Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Endret flyavgang

NYTT TEMA
Osloidol28
Osloidol28Innlegg: 577
13.04.16 15:35

Fikk beskjed om en endret flyavgang, i og for seg ikke noen bid deal, men saken er at jeg skulle ha et stopp i Riga og så videre til Praha. Begge flighter med Air Baltic. Flighten fra Oslo er endret slik at det bare er 15 min mellom fligheten i Riga, noe som er for lite. Det går ingen tidligere flighter fra Oslo til Riga den dagen så fikk valget mellom en rekke flighter andre dager. Felles for alle er at man må overnatte i Riga og ta flyet videre neste dag. Spørsmålet da blir om man har krav på å få dekket hotel? Jeg mener man har det og damen på tlf bablet noe om hotell uten at jeg helt fikk det med meg.  Men har fått mail med ombooking av fligt men sto ikke noe om hotel der så defor jeg ble litt usikker.

ehall
ehallInnlegg: 18383
17.04.16 01:40

Det kommer an på hvor lenge det er til flyavgang. Er det lang tid til kan flyselskapet gjør hva de vil, også gi deg bare pengene tilbake og si pent "klar deg selv". Men er det kort til til avgang skal de bekoste hotell. Husker ikke i farta akkurat hvor langt tid i forveien det må være, står i EU reglene 204/2011. Ryanair er jo flinke til dette, de legger gjerne ned en rute om ikke det er høyt nok salg, og bare refunderer billettene selv om de reisende sitter med utgifter til hotell og leiebil som er vanskelig å komme seg ut av.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg