og jeg blir litt sånn hvem i alle dager kan se for seg en incestsituasjon med smårollinger -  med blod og gørr  som "skøy" - hvorpå et poeng gjør det så komisk at man ler...??

- (p)syke hoder...tenker jeg.... Veldig  også...

birkelo
05.03.16 06:03

Fant GD direktøren for internett? 

alva1
alva1Innlegg: 13721
07.03.16 00:43

"Til de menn som måtte gå i forsvar  mot kritikken som rettes mot "MannegruppaOttar" , så lurer jeg på om dere syns det er flott at dette flagger seg som enmannegruppe...?

Jeg ville vært flau allerede  når det kom til gruppenavnet som signaliserer tilhørighet menn i mellom.....Da med tanke på innholdet."

fyfaen... Rett og slett ! 

Dette er så grusomt at jeg mangler ord! Mulig mannegrupper ikke har bedre å ta seg til enn å vitse om elendighet her i verden skapt av.. Ja.

Skulle tro de ville engasjere seg i andre ting.. Som feks.. Jeg vet ikke hva, men noe viktig ihvertfall. 

alva1
alva1Innlegg: 13721
07.03.16 00:45

"Problemet er at noen klarer det."

Og noen nekter å se på det som et problem.. Er jo bare vitsing må vite...

PUKE

GARDSDATTRA
07.03.16 01:05
alva1: Og noen nekter å se på det som et problem.. Er jo bare vitsing må vite...

Jeg ler ikke ...

Bekkelokk
BekkelokkInnlegg: 1021
12.03.16 03:14
joplina: Til de menn som måtte gå i forsvar  mot kritikken som rettes mot "Mannegruppa Ottar" , så lurer jeg på om dere syns det er flott at dette flagger seg som en mannegruppe...? Jeg ville vært flau allerede  når det kom til gruppenavnet som signaliserer tilhørighet menn i mellom.....Da med tanke på innholdet.

De kan kalle seg hva de vil for min del, de representerer ikke meg eller alle menn bare fordi de kaller seg en mannegruppe. Akkurat som kvinnegruppen Ottar ikke kan påberope seg å snakke på vegne av alle kvinner.

Når det gjelder humoren, så er det vel slik at smaken er som baken. Det som er usmaklig vitser for noen, er hysterisk morsomt for noen andre. Personlig syntes jeg ikke vitsene var særlig givende, men jeg ser heller ikke poenget med at "mobben" på internettet skal få bestemme hva som er innenfor når det gjelder humor.

Jeg synes det er rart at folk går helt bananas pga "dårlig humor".

Krakra1
Krakra1Innlegg: 5891
12.03.16 03:27

Hva er det panserfeministene her inne mener? At man skal diktere hva som kan og ikke kan vitses om? At panserfeministenes moral skal være rettssnor for andres humor? Linken til trådstarter funker ikke, men dette temaet har vært oppe før så jeg vet hva humoren går i på den siden. Ikke akkurat noe jeg syns er morsomt, men jeg har ledd av vitser om ting som er ganske forkastelig i virkeligheten. Vitser fortalt på stand up-show, men også på privaten med kompiser som deler humoren. Jeg føler ikke noe behov for å unnskylde det ovenfor noen. 

Det er tid og sted for alt. Man drar ikke på møte i "foreningen for krybbedød" og forteller døde baby-vitser, men hva folk vitser om seg i mellom i et privat og lukket rom mener jeg ikke angår moralistene i det hele tatt. Null, niks og nada.

Og nei. Mannegruppa Ottar representerer selvfølgelig ikke alle menn. Verken i humor eller på noen annen måte. Dette tror jeg heller ikke de har noen som helst forestilling om at de gjør. I motsetning til sin "søstergruppe".

(Innlegget ble redigert 12.03.16 03:29)

joplina
12.03.16 17:59
Bekkelokk: De kan kalle seg hva de vil for min del, de representerer ikke meg eller alle menn bare fordi de kaller seg en mannegruppe. Akkurat som kvinnegruppen Ottar ikke kan påberope seg å snakke på vegne av alle kvinner.

Fortell det til kråka som har innlegget under ditt -og les den innledende setningen til vedkommende .......for DEN kråka er ikke alene om å sette et likhetstegn mellom kvinnegrupper og kvinner som  drister seg til å åpne munnen om noe......

"Hva er det panserfeministene her inne mener?"

Siste sekvens som kråka serverer er jo direkte kostelig i så måte :

"Og nei. Mannegruppa Ottar representerer selvfølgelig ikke alle menn. Verken i humor eller på noen annen måte. Dette tror jeg heller ikke de har noen som helst forestilling om at de gjør. I motsetning til sin "søstergruppe"

..Sånn er det tydeligvis med den saken.....

Krakra1
Krakra1Innlegg: 5891
12.03.16 23:33
joplina: Fortell det til kråka som har innlegget under ditt -og les den innledende setningen til vedkommende .......for DEN kråka er ikke alene om å sette et likhetstegn mellom kvinnegrupper og kvinner som  drister seg til å åpne munnen om noe...... "Hva er det panserfeministene her inne mener?" Siste sekvens som kråka serverer er jo direkte kostelig i så måte : "Og nei. Mannegruppa Ottar representerer selvfølgelig ikke alle menn. Verken i humor eller på noen annen måte. Dette tror jeg heller ikke de har noen som helst forestilling om at de gjør. I motsetning til sin "søstergruppe"   ..Sånn er det tydeligvis med den saken.....

Jeg setter ikke likhetstegn mellom kvinnegrupper og kvinner som "våger" å åpne kjeften om noe.(Som om dagens samfunn sliter med mangelen på kvinner som tørr å åpne kjeften).

Hvis du skal angripe mitt innlegg kan du forresten svare meg. Ikke angripe noen andre for det jeg skriver. Det er jo en rimelig spesiell, og ganske feig, debatteknikk.

- Mannegruppa Ottar representerer ikke alle menn. De representerer ikke andre enn seg selv. Dette er de nok fullstendig klar over.

- Kvinnegruppa Ottar representerer ikke alle kvinner. De representerer ikke andre enn deg selv. Dette virker det ikke alltid som de er klar over.

- Hva folk vitser om seg i mellom i et lukket rom angår ingen andre enn dem. Hva jeg sitter og vitser med min kompis om hjemme i stua angår ikke deg eller noen andre. Jeg trenger ikke be om din eller noen andres tillatelse og godkjennelse for temaer jeg ønsker å vitse om, og skulle noen spionere på oss, filme vitsingen og legge den ute på det åpne nettet for å fordømme meg så hadde ikke jeg trengt å verken beklage eller forsvare noe som helst. Vedkommende som hadde spredd det hadde derimot vært en idiot.

(Innlegget ble redigert 12.03.16 23:34)

Bevegelse
BevegelseInnlegg: 3504
19.03.16 09:08
alva1: fyfaen... Rett og slett !  Dette er så grusomt at jeg mangler ord! Mulig mannegrupper ikke har bedre å ta seg til enn å vitse om elendighet her i verden skapt av.. Ja. Skulle tro de ville engasjere seg i andre ting.. Som feks.. Jeg vet ikke hva, men noe viktig ihvertfall.
Kjøper vi denne forklaringen?   Grove trusler

En av vitseposterne, en 30-åring bosatt i Oslo. Han sier han angrer dypt og inderlig på at han postet den aktuelle babyvitsen.

- Det har ikke vært ei særlig bra uke, dette. Vi har fått drapstrusler - første døgnet kom 50 meldinger bare til moren og søsteren min. Det er veldig trist, sier 30-åringen til Dagbladet.

- Det er ikke noe særlig å bli kalt for pedofil, og når folk mener jeg bør sitte inne sammen med Anders Behring Breivik, sier han.

Han framholder at vitsene i diskusjonstråden på Mannegruppa Ottar er tatt ut av sin sammenheng.

- Jeg synes ikke de er morsomme selv engang. De kom opp fordi vi diskuterte hva som ble sagt på «Radioresepsjonen», sier han.

- Har du anmeldt truslene?

- Jeg har selvfølgelig tenkt på det, men har egentlig bare håpet at det vil gå over, sier 30-åringen.

Goblin_9
17.07.16 23:37

I praksis finnes det knapt noe som kan kalles et "lukket rom" på Facebook. F eks finnes det en rekke lukkede grupper i rovdyrdebatten, men det finnes alltid en eller annen der som legger ut skjermdumper fra de mer sinnssvake utgydelsene.
Slik var det (selvsagt) også med Mannegruppa Ottar, som for øvrig later til å ha gjenoppstått.
Atter en grunn til å starte opp hjernen før man setter kjeften i gir.

McThoughtfist
McThoughtfistInnlegg: 1450
02.08.16 09:56
Goblin_9: I praksis

I praksis fører feminisme til tusenvis av falske voldtektsanklager i Norge pr. år, noe som igjen kan føre til saker som dette(hvilket altså også ramme kvinner hardt) :

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3714547/Heartbroken-mother-55-teenager-hanged-false-rape-allegations-kills-anniversary-death-couldn-t-future-without-him.html

Feminisme må bort fra samfunnet! Dette skriver jeg til deg fordi du fremstår som en av de verste her på VGD.

(Innlegget ble redigert 02.08.16 09:57)

Goblin_9
03.08.16 19:41
McThoughtfist: I praksis fører feminisme til tusenvis av falske voldtektsanklager i Norge pr. år,

Anmeldte voldtekter i 2014 var f eks litt over 1200, så å påstå at det er "tusenvis falske voldtektsanklager i Norge pr år", blir vel en smule for vilt, selv på VGD.

joplina
05.08.16 09:55
McThoughtfist: Feminisme må bort fra samfunnet!

Foreslår at vi slenger dem ut av samfunnet sammen med alle ransmenn, drapsmenn, voldsmenn og voldtektsmenn og konebankere som fyller våre fengsler og som samfunnet må betale for.... Ubrukbare individer. Hiv dem på hodet og ræva ut av samfunnet.

McThoughtfist
McThoughtfistInnlegg: 1450
09.08.16 17:14
joplina: Foreslår at vi slenger dem ut

Noen spesiell grunn til at du sier "dem" om en ideologi?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg