Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Årets mest meningsløse nettartikkel

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41090
06.01.17 23:21

2017 er i gang - denne tråden er tenkt som en presentasjon av lavmål fra norske nettredaksjoner.

Dette er vel den verste jeg har kommet over så langt:

http://www.side2.no/underholdning/dette-er-den-datoen-flest--har-fdselsdag/3423299635.html

Mest av alt fordi den viser til en undersøkelse foretatt i USA, og så er saken bare hentet fra Independent. Den har altså svært liten relevans til Norge i det hele tatt.

Saken toppes av at det er listet opp en rekke kjendiser så vel ikke er spesielt godt kjente i Norge:

Blant kjente personer som har bursdag denne datoen, er blant annet Nick Jonas, Flo Rida, Amy Poehler, Alexis Bledel og Marc Anthony.

:-D

(Innlegget ble redigert 06.01.17 23:22)

Strandereng
StranderengInnlegg: 6135
07.01.17 00:42
DrSchwei: Saken toppes av at det er listet opp en rekke kjendiser så vel ikke er spesielt godt kjente i Norge

Det er jo også mange ukjente amerikanarar som får toppoppslag fordi de er blitt gravide eller skal skilles. 
Folk man aldri har hverken hørt eller sett. 
Merkelige greier, dette her.

:-D

tinnyme
tinnymeInnlegg: 9966
10.01.17 10:52

Hva med denne?

Knapt så man kan tro sine egne øyne.

DrSchwei
10.01.17 11:09
tinnyme: Hva med denne? Knapt så man kan tro sine egne øyne.

Joda, men Tone er vel en relativt stor kjendis i Norge og at bestefaren dør er jo kanskje verdt en notis....

... selv synes jeg disse oversatte sakene tar kaka, spesielt når de gjenspeiler forhold som ikke kan overføres til Norge.

Synes det er nokså ille at vi får så mye oversatt fra amerikanske og britiske kilder. Det skyldes jo kanskje i hovedsak språket, men også vaner og hvordan mediene fungerer.

Det er jo noe merkelig at vi f.eks. ofte får nyheter fra Tyskland via britiske nettkilder.

Når det gjelder USA kan man se f.eks. hvor mye stoff matsidene her på VG henter derfra. Spesielt gjelder det trender. 

Et oppslag nå nylig var at en amerikansk restaurant (og sikkert en "kjendiskokk" der borte) serverte mat på iPad. Dette var slått opp som noe nytt og spesielt.

Det nå nesten fem år siden jeg observerte folk spiste mat på iPad i Spania...

puma1
puma1Innlegg: 17528
10.01.17 11:16
DrSchwei: Mest av alt fordi den viser til en undersøkelse foretatt i USA, og så er saken bare hentet fra Independent. Den har altså svært liten relevans til Norge i det hele tatt.

Det blir stadig flere artikler i Dagbladet, VG m.v. som egentlig er utenlandske nyheter, men der en ut fra overskriften skulle tro at det handlet om Norge. Ren clickbait. 

DrSchwei
13.01.17 15:05

Denne er også nominert - dessuten er det en kopi, mener å nylig ha sett akkurat det samme - noen har sett at 1. mai er ganske nær påsken, og det blir således 1 - én - ekstra "gratis" fridag å putte inn...

http://www.side3.no/syntes-du-2016-var-litt-lang-i-2017-far-du-flere-fridager/3423300786.html

Corvus
CorvusInnlegg: 19553
17.01.17 00:59
Strandereng: Det er jo også mange ukjente amerikanarar som får toppoppslag fordi de er blitt gravide eller skal skilles. Folk man aldri har hverken hørt eller sett. Merkelige greier, dette her.

For ikke å snakke om de utallige oppslagene i aviser og tv om de forferdelige snøstormene i USA, ragnarok.

Tv-bildene viser 10 cm snø i gatene.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
17.01.17 16:00

Det kan jo tenkes at det er alle de meningsløse artikler folk  respondere på, for eksempel her på vgd.  For der er faktisk også mange andre langt fra så menings løse artikler. og ting og ta tak i.-

Uansett  så  kan man nok ikke regne med at gratis artiklene skal ha så mye dybde og vekt bak. De får være underholdning. Og det synes at virke.

Problemet er når det trekker all oppmerksomheten bort fra mer vesentlige ting.  Men det er jo et valg.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 5902
19.01.17 01:46

Sophie Elise savner kjæresten sin: http://www.vg.no/rampelys/blogg/sophie-elise-jeg-savner-kjaeresten-min/a/23901563/

Ja, for det gjør ikke mange andre i Norge? 

bjoro
bjoroInnlegg: 28305
19.01.17 15:50

Sikkert ikke den mest menigløse, men jeeeeses

skavlan diskriminerer svensker

DrSchwei
20.01.17 14:21

Huff, det må være ille å slite seg gjennom videregående og studier for å måtte skrive slike saker...

http://www.vg.no/rampelys/musikk/tone-damli-aaberge/tone-damli-roeper-trusetrikset-bak-comeback-drakten/a/23903093/

bjoro
bjoroInnlegg: 28305
20.01.17 16:15
DrSchwei: Huff, det må være ille å slite seg gjennom videregående og studier for å måtte skrive slike saker...

Har du sett på maken. Hadde ikke du tipset meg, så hadde jeg gått glipp av det  :)

har du sett på maken     (NB...ikke for de svake)

(Innlegget ble redigert 20.01.17 16:19)

Karten67
Karten67Innlegg: 3014
13.02.17 11:48
DrSchwei: 2017 er i gang - denne tråden er tenkt som en presentasjon av lavmål fra norske nettredaksjoner. Dette er vel den verste jeg har kommet over så langt:

Er selvfølgelig enig, det er like interessant som å se på maling tørke på en vegg, men kan du ikke skrive til redaksjonen og spørre om de har 14 åringer på "utplassering" ifra skolen?

DrSchwei
14.02.17 13:40

14-åringer har de nok utplassert, men hjelper vel lite når redaksjonen styres av 23-åringer... :-)

Her er en sak jeg klikket på fordi jeg så den på Facebook i går kveld, ettersom jeg er venn av en venn av Bjørnøy.

http://www.dagbladet.no/nyheter/bilen-til-helen-bjornoy-smadret-av-rakjorer/67034683

Må si jeg ikke helt skjønner hva som er saken her?

Bjørnøy er vel ukjent for de fleste under 25 år?

Bilen er smadret, ja noen har kjørt på den? Det skjer vel. Og så vurderer de å kjøpe ny bil.

Mannen har lagt ut på Facebook at kona ønsker seg ny bil, og hvis de trenger en ny bil så kjøper de vel det?

Men hva har det med Valentines å gjøre? Han kjøper vel ikke en bil som bare kona skal ha?

Men toppoppslag på Dagbladet - joda, det er det faktisk.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 47947
05.03.17 10:56

VG er med i konkurransen, Charter-Svein har slanket seg. Akkurat nå en av de viktigste sakene for VG. Gidder ikke linke.

DrSchwei
DrSchwei
07.03.17 16:38

Videoinnslag dette, men ganske smått utrolig overskrift, VG.no:

"Vagina-operert blogger raser mot fitte-slagord"

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg