Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det svake kjønn

NYTT TEMA
Fryg34
Fryg34Innlegg: 2
21.12.16 18:13

Hvorfor er kvinner det svakeste kjønn?

TomPadang
TomPadangInnlegg: 14247
21.12.16 18:15

Er de?

Fryg34
Fryg34Innlegg: 2
21.12.16 18:20

Det sies så, men hvorfor er de det?

HYYYL
HYYYLInnlegg: 41302
21.12.16 19:33
Fryg34: Hvorfor er kvinner det svakeste kjønn?

Kvinner har mindre muskelmasse enn menn, altså svakere fysisk.
Visste du ikke dette?

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 8155
21.12.16 19:42
HYYYL: Kvinner har mindre muskelmasse enn menn, altså svakere fysisk.
Visste du ikke dette?

Dette er selvsagt en måte å se det på , men sannheten er nå uansett at det er enklere å åpne ei dør med nøkkel enn å bryte den opp med hendene. Og å tåle verbale psykiske sår sier mer om din styrke enn hvor mye du tåler av fysiske slag på kjeften. Mye mer vil eg påstå.

Eg vil også påsta at kvinner er mye sterkere der enn menn , med visse untak naturligvis , . Der det virkelig gjelder for å kunne go on with your life er damene sterkest er mi erfaring.

HYYYL
HYYYLInnlegg: 41302
21.12.16 19:46
FrannyLee: Dette er selvsagt en måte å se det på , men sannheten er nå uansett at det er enklere å åpne ei dør med nøkkel enn å bryte den opp med hendene. Og å tåle verbale psykiske sår sier mer om din styrke enn hvor mye du tåler av fysiske slag på kjeften. Mye mer vil eg påstå. Eg vil også påsta at kvinner er mye sterkere der enn menn , med visse untak naturligvis , . Der det virkelig gjelder for å kunne go on with your life er damene sterkest er mi erfaring.

Spørsmålet var hvorfor kvinner blir kalt det svake kjønn.
Det er pga kvinner er menn underlegen fysisk.

Når det gjelder psykisk styrke er det ikke forskjell på kjønnene.

phrielas
phrielasInnlegg: 563
23.12.16 22:29
HYYYL: Når det gjelder psykisk styrke er det ikke forskjell på kjønnene.

Er ikke det litt barnslig å komme med slike påstander?

I det minste komme med noen forskningsartikler som støtter dette? Og så heller si "det er ikke vist noen forskjell på kjønnene". Dette her utgjør litt.

phrielas
phrielasInnlegg: 563
23.12.16 22:38
Fryg34: Hvorfor er kvinner det svakeste kjønn?

Vil påstå at kvinner har en større fordel enn menn her til lands.

(Innlegget ble redigert 23.12.16 22:38)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg