Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Heathrows tredje rullebane

NYTT TEMA
protus
protusInnlegg: 5220
28.10.16 01:06

Nå blir det (etter alt og dømme) vedtatt. Er dette fornuftig ?

protus
protusInnlegg: 5220
28.10.16 03:07

Er det paralleler til debatten om OSLS tredje bane ?

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 10521
30.10.16 22:08
protus: Nå blir det (etter alt og dømme) vedtatt. Er dette fornuftig ?

Nei, ikke fornuftig sett fra Norwegian sitt ståsted. Heller en andre rullebane på Gatwick der Kjoser´n satser stort. 

Heathrow er ok for SAS, ikke for Norwegian.

mo6
mo6Innlegg: 1409
06.11.16 16:10
protus: Nå blir det (etter alt og dømme) vedtatt. Er dette fornuftig ?

Absolutt fornuftig.

protus
protusInnlegg: 5220
23.11.16 05:20
Krylatskoye: Heathrow er ok for SAS, ikke for Norwegian.

SAS solgte jo slott-tider der.

Someone
SomeoneInnlegg: 24371
23.11.16 12:25
protus: SAS solgte jo slott-tider der.

2 av 21

protus
protusInnlegg: 5220
24.11.16 01:54

Har mistenkt at SAS ikke har brut sitt potensial i London godt nok.

waingro
waingroInnlegg: 1213
15.01.17 15:51

Heathrow har nettopp fått norsk ILS på begge rullebanene. De har en ILS i hver retning, så teoretisk og praktisk sett har de allerede 4 rullebaner. De norske ILS'ene er såpass store (større kapasitet) at Heathrow trenger strengt tatt ikke flere rullebaner. De ønsker uansett å kunne ta ned flere fly og tjene mer penger.

De største asiatiske har helt andre rammer. Seoul-Incheon har begynt byggingen av rullebane nummer 4 og har infrastruktur til en femte. Fordelen med dette er at de kan da sette av en rullebane til kun cargo. I slike land er det ikke spørsmål om miljø eller andre tullete ting, man bare bygger hvis behovet er der.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg