Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nina Owing med ny tabbe

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42907
11.01.17 21:07

Tror Nina Owing bør holde seg unna politisk journalistikk. Hun presterte jo å røpe valgdagsmålingene under valget for 1,5 år siden. Noe som kostet NRK (lisensbetalerne) noen hundre tusener kroner i bot.

Nå sier hun at to målinger viser at Venstre er under sperregrensen, og at "dermed ville Venstre ikke fått representanter til Storitnget hvis det var valg i år" (sånn om lag).

Dette er selvsagt tøv - Venstre har så godt som en sikker representant fra Oslo, og trolig også en fra Akershus, som det var forrige gang da partiet var under sperregrensen.

Pinlig !

(Innlegget ble redigert 11.01.17 21:08)

kansas00
kansas00Innlegg: 19099
11.01.17 23:05

Nina Owing sier vel bare det hun får på tekstmaskinen sin... don't shot the messenger.

DrSchwei
11.01.17 23:22
kansas00: Nina Owing sier vel bare det hun får på tekstmaskinen sin... don't shot the messenger.

Tja, det er jo i og for seg riktig. Men noen saker kan man vel lese seg opp litt i forkant på. Og noen ganger hører man kanskje at man sier noe som er feil. En dreven politisk reporter ville tatt ette raskt, selv om det klart er noe annet når settingen er direkte på TV. 

Men selvsagt enig- det var jo en tabloid framstilling av meg, men mener å ha registrert at hun har vært unøyaktig før også, så derfor.

Perbu
PerbuInnlegg: 3670
11.01.17 23:59
DrSchwei: Tror Nina Owing bør holde seg unna politisk journalistikk. Hun presterte jo å røpe valgdagsmålingene under valget for 1,5 år siden. Noe som kostet NRK (lisensbetalerne) noen hundre tusener kroner i bot.

Det var Lisbet Skei

DrSchwei
12.01.17 08:22
Perbu: Det var Lisbet Skei

Huff, beklager - det stemmer jo! Tabbe av meg. Lisbeth Skei ser jo ut som Owing på en dårlig dag...

Eller bør jo det for så vidt være greit å adressere feilen til den navngitte programlederen - de er jo veldig opptatt av å nettopp navngi programlederen, både før og under sending.

KongBob
KongBobInnlegg: 36595
12.01.17 08:27
DrSchwei: Huff, beklager - det stemmer jo! Tabbe av meg

Kanskje du bør holde deg unna å kritisere politiske journalister?...  :D

(Dette er en spøk hvis noen lurte)...

(Innlegget ble redigert 12.01.17 08:28)

DrSchwei
12.01.17 08:53
KongBob: Kanskje du bør holde deg unna å kritisere politiske journalister?... :D (Dette er en spøk hvis noen lurte)...

Vel, jeg postet noe av et samme på det annet (lukket) forum. Det medførte i går kveld at en tidligere justisminister tok opp røret og ringte NRK ;-)

Folk er dumme fra før og mange tror at et parti under sperregrensen ikke kommer på Stortinget. Da er det ekstra ille at NRK så og si bygger opp under manglende kunnskaper.

(Innlegget ble redigert 12.01.17 08:54)

KongBob
12.01.17 08:57
DrSchwei: Vel, jeg postet noe av et samme på det annet (lukket) forum. Det medførte i går kveld at en tidligere justisminister tok opp røret og ringte NRK ;-)

Odd Einar er ikke skuddredd...   :)

DrSchwei
12.01.17 09:02
KongBob: Odd Einar er ikke skuddredd... :)

Hehe. Han er også av den gamle skolen som helt sikkert ser alle Dagsrevy-sendingene og tar opp telefonen når det blir for ille. Liker dét.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49844
12.01.17 09:08
DrSchwei: Nå sier hun at to målinger viser at Venstre er under sperregrensen, og at "dermed ville Venstre ikke fått representanter til Storitnget hvis det var valg i år" (sånn om lag). Dette er selvsagt tøv - Venstre har så godt som en sikker representant fra Oslo, og trolig også en fra Akershus, som det var forrige gang da partiet var under sperregrensen.

Jeg har sluttet å reagere på dette, syns de går i den fellen gang på gang. 

Greit å presisere at det er under sperregrensen, men journalister som har dette som yrke må da vite at det ikke automatisk gjør at man ikk blir representert på Stortinget. Faktisk pinlig av en journalist med så lang fartstid.

KongBob
12.01.17 09:17
KingKongHalvor: Jeg har sluttet å reagere på dette, syns de går i den fellen gang på gang.
Greit å presisere at det er under sperregrensen, men journalister som har dette som yrke må da vite at det ikke automatisk gjør at man ikk blir representert på Stortinget. Faktisk pinlig av en journalist med så lang fartstid.

Nå vet jeg ikke om de skriver manus selv som de så under sending leser fra tekstmaskinene sine, men uansett burde det ringt en bjelle...

For jeg er overbevist om at hun vet hva sperregrensen innebærer...

(Innlegget ble redigert 12.01.17 09:18)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49844
12.01.17 09:20
KongBob: Nå vet jeg ikke om de skriver manus selv som de så under sending leser fra tekstmaskinene sine, men uansett burde det ringt en bjelle...

Får da nesten håpe at hun som journalist skriver tekstene sine selv, eller i det minste er med på det. Hun er da vitterlig journalist, ikke nyhetsoppleser.

KongBob
12.01.17 09:22
KingKongHalvor: Får da nesten håpe at hun som journalist skriver tekstene sine selv, eller i det minste er med på det. Hun er da vitterlig journalist, ikke nyhetsoppleser.

Ja, godt poeng...

De burde hanke inn igjen Geir Helljesen som konsulent...   Han hadde stålkontroll...

DrSchwei
12.01.17 09:27

Uansett burde jo den som skrev teksten ha litt peiling. Det er jo helt elementær kunnskap om politikk, som jeg vil tro at 80 prosent av VGDere kjenner til. Og de som skriver bør jo tenke gjennom hva de skriver, og/eller får noen til å dobbeltsjekke.

Ikke for det - alle kan gjøre feil, til og med meg, men det gikk mest ut over LO-leder Gerd Kristiansen. :-D

timy3
timy3Innlegg: 4298
13.01.17 10:16
Perbu: Det var Lisbet Skei

DrSchwei med ny tabbe!

DrSchwei
13.01.17 10:47
timy3: DrSchwei med ny tabbe!

Jepp, jeg gjør feil hele tiden. Som alle andre. Jeg bør kanskje få briller.

meco
mecoInnlegg: 3136
19.01.17 23:36
DrSchwei: Lisbeth Skei ser jo ut som Owing på en dårlig dag...

De er helt fryktelige begge de to der. Orker nesten ikke se på de gangene de er i nyhetene. Gid de kunne fordufte.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg