Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

11 minutter om jordskjelv på NZ

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 28181
13.11.16 19:13

Tja. Var ikke det litt i overkant. Burde de heller ikke ta for seg nyheter rundt omkring verden. Tilsynelatende er det relativt små materielle skader og tilsynelatende få skadede/drepte?

Tilsvarende nyhet i Pakistan hadde vel knapt blitt nevnt i nyhetssendingen!

startelver
startelverInnlegg: 36606
13.11.16 19:16

Det er nordmenn i NZ vet du og de må intervjues så Norge forstår at alle lever.  

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41719
15.11.16 12:56

Helt meningsløst - dette er som en parentes å bemerke som hendelse. Men som skrevet over, det er noe med at det sikker er noen nordmenn i området og at det er et "vestlig" land. Dessuten snakker jo de engelsk der nede, så det er lettere å holde seg orientert om hva lokale medier skriver om. Hadde nok vært verre om det var i et fransk- eller tysktalende land.

Selv opplevde jeg 6,5 jordskjelv i Den dominikanske republikk, var bare noen få notiser i nettmedier, men en kollega på jobben hadde fått det med seg og visste jeg var der. Ellers lite.

Når det gjelder andre saker som ikke dekkes synes jeg det er direkte skammelig at Aftenposten ikke synes å ha hatt en eneste artikkel eller notis i mediene om at Bulgaria har valgt ny president og at statsministeren har gått av. Den nye presidenten er mer Putin-vennlig.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 28181
15.11.16 13:05
DrSchwei: Når det gjelder andre saker som ikke dekkes synes jeg det er direkte skammelig at Aftenposten ikke synes å ha hatt en eneste artikkel eller notis i mediene om at Bulgaria har valgt ny president og at statsministeren har gått av. Den nye presidenten er mer Putin-vennlig.

Bulgaria forkjemperen DrSchwei? Har det vært på NRK da? (sikkert ikke), hva med Urix.

Enig uansett. Alt for lite virkelige utenriksnyheter.

Husker ikke om det var på radioen jeg hørte det, men også spesielt at de har begynt å grave opp folk etter det polske flyet som styrtet i Russland med alle myndighetspersonene. Der har man jo en sak som kan utvikle seg til noe betent (det er den vel allerede).

kansas00
kansas00Innlegg: 18285
16.11.16 18:02

Tar gladelig 11 min med jordskjelv i NZ fremfor enda mer donad trump/usa-valg greier. Rimelig sikker på om NRK ikke hadde fylt sendetiden sin med det j ordskjelevet så hadde det vært enda mer om donald trump og usa valget.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg