Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Et internett basert samfunn

NYTT TEMA
Hook123
Hook123Innlegg: 286
07.12.16 07:16

Jeg vet ikke helt hvor denne tråden tilhører, fordi det gjelder aviser, TV, telefon, radio, film, musikk, post, penger, og ellers private dokumenter, sosiale miljø på nettet etc.. alt er i ferd med å bli internet basert.

Ja, telefonen også. Alle disse appene folk ringer med er snart utkonkurert av telenors egen innsats på området. Veldig snart får de fleste av oss wifi samtaler i telenor såvel som 4G samtale. Dvs at vi gjør oss mer og mer avhengig av én bestemt ting, internetten.

Er det lurt med tanke på framtidig elektronisk terror. Ikke bare hackere. Men de kan jo slå ut alt av internasjonalt samarbeid og media om de angriper noen servere og kapper noen kabler.

TV er i ferd med å bli mer digitalt. Ikke bare netflix og lignende men TV2 sumo nrkTV appen osv kommer nok til å bli mer og mer populære og antagelig overta.

Er dette noe den norske befolkningen liker? Har vi noe statistikk på hva folk mener om den teknologiske utviklinga i Norge. Er det brukeren eller leverandøren som pusher i denne retningen, eller er det et ubevisst skifte?

Jeg synes uansett det virker litt ustabilt om vi ikke har en plan B den dagen EMP lignende våpen slår ut alt av elektronikk.

Hv

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39676
07.12.16 07:29

Ja de fleste som er unge ønsker teknologien velkommen. Men det vil alltid være etternølere. Når det kommer til intrastruktur så kan du ha rett om at ting kan bli farlige. Men det finnes løsninger. 

Hook123
Hook123Innlegg: 286
07.12.16 08:16

Vi er helsebevisste, trener og tenker på sukker, salt og fett. Vi er miljøbevisste og legger ellers nesen i det meste som foregår på jorden. Fra det unødvendige og mest subsielle til viktige ting og klare fakta. Vi vet mye og vi interesserer oss for alt. Så hvordan kan det gå så feil overalt? 

Nå er dette i media-kategorien, men jeg ønsker å gå litt dypere inn i dette likevel. Man skulle tro at økt vitenskap og økt bevissthet rundt saker gjorde jorden til et bedre sted men likevel er det motsatt. "Kampen" blir ikke svakere. 

Det undrer meg at folk med meninger om alt så naivt godtar en utvikling og teknologisk tidsalder som til slutt vil eie dem.

perchri
perchriInnlegg: 7057
18.12.16 21:53
Hook123: Jeg vet ikke helt hvor denne tråden tilhører, fordi det gjelder aviser, TV, telefon, radio, film, musikk, post, penger, og ellers private dokumenter, sosiale miljø på nettet etc.. alt er i ferd med å bli internet basert. Ja, telefonen også. Alle disse appene folk ringer med er snart utkonkurert av telenors egen innsats på området. Veldig snart får de fleste av oss wifi samtaler i telenor såvel som 4G samtale. Dvs at vi gjør oss mer og mer avhengig av én bestemt ting, internetten. Er det lurt med tanke på framtidig elektronisk terror. Ikke bare hackere. Men de kan jo slå ut alt av internasjonalt samarbeid og media om de angriper noen servere og kapper noen kabler.

Som en klok professor sa i et interview i Tyskland forleden. "Vi graver vår egen grav ,og vi graver fortere og fortere".  Intressant den dagen infrastrukturen raser ned verden over,og de som forsto alle ting ,nå ikke fortår noen ting. (Jeg får få økt forrådene på hytta, langt inne i Vassfaret) jeg, bikja og mauseren.

dinslask
dinslaskInnlegg: 1167
27.12.16 08:55
perchri: Som en klok professor sa i et interview i Tyskland forleden. "Vi graver vår egen grav ,og vi graver fortere og fortere". Intressant den dagen infrastrukturen raser ned verden over,og de som forsto alle ting ,nå ikke fortår noen ting. (Jeg får få økt forrådene på hytta, langt inne i Vassfaret) jeg, bikja og mauseren.

Riktig - vi graver og graver.
De som ønsker at vi graver er de som lar oss grave og er de som tjener store penger på det, indirekte eller direkte.

De fleste av oss ser ikke at vi gjør oss selv til slaver, fordi vi tenker kortsiktig og lar være å bruke hodet.

Prøver noen å gi råd så er takken å bli kalt konspirasjonsteoretiker, eller å bli beskyldt for å spre falske nyheter.
Forstå det den som kan.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg