Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pistolran for uvesentlig nå?

NYTT TEMA
nostalgikern
nostalgikernInnlegg: 8131
13.12.16 09:14

Jeg oppdaget tilfeldigvis en merkelig "trend" (?) i nyhetsdekningen denne morgenen.  Hørte på P4-nyhetene kl. 06.00 at det hadde vært både et pistolran og et knivran i Oslo denne natten, politiet ble intervjuet om disse alvorlige hendelsene (etter mitt skjønn alvorlige iallfall, men mulig jeg ikke er moderne nok...), -  politiet opplyste ikke noe om signalement på ettersøkte personer.  For å høre litt nærmere om disse ranene så tenkte jeg å følge nyhetssendingen på TV2 kl. 07.  Ranene ikke nevnt.  Hadde samtidig på Nyhetsmorgen på NRK P2, - ranene ikke nevnt.  Slo på NRK1 sin første nyhetssending kl. 07.30, pistol- og knivranet ikke nevnt... (Men derimot et fyldig innslag om at det er Lucia-dagen, ja, ja, så vet vi iallfall det).  Hørte på en såkalt nyhetsoppsummering av "de viktigste nyhetene" som det heter der i P2  ca. kl. 07.45, ingenting om overfallene nevnt.

Hva slags nyhetsdekning i de viktige etermedia er slikt?  Har folkene bak slik nyhetsformidling nok profesjonalitet til stoffet? Her må det være "noe muffens"...Dette kan da umulig være "ærlig" og relevant nyhetsformidling lenger?  Altså vi snakker her om ran med pistol!  Nye tider.  (Sannhetsgehalten i mine påstander kan nå  selvfølgelig lett etterprøves ved å søke opp dette via nettet i etterkant).

(Innlegget ble redigert 13.12.16 09:19)

nostalgikern
nostalgikernInnlegg: 8131
13.12.16 12:10

http://www.aftenposten.no/osloby/Ransoffer-nr-351_-Gronland-politistasjon-173925b.html

PS  - Hva om TV-nyhetene kunne informere litt om slike forhold også?  Visste faktisk ikke at tilstandene var så ille før man kunne lese om det i denne  Aftenpostenartikkelen.  Forferdelige tilstander, tydeligvis, og her har viktige nyhetsformidlere som f.eks. TV2 sviktet grovt vel? (pluss en viss lisensfinansiert kanal også, ikke minst).

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 6146
18.12.16 15:07
nostalgikern: Altså vi snakker her om ran med pistol!

Dette skal helst feies under teppet siden det er våre nye landsmenn som står bak.

zetta
zettaInnlegg: 6060
18.12.16 15:29
nostalgikern: knivran

Sånn har det jo vært lenge at media fortier slike ting. For noen år siden fikk vi plutselig høre at det hadde vært 800 ran i Oslo i løpet av året. Det hadde vi hørt lite om underveis.

Når ikke media rapporterer og opplyser om hva som faktisk skjer blir det jo mye lettere for venstrefolka å argumentere for at vold og slikt egentlig går ned.

Klikk for å gå tilbake til toppen