Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Godt menn ikke oppfører seg som kvinner.

NYTT TEMA
Kistespiker
KistespikerInnlegg: 187
27.08.16 21:31

Mener ikke dette som noe ondt ovenfor kvinner, men mange av dere må kanskje slutte å ta seg selv så høytidelig og alltid tro det ligger onde hensikter bak hva menn gjør. 

Som man med rimelig godt utseende og passe veltrent kropp er jeg velsignet med bra med oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Som på julebordet i fjor, hvor en kvinne fra jobben gjentatte ganger var på meg. La sine hender på mine lår trass i at hun flere ganger fikk beskjed om at det ikke var greit. 

En annen gang var jeg ute med gutta og sto på dansegulvet og svinget meg. Plutselig kom 2 hender opp på magen min bakfra og klatret gradvis oppover overkroppen og mot ansiktet.

Har også våket engang på fest uten genseren og buksa mi og hvor brystvortene mine ble slikket på av en dame jeg ikke ante hvem var. 

Har også fått gleden av fått prøve kvinnelig sexleketøy opp bakenden uten å ha blitt spurt om dette på forhånd.

I tillegg til dette har jeg blitt klapset på rompa utallige ganger eller fått seksuelle kommentarer slengt etter meg. 

Så skjer mye rart med oss menn også skal dere vite, men flertallet av menn tror jeg faktisk ikke bryr seg så veldig mye. Hadde noe av hva jeg beskriver her skjedd andre veien, hadde det vel ofte blitt helvete eller hva. 

Så syting og klaging over bagateller skal dere kvinner fortsatt få ha monopol på. 

God Helg.

ErnestDefarge
ErnestDefargeInnlegg: 2512
27.08.16 21:34

Virker som du har ganske liten selvrespekt som lar folk herse med deg på denne måten uten å reagere. Det er noe du kanskje kan jobbe med. Selv om du har rimelig godt utseende.

Kistespiker
27.08.16 21:54
ErnestDefarge: Virker som du har ganske liten selvrespekt som lar folk herse med deg på denne måten uten å reagere. Det er noe du kanskje kan jobbe med. Selv om du har rimelig godt utseende.

Nei syntes egentlig ikke det. Reagerte på alle de og alle andre episoder jeg har blitt utsatt for, men tar det der og da og så tenker jeg ikke noe spesielt mer over det. Eneste grunnen til at jeg skrev dette er at jeg leser så mye og kvinner og hva de utsettes for av "fæle" ting at jeg ble litt lei. 

ErnestDefarge
ErnestDefargeInnlegg: 2512
27.08.16 22:17

Vel, jeg syns det. At kvinner reagerer på å bli tafset på av fremmede eller voldtatt er helt naturlig. At du syns det er okay forandre ikke på det.

Kistespiker
27.08.16 22:28
ErnestDefarge: Vel, jeg syns det. At kvinner reagerer på å bli tafset på av fremmede eller voldtatt er helt naturlig. At du syns det er okay forandre ikke på det.

Jeg syntes ikke det er OK. Mitt poeng er bare at man trenger ikke lage så forbanna mye oppstyr rundt det. Menn opplever mye av det samme som kvinner, men vi børster dritten av og life goes on. 

Det burde kvinner kanskje ta litt lærdom av. Det var poenget mitt. 

MagneSt
MagneStInnlegg: 2690
28.08.16 16:19

Er man av den rette sorten og bevisst feminist i tillegg kan hva som helst være hetsende, diskrimininerende mv. For mange år siden hadde Posten i sin yrkesveiledingsbrosjyre et bilde på forsiden som ikke falt i god jord. Hvilken fæl scene var illustrert der? Jo, et bilde av en postbil samt mann og kvinne stående ved siden. Den unge mannen sto rank og så framover mens kvinnen vendte sitt blikk mot han:) Pføy! Det falt ikke i god jord hos noen og Posten ble promte anmeldt for kjønnsdiskriminering! Nå skal det sies at det ble ikke noen sak av det dengang, men det viser bare hvilket nivå av hårsårhet det er mulig å ha.

joplina
joplinaInnlegg: 58184
29.08.16 20:42
Kistespiker: Så syting og klaging over bagateller skal dere kvinner fortsatt få ha monopol på.  God Helg.

Hehehe....du tok grundig eierskap i syting og klaging over bagateller her. Gratulerer!

Kistespiker
03.09.16 12:42
joplina: Hehehe....du tok grundig eierskap i syting og klaging over bagateller her. Gratulerer!

Ikke helt enig i det, og må ikke se det ut fra mitt ståsted. Poenget var at kvinner klager lang oftere enn menn om seksuelle krenkelser etc. Menn tåler rett og slett langt mer.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
03.09.16 20:28
Kistespiker: Som man med rimelig godt utseende og passe veltrent kropp er jeg velsignet med bra med oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Som på julebordet i fjor, hvor en kvinne fra jobben gjentatte ganger var på meg. La sine hender på mine lår trass i at hun flere ganger fikk beskjed om at det ikke var greit.
En annen gang var jeg ute med gutta og sto på dansegulvet og svinget meg. Plutselig kom 2 hender opp på magen min bakfra og klatret gradvis oppover overkroppen og mot ansiktet.
Har også våket engang på fest uten genseren og buksa mi og hvor brystvortene mine ble slikket på av en dame jeg ikke ante hvem var.
Har også fått gleden av fått prøve kvinnelig sexleketøy opp bakenden uten å ha blitt spurt om dette på forhånd.
I tillegg til dette har jeg blitt klapset på rompa utallige ganger eller fått seksuelle kommentarer slengt etter meg.
Så skjer mye rart med oss menn også skal dere vite, men flertallet av menn tror jeg faktisk ikke bryr seg så veldig mye. Hadde noe av hva jeg beskriver her skjedd andre veien, hadde det vel ofte blitt helvete eller hva.

Du er  en skikkelig mann du. Det må jeg si. Av typen lite attraktiv.

Av den type der prøver at normalisere  slikk adferd.

(Innlegget ble redigert 03.09.16 20:29)

Kistespiker
04.09.16 11:05
sanila: Du er  en skikkelig mann du. Det må jeg si. Av typen lite attraktiv. Av den type der prøver at normalisere  slikk adferd.

Hvor har jeg prøvd å normalisere det?. Har jeg noe sted skrevet at jeg syntes det er greit. Nei det har jeg ikke, og jeg syntes ikke det heller.

Men det er kanskje ikke lov å føle det på denne måten i dagens samfunn. Det virker nesten som om man blir utsatt for noe av det som jeg eksempelvis har skissert så skal man automatisk være et offer enten man er mann er kvinne. Hva skjedde med det å ikke være så hårsår og faktisk tåle litt. Det er essensen i det. 

Det jeg skriver er at menn i langt større grad enn kvinner ikke tar dette så alvorlig som kvinner. Mange menn blir også glade da dem i sum kanskje ikke får så mye oppmerksomhet, og mulig dem derfor kanskje godtar mer. 

Ellers forhold deg gjerne til temaet eller diskuter i en annen tråd. Å komme med fornærmelser er lite konstruktivt. 

(Innlegget ble redigert 04.09.16 11:15)

sanila
sanilaInnlegg: 34058
04.09.16 11:15
Kistespiker: Hvor har jeg prøvd å normalisere det?. Har jeg noe sted skrevet at jeg syntes det er greit

Nei da, du har ikke direkte skrevet  det.

Ikke destro, mindre, fremstiller du det som ok, ved "at vi menn holder til mer" Man skal ikke holde/finne seg i   seksuell trakkasering.

Man kan si, du spiller på to heste.

Jeg har så mistanke om at din fremstilling er fake, uten at jeg gidder bruke noe vesentlig  tid på at kjenne etter om jeg har rett i det. 

At du våkner/kommer til deg selv  i sengen med en du ikke kjenner skyldes vel fylla det og ikke   overgrep.  

Kistespiker
04.09.16 11:37
sanila: Ikke destro, mindre, fremstiller du det som ok, ved "at vi menn holder til mer" Man skal ikke holde/finne seg i   seksuell trakkasering. Man kan si, du spiller på to heste. Jeg har så mistanke om at din fremstilling er fake, uten at jeg gidder bruke noe vesentlig  tid på at kjenne etter om jeg har rett i det.  At du våkner/kommer til deg selv  i sengen med en du ikke kjenner skyldes vel fylla det og ikke   overgrep.

Du antar veldig mye her. 

Jeg har ikke et sted skrevet at jeg har våknet i senga med noen jeg ikke kjenner.

Det jeg skrev i innlegget var at jeg har våknet på fest av at en ukjent dame slikket på meg. Helt ukjent dame. Var veldig full og det var på en sofa og ikke i en seng. 

Den andre hendelsen med leketøyet var med en jeg kjente, men som tok seg friheten til å prøve det på meg, mens hun drev med andre ting der nede. Vondt var det, og sur ble jeg der og da, men det var det. 

Ellers har jeg våknet opp mange ganger i seng med kvinner fra byen. Noen ganger vellykket og noen ganger ikke. Det er sånt som skjer og det er bare vanlig. 

(Innlegget ble redigert 04.09.16 11:46)

HYYYL
HYYYLInnlegg: 39458
04.09.16 12:04
Kistespiker: Hva skjedde med det å ikke være så hårsår og faktisk tåle litt. Det er essensen i det.

Hva har skjedd med folkeskikken?
Hva med å oppføre seg som folk og ikke som et dyr?

Det er essensen i det.

HYYYL
04.09.16 12:10
Kistespiker: Poenget var at kvinner klager lang oftere enn menn om seksuelle krenkelser etc. Menn tåler rett og slett langt mer.

Kanskje fordi:

Kvinner vet at 1 av 10 kvinner blir voldtatt?
Kanskje fordi kvinner er menn underlegen når det gjelder fysisk styrke?
Menn kan pga deres fysiske overlegenhet lett komme seg ut av en slik situasjon om det skulle eskalere?
Den muligheten har ikke kvinner, og det vet vi.

Kistespiker
04.09.16 12:22
HYYYL: Hva har skjedd med folkeskikken?
Hva med å oppføre seg som folk og ikke som et dyr? Det er essensen i det.

Er vel det midt i mellom som er skjæringspunktet. Noe må man faktisk tåle, selv om kanskje er litt ubehagelig. I de alle fleste tilfeller faller dette seg helt naturlig og de gangene man bommer aksepterer stort sett motparten reaksjonen. 

Eksempel: Man må kanskje tåle å bli litt tafset på som mann og kvinne på et utested. Sitter man på bussen vil det være helt uhørt. Er i sånn jeg i det minste ser på det.

HYYYL
04.09.16 12:27
Kistespiker: Noe må man faktisk tåle, selv om kanskje er litt ubehagelig.

Man må overhode ikke tåle å bli tafset på av fremmede.

Hvor i alle dager har du fått den ideen fra?

Kistespiker
04.09.16 12:36
HYYYL: Kanskje fordi: Kvinner vet at 1 av 10 kvinner blir voldtatt?
Kanskje fordi kvinner er menn underlegen når det gjelder fysisk styrke?
Menn kan pga deres fysiske overlegenhet lett komme seg ut av en slik situasjon om det skulle eskalere?
Den muligheten har ikke kvinner, og det vet vi.

Dette var å tenke svakt om kvinnen syntes jeg. Jeg snakker ikke om de opplagte situasjonene hvor jeg er enig i at kvinner generelt fremdeles er noe underlegne. 

Ellers kan kvinner være svært sterke også. Jeg var med å skulle skille 2 kamphaner på byen engang. Et par som tydeligvis skulle gå fra hverandre på en ufin måte. Hadde aldri vært i en sånn situasjon før, men hun brukte de våpnene hun hadde. Da alt var over var jeg rispet opp i ansiktet etter hennes angrep med lange negler, samt en digert kjøttsår på foten etter at hun brukte sine høye hæler på en ufin måte. 

Sist men ikke minst så er dere ganske overlegne på det mentale plan. Men er nok fremdeles verst på fysiske overgrep, men kvinner er høyt opp på motsatt statestikk. 

HYYYL
04.09.16 12:38
Kistespiker: Dette var å tenke svakt om kvinnen syntes jeg. Jeg snakker ikke om de opplagte situasjonene hvor jeg er enig i at kvinner generelt fremdeles er noe underlegne. Ellers kan kvinner være svært sterke også. Jeg var med å skulle skille 2 kamphaner på byen engang. Et par som tydeligvis skulle gå fra hverandre på en ufin måte. Hadde aldri vært i en sånn situasjon før, men hun brukte de våpnene hun hadde. Da alt var over var jeg rispet opp i ansiktet etter hennes angrep med lange negler, samt en digert kjøttsår på foten etter at hun brukte sine høye hæler på en ufin måte. Sist men ikke minst så er dere ganske overlegne på det mentale plan. Men er nok fremdeles verst på fysiske overgrep, men kvinner er høyt opp på motsatt statestikk.

Det er ingenting som kan rettferdiggjøre menns tafsing på fremmede kvinner.

Uansett hvor mye du måtte ønske dette.

HYYYL
04.09.16 12:40
Kistespiker: Jeg var

Private historier og skryt av ditt eget utseende blir bare dumt i en diskusjon, slikt kan ikke dokumenteres, - ergo kan det godt være løgn.

Jeg forholder meg kun til fakta når jeg diskuterer.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 53204
04.09.16 12:41
HYYYL: Det er ingenting som kan rettferdiggjøre menns tafsing på fremmede kvinner. Uansett hvor mye du måtte ønske dette.

OH YEAH. 

Aldri hørt om dette å bli kjent eller?  ;)

HYYYL
04.09.16 12:44
RickiBK: OH YEAH. Aldri hørt om dette å bli kjent eller? ;)

Er det slik du blir kjent med fremmede kvinner?
Neppe et godt sjakktrekk.

Kistespiker
04.09.16 12:55
HYYYL: Det er ingenting som kan rettferdiggjøre menns tafsing på fremmede kvinner. Uansett hvor mye du måtte ønske dette.

Se bort i fra kjønn. 

Jo.. Dersom du er ute på byen, så må faktisk din toleransegrense senkes. Endel av sjekketingen er faktisk å prøve litt, ta og tafse litt. Vi snakker ikke da om å gripe fatt i begge brystene eller legge hånda oppi skrittet på noen. 

Men en hånd på rompa, ryggen, låret etc er ting man kanskje må regne med. Mann som kvinne. Blir man avvist er det naturligvis ikke lenger greit, men fortsetter man da er det en annen diskusjon. 

Kistespiker
04.09.16 12:57
HYYYL: Er det slik du blir kjent med fremmede kvinner?

Alle er forskjellige. 

Dersom du spør en kvinne om det er OK at du beføler henne, så er sannsynligheten stor for at den kvinnen blir så opprørt over at du ikke klarte å lese hennes kropps språk at hun himler med øynene og drar i sinne. 

HYYYL
04.09.16 12:58
Kistespiker: Endel av sjekketingen er faktisk å prøve litt, ta og tafse litt.

For noen fjortiser er det kanskje det, for voksne folk er det ikke det - i hvertfall ikke i min omgangskrets.

HYYYL
04.09.16 12:59
Kistespiker: en hånd på rompa, ryggen, låret etc er ting man kanskje må regne med.

Man beføler ikke fremmede kvinner på låret, rompen osv..

Kun idiotmenn som gjør slikt.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 53204
04.09.16 13:01
HYYYL: Er det slik du blir kjent med fremmede kvinner?

Du tok han ikke nei. 

Men det har hendt jeg er blitt "sjekket" at jeg hadde tilstrekkelig utstyr å fullføre kvelden med ja. Ikke alltid av kvinner jeg har hatt særlig kjennskap til. 

Burde jeg løpe til politiet? 

Men ta det med ro. 

Jeg ønsker på alle måter å forsvare kvinnenes rett til å bestemme over egen kropp, hva de vil være med på og har som grunnprinsipp at en kvinnes NEI er NEI uansett hvor "langt mannen føler han alt har kommet"

Ikke engang fingeren under trusestrikken er "gyldig" grunn for voldtekt i mitt hode. 

HYYYL
04.09.16 13:03
RickiBK: Jeg ønsker på alle måter å forsvare kvinnenes rett til å bestemme over egen kropp

Skulle bare mangle at vi ikke skulle ha rett til å bestemme over egen kropp, men bra du skjønner såpass.

Kistespiker
04.09.16 13:07
HYYYL: Man beføler ikke fremmede kvinner på låret, rompen osv.. Kun idiotmenn som gjør slikt.

Mulig det bare er idioter som gjør dette, men hvis du tar deg en tur ut, vil du nok fort finne ut at verden er full av idiotmenn og idiotkvinner. 

Dette er veldig veldig vanlig, og i de alle fleste tilfeller representerer dette aldri noe problem. 

HYYYL
04.09.16 13:10
Kistespiker: Mulig det bare er idioter som gjør dette, men hvis du tar deg en tur ut, vil du nok fort finne ut at verden er full av idiotmenn og idiotkvinner. Dette er veldig veldig vanlig, og i de alle fleste tilfeller representerer dette aldri noe problem.

Jeg har møtt på endel idiotmenn når jeg har vært på utestder, jeg har også fått endel idiotmenn kastet ut pga tafsing.

Tafsing på fremmede skal ikke aksepteres eller tåles.

HYYYL
04.09.16 13:13
Kistespiker: Dersom du spør en kvinne om det er OK at du beføler henne, så er sannsynligheten stor for at den kvinnen blir så opprørt over at du ikke klarte å lese hennes kropps språk at hun himler med øynene og drar i sinne.

Det sier vel at kvinner ikke liker å bli tafset på av fremmede menn?

Hva med å behandle kvinner med litt respekt?

Vanskelig for deg?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg