Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV2 Nyhetene

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 43375
05.09.10 21:07

1. En dame står fram med probelmer med NAV. Eller en gammel mann får ikke plass på et sykehjem. Eller en dame får ikke en operasjon i utlandet.

2. En representant fra Frp blir interjuet og sier at "statsråden må rydde opp".

3. Statsråden stiller opp og svarer.

To be continued next week.

Mandag:

1. Som vi fortalte om i går

2. .... etter at TV2 tok opp sakee osv osv.

Og slik går no dagan som de har gått i 10 år på TV2 Nyhetene.

DrSchwei
05.09.10 21:10

For øvrig synes jeg Sonja Skreistrand Sunde ikke er noen bra valg av nyhetsanker. Altfor skrikende og monoton stemme, og ganske stiv i maska.

kansas00
kansas00Innlegg: 19351
17.09.17 10:45

Er TV2 Nyhetene i ferd med å bli høye på seg selv ? Til tross for at det skjer alvorlig ting i verden.. bombe på undergrunnen i london, rakettoppskytninger i nord-korea, valg i norge... Så velgere TV2 nyhetene i dagene nå å kjøre nyheter fra sykkel vm i bergen som hovedoppslag i flere sendinger. Så en dag her hvor man blant annet hadde oppslag med en mann som bygde egen tribune i sin egen hage. Dekningen henger jo selvfølgelig sammen med at TV2 selv  skal sende sykkel vm og føler seg sikket veldig stolte av dette..  men hovedoppslag liksom ? Ser før og under hvert av innslagene så må tv2-folkene konstant "snakke opp" arrangementet.

(Innlegget ble redigert 17.09.17 10:46)

DrSchwei
17.09.17 21:02

Sender Nyhetene fra Festplassen i Bergen pga Sykkel-VM, selv kl 21, mange timer etter at dagens øvelser er slutt.

Og dobbelt lite interessant med forhåndsomtale av en sak som vi får vite mer om i morgen.... Jensen-saken.

Langorm
LangormInnlegg: 7574
18.09.17 15:39

I mye tidligere tider, kunne en velge mellom aviser som f.eks. Aftenposten eller Dagbladet. Så kom TV2 inn i de tusen norske hjem, som "manna fra himmelen". Da i særdeleshet, for de som ikke fikk inn svensk tv. Men hvor lenge var vel TV2 i sitt paradis? Stadig flere nye tv-kanaler har kommet til, og seerne er i ferd med å bli tv-mett. Så er det noe jeg undrer meg over, når det kommer til finansieringen av TV2. Reklameinntektene dekker neppe alle kostnader. Er TV2 så betydningsfulle, at de blir med uansett, i alle former for betalings tv?

DrSchwei
18.09.17 18:50

TV2s stadig tilbakevendende og gnålete værmelder, Gjengedal, presenterer i dag været med fra en slik kombisykkel. Morsomt? Spennede? Artig? I mine øye ytterst patetisk, tåpelig og barnslig - på linje av det meste som kommer fra den kanalen.

DrSchwei
18.09.17 19:07

Jøss, NRK Dagsrevyen - tidligere politioverbetjent John Malden, Oslo politidistrikt, forventer full frifinnelse - kjenner mannen så godt at dette kunne han umulig ha gjort.... Fyren er full av tatoveringer, sitter i skinnvest og ringer i ørene. Man kan jo lure litt.

kansas00
28.09.17 22:21

Virker som TV2 ikke kan få nok av sykkel vm (som de dekket) ... selv flere dager etter at arrangementet er slutt så driver de nesten lobby-virksomhet for innsamlingen som er startet for å dekke underskuddet. Blant annet intervju med hovedsponsor (laks) om ikke de skulle betalt mer for all reklamen de fikk.. intervju med diverse lokalpolitikere og gråtende "offiserer" i sykkelforbundet..Og tv2 som selv hinter til politiet (bilde av dansende politimann) at hadde de ikke hatt det så moro at de kunne slette sine krav.

Virker som TV2 har tatt steget vekk fra det å være nyhetsaktør og heller på en måte la seg bruke/brukes selv til andre formål.

(Innlegget ble redigert 28.09.17 22:24)

bulmerson
bulmersonInnlegg: 2086
07.10.17 23:56

Tv2-nyhetene er en vits. Det er flere år siden de var relevant. Hvis jeg ønsker venstrevridde talking points, så ser jeg på nrk-nyhetene, jeg behøver overhodet ikke se på kopien

bjoro33
bjoro33Innlegg: 1105
09.10.17 21:20
bulmerson: Tv2-nyhetene er en vits. Det er flere år siden de var relevant. Hvis jeg ønsker venstrevridde talking points, så ser jeg på nrk-nyhetene, jeg behøver overhodet ikke se på kopien

Seriøst....?

Godt jeg kan velge mellom kanaler med min trådløse fjernkontroll. Jeg ser gjerne på både NRK nyhetene og TV2 nyhetene.

Det er litt som doctoren skriver.......men det er av og til viktige ting de fokuserer på. TV2 setter gjerne dagsorden for folk. Mens NRK har en mere ovenfra og ned holdning.

Jeg mener begge to gjør sin nytte. NRK blir aldri for meg kanalen som viser det eneste sanne.

Litt gøy er det også å se hva som ikke nevnes på de to kanalene.

Jeg liker ikke presidenten i USA, men det daglige innslaget med hat til presidenten (tove Bjørgaas) undrer meg at bare får fortsette og fortsette...

Karten67
Karten67Innlegg: 3618
20.10.17 13:28
bjoro33: Jeg mener begge to gjør sin nytte. NRK blir aldri for meg kanalen som viser det eneste sanne. Litt gøy er det også å se hva som ikke nevnes på de to kanalene. Jeg liker ikke presidenten i USA, men det daglige innslaget med hat til presidenten (tove Bjørgaas) undrer meg at bare får fortsette og fortsette...

Ja begge disse kanalene var helt klart Hilery tilhengere, det skinte ganske klart gjennom under valgkampen som var i 2016, og det var veldig prisverdig å se ansiktsuttrykkene under sendingene og valgvaken de hadde, hvor det gikk mere og mere opp for dem at Trump ville vinne valget, det var som de hadde stått på torget med gulerøtter en hel Lørdag uten å få solgt noe...smuk...smuk...smuk

kansas00
20.10.17 22:56
bjoro33: Det er litt som doctoren skriver.......men det er av og til viktige ting de fokuserer på. TV2 setter gjerne dagsorden for folk. Mens NRK har en mere ovenfra og ned holdning.

TV2s nyhetssendinger er så nedfylt innslag av typen med "ekorn på vannski"... vittige kommentarer av davy watne... og kostante beskjeder av typen "se hva som skjuler seg bak gardina til Åse... gå inn på tv2.no og sjekk det ut". Har alltid hatt følelsen av at TV2 prøver litt for hardt å være folkelig.. og kanskje litt for hardt å være annerledes enn nrk.

kansas00
23.10.17 17:14
kansas00: TV2 prøver litt for hardt å være folkelig.. og kanskje litt for hardt å være annerledes enn nrk.

Skulle nesten tro at TV2 hadde lest innlegget mitt.. for bare 2 dager etterpå så kommer TV2 med nyheten om at de skal bli mer folkelig.. Kan en kanal som TV2 virkelig bli med folkelig ? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/tv-2/tv-2-skal-bli-mer-folkelig/a/24169214/? 

(Innlegget ble redigert 23.10.17 17:15)

Karten67
28.10.17 10:34
kansas00: TV2 prøver litt for hardt å være folkelig.. og kanskje litt for hardt å være annerledes enn nrk.

Ja kanskje, men det er forsatt en kanal som er gjennomsyret av venstre ideer, for noen dager siden sto en dame frem som ble såret av middelaldrende menn som hadde såret følelsene hennes, med å kaldt henne "landsforeder" hun var en av de damene som ønsker globalisering og multikulturelt samkvem.

Rart det der med de venstre radikale, når de møter litt motbør i "den åpne debatten" så griner de sine modige tårer, og de går ikke av veien for å springe til media med sine tårevåte historier, angående middelaldrene hvite menn som har såret følelsene demmes.

Karten67
28.10.17 11:47
DrSchwei: 1. En dame står fram med probelmer med NAV. Eller en gammel mann får ikke plass på et sykehjem. Eller en dame får ikke en operasjon i utlandet. 2. En representant fra Frp blir interjuet og sier at "statsråden må rydde opp". 3. Statsråden stiller opp og svarer. To be continued next week. Mandag: 1. Som vi fortalte om i går 2. .... etter at TV2 tok opp sakee osv osv. Og slik går no dagan som de har gått i 10 år på TV2 Nyhetene.

Jeg lytter mye til Ben Shapiro, han er en meget populær foredragsholder i U.S.A: her snakker han om Ben Shapiro OWNS Congresswoman On White Privilege To Her Face

Og Ben Shapiro Puts BlackLivesMatter To Shame With Common Sense!

(Innlegget ble redigert 28.10.17 11:51)

perchri
perchriInnlegg: 7430
17.11.17 20:56
kansas00: Er TV2 Nyhetene i ferd med å bli høye på seg selv ? Til tross for at det skjer alvorlig ting i verden.. bombe på undergrunnen i london, rakettoppskytninger i nord-korea, valg i norge... Så velgere TV2 nyhetene i dagene nå å kjøre nyheter fra sykkel vm i bergen som hovedoppslag i flere sendinger.

Man legger ganske godt merke til hvor hurtig de vil ha nyhetene unnagjort, for deretter å komme i gang med sport......sport..sport, til man må skifte kanal ..

(Innlegget ble redigert 17.11.17 20:56)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg