Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva skjer med VG?

NYTT TEMA
jeolno
jeolnoInnlegg: 10722
21.03.17 09:41

Lørdagsavisa til VG var en gedigen skuffelse. En lesbar artikkel, og ellers bare svære bokstaver og alt for store bilder.

Nei denne papiravisa er ikke liv laga.

(Innlegget ble redigert 21.03.17 11:42)

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 21668
21.03.17 09:44
jeolno: bare svære bokstaver og alt for store bilder.

Det var rart.

Skulle tro det ville være midt i blinken for deg.

jeolno
21.03.17 10:31
broren_til_noen: Det var rart.

Det er slett ikke rart at brødrene på rødsiden heller ikke denne gangen finner noe å kritisere venstrevidde journalisters skuffende produkt for.

Ellers er det av interesse å få høre om noen oppegående lesere har funnet noe positivt ved VG`s nye layout og innhold.

jakoline
jakolineInnlegg: 41069
21.03.17 10:38
jeolno: Lørdagsavisa til VG var en gedigen skuffelse. En lesbar artikkel, og ellers bare svære bokstaver og alt for store bilder. Nei denne papiravisa er ikke liv laga.

Jeg hadde en fast vane i mange år. Om jeg tok en bytur ,så var det å ta en pause med en kopp kaffe ,et rundstykke...og selvfølgelig VG.

Etter at min favorittspalte "Si det" med lesernes egne meninger ble nærmest radert ut ,og mer og mer byttet ut med politikere der skrev sine innlegg med tydelig partipolitisk vinkling og tåkeprat ,så kjøpte jeg sjeldnere og sjeldnere avisa.

Med stadig prisøkning på blekka ,oppmot 25 kr ,og dertil stadig mer reklame og store bilder med lite tekst og virkelig nyhetsverdi ,så har jeg laget en ny rutine på mine byturer...

Først innom bibloteket for gratislesning av ørten aviser , en kopp kaffe og et større smørbrød....

broren_til_noen
21.03.17 10:38
jeolno: venstrevidde journalisters skuffende produkt

Du tenker på de venstrevridde journalistene som nå bare i løpet av et par dager har hengt ut og latterliggjort SV i store bokstaver for et forslag, samtidig som disse venstrevridde journalistene på en langt mer avbalansert måte forteller at Høyre også vil gå inn for?

De samme venstrevridde journalistene som idag henger ut Ap for skattefritak ifm eiendomsskatt på Youngstorget?

Ja, her snakker vi virkelig om venstrevridde media!

Og vi har åpenbart et utall stupide folk som fremdeles pøser ut disse tilbakestående påstandene om venstrevridd media.

God bedring da.

helgekarl
helgekarlInnlegg: 5971
21.03.17 10:45
jakoline: Etter at min favorittspalte "Si det" med lesernes egne meninger ble nærmest radert ut ,og mer og mer byttet ut med politikere der skrev sine innlegg med tydelig partipolitisk vinkling og tåkeprat ,så kjøpte jeg sjeldnere og sjeldnere avisa.

Da bør jo kommentarfeltene i VG og ikke minst Nettavisen være noe for deg. Der får du  idiotiet du søker servert med digre sleiver.:-)

Karten67
Karten67Innlegg: 3618
21.03.17 11:09
broren_til_noen: Du tenker på de venstrevridde journalistene som nå bare i løpet av et par dager har hengt ut og latterliggjort SV i store bokstaver for et forslag, samtidig som disse venstrevridde journalistene på en langt mer avbalansert måte forteller at Høyre også vil gå inn for? De samme venstrevridde journalistene som idag henger ut Ap for skattefritak ifm eiendomsskatt på Youngstorget? Ja, her snakker vi virkelig om venstrevridde media! Og vi har åpenbart et utall stupide folk som fremdeles pøser ut disse tilbakestående påstandene om venstrevridd media. God bedring da.

Da er du sikker IKKE klar over at om mediene i Norge skulle ha valgt partier på stortinget så hadde SV blitt det nest størst partiet.

Og her skrev du at de IKKE er venstrevridde kaffelatte drikkende raddiser som sitter i disse redaksjonene.....det er akkurat hva de er.

HER: Dersom journalistene hadde fått bestemme, ville Stortinget sett ganske annerledes ut enn når alle velgere får avgjøre. Det kommer fram av årets medieundersøkelse, som ble presentert av professor Frank Aarebrot under Nordiske Mediedager i Bergen torsdag.

Jeg mener deres politiske preferanser gjennomsyrer hele mediebildet vi ser idag, og ikke bare i aviser, en ser deg også i store kanaler som TV2 og NRK.

jakoline
jakolineInnlegg: 41069
21.03.17 12:08
helgekarl: Da bør jo kommentarfeltene i VG og ikke minst Nettavisen være noe for deg. Der får du idiotiet du søker servert med digre sleiver.:-)

Mulig du synes vanlige ikke-politikeres og ikke-journalisters meninger er idioti.

Jeg tror dog det sier mer om deg enn meg.

broren_til_noen
21.03.17 16:04
Karten67: en ser deg også i store kanaler som TV2 og NRK.

Gjør du det?

Hvor ser du meg da?

zetta
zettaInnlegg: 8422
21.03.17 16:20

Jeg kan ikke helt forstå at lesernes meninger blir skviset ut. For meg er det noe av det mest interessante. Av det jeg har hørt er det slik for mange andre også.

Er det det at mange har så ubehagelige meninger?

Karten67
21.03.17 17:49
broren_til_noen: Gjør du det? Hvor ser du meg da?

Skriveleif.....skulle være "en ser det":)

jeolno
23.03.17 09:52
broren_til_noen: De samme venstrevridde journalistene som idag henger ut Ap for skattefritak ifm eiendomsskatt på Youngstorget?

Litt av et eksempel.

Journalistene må altså være høyrevridde når de ikke fortier at at Ap meler sin egen syke mor.

Fritar eget hus for skatt, og ilegger samtidig Høyres hus en årlig millionskatt! Godt jobba.

broren_til_noen
23.03.17 10:01
jeolno: Litt av et eksempel.

Vil du ha et til?

Hva synes du om at VG henger ut og latterliggjør SV for en sak, mens Høyre som har samme sak og i prinsipp samme mening omtales på en langt mer nøktern måte?

Er det røde media som slå gjennom der også?

jeolno
23.03.17 10:44
broren_til_noen: Er det røde media som slå gjennom der også?

Nei, det er helt unødvendig å latterliggjøre Sosialistisk Vp, det greier de som regel godt nok selv.

Og når det gjelder refseren, den alltid lyserøde professoren, og svoren Ap-tilhenger, Frank Aarebrot, så er han vel passe venstrevridd selv også? Eller?

broren_til_noen
23.03.17 14:24
jeolno: Eller?

Du hadde ikke peil denne gangen heller - som vanlig...

Karten67
23.03.17 15:46
broren_til_noen: Du hadde ikke peil denne gangen heller

Hva er det du ikke forstår,? når selveste Frank Aarebrot presenterer media som venstrevridd blir det da ikke rimelig troverdig?

notlob
notlobInnlegg: 34144
19.12.17 16:55

Synes ikke VGs overhaling av sine nettsider ble særlig vellykket. Dessverre. Regnet nesten med at de kom luskende etter, da Dagbladet her forleden fornyet seg, til det bedre.

perchri
perchriInnlegg: 7430
19.12.17 20:31
jeolno: Lørdagsavisa til VG var en gedigen skuffelse. En lesbar artikkel, og ellers bare svære bokstaver og alt for store bilder. Nei denne papiravisa er ikke liv laga.

Det er synd det har gått slik. Kjøpte VG hver lørdag fra 1963-og fram til ca 1984, da ble den sakte men sikkert "Se og Hør" relatert. Orket faktisk ikke å lese den lenger. Men , ser tydelig hvordan nye journalister arbeider og ser verden. Et ord SENSASJON relatert. Men verden er jo over allt ellers, blitt sensasjons relatert. Slik er tiden. Har trykket på stoppknappen, jeg vil av.

(Innlegget ble redigert 19.12.17 20:32)

Corvus
CorvusInnlegg: 20822
19.12.17 20:34
jeolno: Lørdagsavisa til VG var en gedigen skuffelse. En lesbar artikkel, og ellers bare svære bokstaver og alt for store bilder.
Nei denne papiravisa er ikke liv laga.

Kjent triks dette.

Ved å bruke store bilder får man fylt avisen, og man bruker ikke så store ressurser på at journalistene faktisk skal skrive noe vettugt. En kortsiktig besparelse.

Litt som Se&Hør, hvor fokuset er på svære bilder, gjerne av vakre mennesker, og lite fokus på innhold.

At VG og Dagbladet går i den retningen har man sett lenge, forståelig all den tid annonsekronene synker kraftig.

Det dumme for dem er at det da blir en ond spiral, for oppegående mennesker gidder ikke å kjøpe en avis uten noe kvalitetsinnhold, og annonseinntektene bare fortsetter å synke.

(Innlegget ble redigert 19.12.17 20:35)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg