Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sløret av feministisk idyll.

NYTT TEMA
phrielas
phrielasInnlegg: 563
14.11.16 21:27

Kom over denne artikkelen. Makan til svada har jeg ikke lest på lenge. 

Det er et faktum at Clinton har en hel del korrupte industrielle og militære forbindelser som blant annet e-postene beviser. I tillegg til det har og sagt at hun vil bygge muren mellom USA og Mexico. Og i lys av de sexistiske utsagnene Trump har kommet med så har Hillary truet et voldtektsoffer som ble voldtatt av hennes mann. Hun fikk også neglisjert at bevis fra en annen voldtektsoffer.

Spørsmålet til dette er: Blir en leders kjønn noen gang sett på med likegyldighet i allmennhetens øye? Spesielt med tanke på at hele atmosfæren i valgkampen minnet om en south park episode. 

23stein
23steinInnlegg: 684
19.11.16 11:53

Artikkel på Huffington post: 53% av hvite kvinner stemte på Trump, mens 43% stemte på Clinton.

Kjønn vil nok alltid spille en stor rolle. Det samme vil etnisitet også. Men det sto ikke i veien for at Obama ble president. Hvis Obama hadde tapt noen av valgene sine, ville man selvsagt hatt mange som dro frem kjepphesten sin for å belære andre om hvor feil de tar og hvor urettferdig alt er.

Det skal mange faktorer til for å vinne et valg, men også tror jeg Hillary hadde mange faktorer som spilte mot henne. 

Demokratene har en progressiv del med et høyt fokus på identitetspolitikk og kjønnsideologi, med noen høylytte og radikale stemmer i front. Jeg tror ikke disse har styrket Hillary sin posisjon, heller forverret den.

Kjønn spiller selvsagt en rolle. Det tror jeg faktisk har gagnet Hillary på veien, og tilslutt ødelagt for demokratene ved valget. Uten kjønnsbriller, så hadde kanskje demokratene valgt en bedre kandidat.

(Innlegget ble redigert 19.11.16 11:55)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg