Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Har aldri vært på fly"

NYTT TEMA
rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34962
10.12.15 03:19

Hvor vanlig er dette nå om dagen?

Jeg så filmen "søsken til evig tid - Amerikareisa". De i 70-årene var på fly for første gang! 

Jeg var ikke på rutefly før i 16-17-årsalderen. 
Men når en del på min alder er voksne så reises det hyppig med fly både på jobb og i ferie. 
I den grad at flyturer er blitt rutine og kanskje enda kjedelig... 

har noen formeninger om dette samt hva som er tilstanden i statene?
Jeg har inntrykk av at det er en del der som verken har vært i fly eller har pass. 

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21861
10.12.15 17:50
rosmebraad: Hvor vanlig er dette nå om dagen? Jeg så filmen "søsken til evig tid - Amerikareisa". De i 70-årene var på fly for første gang! Jeg var ikke på rutefly før i 16-17-årsalderen.
Men når en del på min alder er voksne så reises det hyppig med fly både på jobb og i ferie.
I den grad at flyturer er blitt rutine og kanskje enda kjedelig... har noen formeninger om dette samt hva som er tilstanden i statene?
Jeg har inntrykk av at det er en del der som verken har vært i fly eller har pass.

Vær klar over at i forhold til å fly, så er det langt over gjennomsnittet den andelen av befolkning i Scandinavia som faktisk flyr. Altså i Scandinavia vil de aller fleste som har en jobb faktisk ha råd og mulighet til å fly.

Dette er ikke normalen i verden, faktisk heller ikke i Europa. Selv om lavprisselskapenes innmarsj har gjort tilgjengligheten for hvermansen bedre. Så er det alikevel ikke slik at alle og enhver har råd til å reise ut og fly.

rosmebraad
10.12.15 21:14

Ja, jeg mistenker at man ser med nordisk syn på dette, lg tror at Ryanair og Easyjeg flyr "hele" Europa på ferie. Man glemmer at Norge er et lite land inforhold.

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 8383
23.12.15 14:20
rosmebraad: Hvor vanlig er dette nå om dagen?

Veldig vanlig f.eks på kontinentet. Folk reiser med tog om de ikke skal til en annen verdensdel.

(Innlegget ble redigert 23.12.15 14:20)

startelver
startelverInnlegg: 38931
23.12.15 14:28

Majoriteten av befolkningen i fattigere land har aldri reist med fly før.

Også her i Thailand er det en ny opplevelse for mange å fly, selv om det er blitt billigere etterhvert,.

Det er buss og tog som brukes mest. Slik var det vel i Norge også for 60 år siden, da var det kun de rikeste som kunne sette seg på et fly.

(Innlegget ble redigert 23.12.15 14:28)

baldviking
baldvikingInnlegg: 22303
27.12.15 12:33

Jeg fløy første gang da jeg var 21 år i 1991. Ingen av mine besteforeldre fløy. 

(Innlegget ble redigert 27.12.15 12:34)

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16147
11.03.16 15:49
startelver: Majoriteten av befolkningen i fattigere land har aldri reist med fly før.

I en slik sammenheng er det visstnok en enormt høy andel. Det samme gjelder folk som aldri har snakket i en telefon eller som har internett.

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 4647
24.05.16 21:23
Nødutgang: Det samme gjelder folk som aldri har snakket i en telefon eller som har internett.

Eller har drikket rent vann....

mickyH
mickyHInnlegg: 12874
30.05.16 14:10
rosmebraad: har noen formeninger om dette samt hva som er tilstanden i statene?

om du går in på websiden ; flighradar24.com , ser på fly tettheten i USA , forstår du hvor mye amerikanerne flyr.

rosmebraad
31.05.16 18:30
mickyH: om du går in på websiden ; flighradar24.com , ser på fly tettheten i USA , forstår du hvor mye amerikanerne flyr.

Og kjører man gjennom landskapet ser man hvor mye av landet som er bakevjer der "fly", "utenriks" og "washington" knapt nok er i folks bevissthet i det hele tatt. 

mickyH
mickyHInnlegg: 12874
31.05.16 22:09
rosmebraad: Og kjører man gjennom landskapet ser man hvor mye av landet som er bakevjer der "fly", "utenriks" og "washington" knapt nok er i folks bevissthet i det hele tatt.

Skjønner ikke hvor du vil med ditt innlegg .

Poenget mitt var , at amerikanerne bruker særdeles mye fly mellom byen , innenrikstrafikken er enorm.

jeg reiser i USA 3-4 ganger årlig og ser trafikken på flyplassene og sitter i stort sett fulle fly

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg