Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Irriterende TV2 Nyheter

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41721
05.11.16 18:48

Man kan knapt tro det er mulig å legge inn så mange irritasjonsmomenter i en nyhetssending som TV2 gjør i dag.

Først kommer denne langtekkelige, oppkonstruerte og masete egenreklamen for "Valgnatt" (USA) midt inne i sendingen, der den ellers gode sportskommentatoren Alsaker hausser opp at "ALT KAN SKJE I 2016 - ISLAND SLO UT ENGLAND I EM - KAN TRUMP VINNE"... Mulig de har hatt det moro med den, og den kan passe på Nyhetskanalen, men når man ser Nyhetene for å se nyheter, blir det irriterende når det kommer midt i sendingen.

Så skal det hele avrundes "DU VIL IKKE TRO HVA VERDIEN PÅ DET PAPPAEN FANT PÅ LEKEROMMET".. Se mer på TV2 fjått no.

.... og spikeren i kista for TV2-titting for min del i kveld: "DU KAN IKKE LA VÆRE Å SE FINALEN (?) I SKAL DU DANSE I DAG" - ENORM SPENNING!

Det kan jeg meget godt la være. La meg ellers legge til at Siri Kleiven Strøm ser bedre ut fra midjen og opp enn i helfigur, som de absolutt må utsette sine verter for hele tiden.

(Innlegget ble redigert 05.11.16 18:49)

timy3
timy3Innlegg: 4127
06.11.16 14:11
DrSchwei: Det kan jeg meget godt la være. La meg ellers legge til at Siri Kleiven Strøm ser bedre ut fra midjen og opp enn i helfigur, som de absolutt må utsette sine verter for hele tiden.

Jeg synes dama gjør seg bra i helfigur, fine former.

Hovedtemaet i tråen er jeg enig i, det er irriterende å la alt mulig av annen informasjon som ikke hører til i det temaet programmet er laget for splitte opp programmer.

TV2 kan til en hvis grad unnskyldes da de lever av reklame, da synes jeg det er verre av NRK å fylle på med reklame av forfattere, plateartister og den slakks.

kansas00
kansas00Innlegg: 18287
06.11.16 15:11
timy3: Hovedtemaet i tråen er jeg enig i, det er irriterende å la alt mulig av annen informasjon som ikke hører til i det temaet programmet er laget for splitte opp programmer.

enig der...og denne helga er et veldig godt eksempel.. kanskje ikke helt tilfeldig at det skjer samtidig med at nrk skal sende melodi grand prix jr. så har de hatt markus og martinus inne som gjester i  dagsrevyen, skavlan og et program på p1 som jeg ikke husker helt navnet på (kan det ha vært nitimen ?) for å promotore at de kommer med nytt album. Felles for alle programmene er jo at dette ikke er program som målgruppa til disse tvillingene ser på, men deres foreldre som lett ender opp med å kjøpe konsertbilleter, merch og annet. Istedetfor at nrk lar disse 2 tvillingene fritt bruke sine programmer til fri markedsføring, så kunne de kanksje lurt inn et og annet kritisk spørsmål til den kraftig markedsføringen apparatet bak disse guttene bedriver nå. Legger iallefall ikke et mindre press på foreldrene som faktisk må betale for dette.

(Innlegget ble redigert 06.11.16 15:13)

DrSchwei
06.11.16 15:22
timy3: Jeg synes dama gjør seg bra i helfigur, fine former. Hovedtemaet i tråen er jeg enig i, det er irriterende å la alt mulig av annen informasjon som ikke hører til i det temaet programmet er laget for splitte opp programmer. TV2 kan til en hvis grad unnskyldes da de lever av reklame, da synes jeg det er verre av NRK å fylle på med reklame av forfattere, plateartister og den slakks.

Synes at hun har for tynne bein. :-D

Det var en spøk, men selvsagt også litt alvor akkurat det der da. For tenkte faktisk umiddelbart på det. Liker mer Øyvor Bakke jeg, da !

Nuvel, nok tullprat - synes det var ekstra irriterende på lørdag, spesielt den lange seansen der man fleiper med det faktum at verden på tirsdag kan stå overfor den alvorlige situasjonen at Trump blir valgt til verdens mektigste mann. Det kan ikke helt sammenstilles med at Island slår England i fotball. Og når man først bedriver nyhetsformidling, så synes jeg en del av ansvaret også ligger i at man ikke skal fleipe bort alvorlige ting mer enn nødvendig..

NRKs reklameinnslag er selvsagt også fryktelig irriterende. Aller verst synes jeg det er når de intervjuer filmstjerner foran plakater av filmene som snart kommer. Det er jo omtrent like malplassert som om de skulle invitere Freia i studio for å snakke om den nye sjokoladen som kommer i butikken på mandag.

timy3
timy3Innlegg: 4127
06.11.16 18:06
DrSchwei: NRKs reklameinnslag er selvsagt også fryktelig irriterende. Aller verst synes jeg det er når de intervjuer filmstjerner foran plakater av filmene som snart kommer. Det er jo omtrent like malplassert som om de skulle invitere Freia i studio for å snakke om den nye sjokoladen som kommer i butikken på mandag.

Enig med deg her, sammenlikningen med Freia var et godt bilde.

Øyvor Bakke er kjempe bra med et flått smil, kanskje hun har spist for mye Freia sjokolade.

notlob
notlobInnlegg: 34014
26.11.16 19:18
DrSchwei: Man kan knapt tro det er mulig å legge inn så mange irritasjonsmomenter

Å jo da – det er opplagt fullt mulig.

Kigroena
KigroenaInnlegg: 18
27.11.16 15:59

så slutt å se fordummende mediakanaler da vel? hvis du har tungt for det, forsetter du å se tv du egentlig ikke liker, kjøpe aviser og blader hvor innholdet ikke er relevant  eller interessant.

det er slik flesteparten av nordmenn er.....ser nrk, hele pakka, tv2 og deres propaganda, leser tabloidavisene - er det  mulig å være så korka som nordmenn er? Tviler sterkt på det!

DrSchwei
28.11.16 18:47
Kigroena: så slutt å se fordummende mediakanaler da vel? hvis du har tungt for det, forsetter du å se tv du egentlig ikke liker, kjøpe aviser og blader hvor innholdet ikke er relevant eller interessant. det er slik flesteparten av nordmenn er.....ser nrk, hele pakka, tv2 og deres propaganda, leser tabloidavisene - er det mulig å være så korka som nordmenn er? Tviler sterkt på det!

Jeg synes det er en borgers forpliktelse å holde seg noenlunde orientert hva de viktigste mediene har å meddele befolkningen. TV2 Nyhetene er en ikke ubetydelig nyhetsredaksjon i Norge.

Aviser og blader kjøper jeg ikke, men jeg får avis av arbeidsgiver, så jeg skal holde meg orientert.

Nordmenn korka - ikke vet jeg, men det er i alle fall forstemmende å se at nyhetsformidlingen blir stadig mer fordummende mens utdanningsnivået blir stadig høyere.

kansas00
kansas00Innlegg: 18287
28.11.16 21:44
DrSchwei: Nordmenn korka - ikke vet jeg, men det er i alle fall forstemmende å se at nyhetsformidlingen blir stadig mer fordummende mens utdanningsnivået blir stadig høyere.

Tror ikke man skal sette likhetstegn mellom utdannelse og inteligens/være oppegående. I dagens samfunn kan man fint være i stand til å få seg en god utdannelse uten å ha ekstraordinære egenskaper. Ialefall innen ganske mange  utdannelser. At man har høyt utdannet befolkning sier heller ingenting om hva slags resultater/karakterer disse høyt utdannede har oppnåd i utdannelsen sin.

Når det gjelder fordummende nyheter og sånt, så tror jeg man som nordmann  nok er litt rammet av størelsen på folketallet. I store land som tyskland, england, usa og frankrike finnes det magasiner/aviser som faktisk bedriver journalistikk og skriver godt. Men i de landene bor det mange ganger folketall til norge, så det er muligens et marked for god journalistikk.

(Innlegget ble redigert 28.11.16 21:49)

DrSchwei
28.11.16 22:05

Enig i det - det var litt for å skyte til begge sider, altså utdanningssystemet også - ikke så lett å forstå. Blir ganske sjokkert (faktisk veldig!) når jeg hører hvor lite allmenndannelse folk med nyere høyere utdannelse har.

Er også enig i at Norge er et så lite land at nyhetsformidlingen blir svært nærsynt. Og så løpes det i flokk - til de grader.

Og så har også NRK og f.eks. Aftenposten blitt mer opptatt av seertall og klikk enn før, noe som f.eks. gjør seg utslag i at man sikkert har 100 ganger mer dekning av valget i USA enn valgene i våre naboland, til dømes.

jonas
jonasInnlegg: 27387
11.12.16 21:52

I kveld hadde TV2 en noenlunde interessant sak om et barn med noe blodsykdom og foreldre som stod ovenfor valget om å dra til Danmark og få et back-up-barn som muligens kunne donere beinmarg og redde livet til det syke barnet. TV2 la inn noen interessante uttalelser om det etiske dilemmaet i dette.

Før de avsluttet reportasjen med "Og hva foreldrene bestemte seg for kan du se i Vårt Lille Land her på kanalen kl.22.15!". Møkkagjeng.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39494
12.12.16 10:26

Best å ikke se tv i det hele tatt. Mister de nok seere så er de nødt til å skjerpe seg.

DrSchwei
12.12.16 15:40
jonas: Før de avsluttet reportasjen med "Og hva foreldrene bestemte seg for kan du se i Vårt Lille Land her på kanalen kl.22.15!". Møkkagjeng.

Helt håpløst. For så vidt en ganske interessant sak, men for mange ikke interessant nok til å følge hele dokumentaren en søndag kveld før jul. Dessuten virker vinklingen å være vel personlig og intim etter min smak.

Synes for øvrig at TV2 godt kunne satset mer på norsk politikk og debatt. De har en vel så god redaksjon som NRK på dette området, med Løseth i spissen.

Langorm
LangormInnlegg: 7139
12.12.16 16:02
vadefugl: Best å ikke se tv i det hele tatt. Mister de nok seere så er de nødt til å skjerpe seg.

Men så er det dette med hva en må betale for, når det kommer til innklusiviteter i pakka. Det hele blir som å like dattra, uten å kunne velge bort mora. :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg