Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Nytt på nytt"

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 14466
01.09.17 21:05

Dette programmet er veldig forutsigbart etterhvert:  Først "morsomheter" om Sylvi Listhaug.  Så litt småprat og så ny rundet om Sylvi Listhaug.  Det er slik i omtrent alle NPN.  Nå er det besøket i Sverige det raljeres over.

NRK er seg selv like.

(Innlegget ble redigert 01.09.17 21:06)

timy3
timy3Innlegg: 4380
01.09.17 21:56
TomPadang: Dette programmet er veldig forutsigbart etterhvert:

TomPadang er veldig forutsigbar.

TomPadang
01.09.17 23:52

Hva er det slags svar?  Det at et program - som NRK for øvrig - har stor politisk slagside, er åpenbart ok for deg.  

NRK er eid av det norske folk, vi betaler lisens for å holde det i gang.  Og det får pinadø klare holde seg politisk nøytralt!

timy3
02.09.17 12:19
TomPadang: Hva er det slags svar? Det at et program - som NRK for øvrig - har stor politisk slagside, er åpenbart ok for deg.

Det er et svar som sier at jeg forventet en slik holdning fra TomPadang.

Jeg mener at det i et program som Nytt på nytt er lov til å harselere selv med FRP.

At NRK er eid av det norske folk er vi enig om og jeg mener det er et godt konsept.

aicat
aicatInnlegg: 13530
02.09.17 19:53
TomPadang: Dette programmet er veldig forutsigbart etterhvert

Ja er det det? Nå får vi se da hvor mange timer det går før Israels hasbarapapegøyer roper og skriker over NRKs "antisemittiske" profil, etter Bård Tufte Johansen sin replikk:

For hva var det for noe vederstyggelig han sa:
Sitat:
"Israel rev en palestinsk skole dagen før skolestart. Israel fremholder at de støtter palestinske barns rett til utdanning, men at akkurat denne skolen manglet byggetillatelse. Så verden går tydeligvis fremover, for hvem skulle tro landet med flest ulovlige bosetninger skulle bli så opptatt av byggetillatelser."

https://tv.nrk.no/serie/nytt-paa-nytt/MUHH46002217/01-09-2017

KongBob
KongBobInnlegg: 36774
02.09.17 20:01

Sylvi og FrP tilhører makteliten i Norge, så selvfølgelig er de i målgruppen for et slikt konsept... 

TomPadang
02.09.17 22:39
timy3: Det er et svar som sier at jeg forventet en slik holdning fra TomPadang. Jeg mener at det i et program som Nytt på nytt er lov til å harselere selv med FRP. At NRK er eid av det norske folk er vi enig om og jeg mener det er et godt konsept.

Det er ikke holdning, men en mening.  Og det er flere enn meg som sier NRK har politisk slagside.  Og de harselerer ikke "selv med Frp", men alltid med Frp - i hvert program.

Konseptet er godt, om de bare kunne legge vekk sin egen politiske holdning.

timy3
03.09.17 11:52
TomPadang: Det er ikke holdning, men en mening. Og det er flere enn meg som sier NRK har politisk slagside. Og de harselerer ikke "selv med Frp", men alltid med Frp - i hvert program.

Når samme mening gjentas gang på gang da blir det en holdning, eks. "NRK er venstrevridd".

Jeg har ikke statistikk på hvor mange ganger FRP er nevnt i programmet men skulle det være flere enn andre partier, så hva så, dette er et moro program, ikke et program man skaffer seg fakta fra.

jonas
jonasInnlegg: 28312
03.09.17 15:20
TomPadang: Og de harselerer ikke "selv med Frp", men alltid med Frp - i hvert program.

Men det er jo fordi FRPerne gjør det så fordømt enkelt. Det blir som i enhver annen konkurranse. Man trenger å varme opp med enkle aktiviteter før man setter igang.

TomPadang
03.09.17 15:32
timy3: Når samme mening gjentas gang på gang da blir det en holdning, eks. "NRK er venstrevridd". Jeg har ikke statistikk på hvor mange ganger FRP er nevnt i programmet men skulle det være flere enn andre partier, så hva så, dette er et moro program, ikke et program man skaffer seg fakta fra.

Når det hele føyer seg inn i en ensrettet og politisk skjev fremstilling - blir det feil.  En statskanal må kunne være balansert og nøytral.

TomPadang
03.09.17 15:33
jonas: Men det er jo fordi FRPerne gjør det så fordømt enkelt. Det blir som i enhver annen konkurranse. Man trenger å varme opp med enkle aktiviteter før man setter igang.

Vel.  De som tjener på dette er kanskje Frp.  Slik er det med psykologiske effekter.

jonas
03.09.17 16:13

Vel. Mulig jeg overvurderer folk men jeg tror ingen ser på Nytt på nytt for å finne ut hvem de skal stemme på. 

TomPadang
03.09.17 17:29
jonas: Vel. Mulig jeg overvurderer folk men jeg tror ingen ser på Nytt på nytt for å finne ut hvem de skal stemme på.

Du har åpenbart ikke skjønt programmets konsept.  Men det er ikke å komme fra at Frp er harsellasens skyteskive i de fleste tilfellene.
I så måte kan jo programmet og det ellers venstrevridde NRK se hvem som fikk regjeringsmakten, noe begge kanskje har bidratt til....  De har i alle fall ikke gitt drahjelp til Ap som nå er nede på 24%.

(Innlegget ble redigert 03.09.17 17:30)

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2936
03.09.17 18:22
TomPadang: Men det er ikke å komme fra at Frp er harsellasens skyteskive i de fleste tilfellene.

Det kan være til dels riktig.

Men det er påfallende få fra andre partier som beklager seg, når det blir harselert med Venstre, KrF, Ap, Senterpartiet etc....

Slik jeg ser det vil alltid partiene i regjering være i "skuddlinjen".

jonas
03.09.17 18:33
TomPadang: Men det er ikke å komme fra at Frp er harsellasens skyteskive i de fleste tilfellene.

Vel. Det er en påstand fra din side. Du har ikke helt klart å overbevise om at det er sånn. Hvor stor andel av vitsene i programmet er rettet mot Frp?

Komunista
KomunistaInnlegg: 8668
04.09.17 10:05
TomPadang: Dette programmet er veldig forutsigbart etterhvert: Først "morsomheter" om Sylvi Listhaug. Så litt småprat og så ny rundet om Sylvi Listhaug. Det er slik i omtrent alle NPN. Nå er det besøket i Sverige det raljeres over. NRK er seg selv like.

Tordenskjolds soldater, en liten klikk politisk korrekte "komikere"., med base i indre Oslo.  Som er omgangsvenner på fritide. Som får eksponering i beste sendetid, igjen og igjen.  Strålende eksempel på at inneavel sjelden fører noe godt med seg.

Heldigvis har vi fått streamekanaler, YouTube og BD-spiller.

NRK beviser at de fleste MSM styres av mennesker med et rødt politisk syn.

Det eneste upolitiske innslaget i NRK er stort sett værmeldingen.

timy3
04.09.17 11:00
Komunista: Tordenskjolds soldater, en liten klikk politisk korrekte "komikere"., med base i indre Oslo. Som er omgangsvenner på fritide. Som får eksponering i beste sendetid, igjen og igjen. Strålende eksempel på at inneavel sjelden fører noe godt med seg.

Her er jeg enig med deg.

Det har vært mere matnyttig å diskutere det enn å klage over hvor mange vitser FRP får imot seg.

TomPadang
04.09.17 15:23

Disse komikerne har jo markert seg som røde.  Det er vel et must å være rød for å være med i klikken, formodentlig...

TomPadang
04.09.17 15:25
KapteinMark: Men det er påfallende få fra andre partier som beklager seg, når det blir harselert med Venstre, KrF, Ap, Senterpartiet etc....

Det er det heller ingen grunn til.  De blir jo nesten aldri nevnt i dette programmet.

Jeg vet heller ikke om noen fra Frp har beklaget seg.  Jeg bare konstaterer at i NRK går alt i samme dur, uansett program.  Som kommunista nevner, er det vel bare værmeldingen som er fri for politisk slagside.

(Innlegget ble redigert 04.09.17 15:25)

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 21544
04.09.17 15:29
TomPadang: De blir jo nesten aldri nevnt i dette programmet.

Det er feil og du veit det.

NpN sparker i alle retninger hver eneste uke avhengig av hvem som har sagt/gjort noe dumt i løpet av uka.

Men det er kanskje lenge siden du, akkurat som kommunista, så et av programmene deres?

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2936
04.09.17 17:19
TomPadang: De blir jo nesten aldri nevnt i dette programmet.

Det gjør de absolutt.

Jeg så programmet i opptak etter denne tråden var etablert, og de var faktisk innom de fleste parti (eller representanter fra disse).

Det skal sies at Sylvi var nevnt mange ganger da.

Blir synsing fra min side, men jeg føler nok at mange Frp-tilhengere er mer forulempet på Frp's vegne, enn sympatisører fra de andre partiene som blir harselert med.

aIseboy
aIseboyInnlegg: 3273
05.09.17 10:32
TomPadang: Når det hele føyer seg inn i en ensrettet og politisk skjev fremstilling - blir det feil.  En statskanal må kunne være balansert og nøytral.

Skaff meg en balansert observatør, så kan vi ta praten.

Du faller IKKE i den kategorien.. 

timy3
05.09.17 14:40
TomPadang: Disse komikerne har jo markert seg som røde. Det er vel et must å være rød for å være med i klikken, formodentlig...

Er alle som ikke er enig med deg RØDE?

TomPadang
05.09.17 15:50
broren_til_noen: Det er feil og du veit det. NpN sparker i alle retninger hver eneste uke avhengig av hvem som har sagt/gjort noe dumt i løpet av uka. Men det er kanskje lenge siden du, akkurat som kommunista, så et av programmene deres?

Så senest lørdag.  Etter harsellas med Frp også denne gang, ga jeg opp og gjorde noe annet.

At NRK ikke er balansert i sine programmer, det vet du like godt som jeg.

TomPadang
05.09.17 15:52
KapteinMark: Det skal sies at Sylvi var nevnt mange ganger da. Blir synsing fra min side, men jeg føler nok at mange Frp-tilhengere er mer forulempet på Frp's vegne, enn sympatisører fra de andre partiene som blir harselert med.

Korrekt.  Hun nevnes i stort sett alle programmene.  Og Frp i alle.  Så det er ingen balanse der.

Jeg er ikke "Frp-er", så det er sagt.  Dog stemmer jeg på Frp i mangel av noe bedre.

nostalgikern
nostalgikernInnlegg: 9078
05.09.17 15:59
TomPadang: Etter harsellas med Frp også denne gang,

Perfekt timing fra den tidligere Dagbladjournalisten som nå er kringkastingssjef... Et par uker før valget "Ukens vinner" hvor de får herje fritt med "Høyresiden", Erna som vinner av den ukes pris, videre tilbakestående kommentarer om at justisministeren går inn for fysisk kastrering, de hadde vel oppfattet det til å dreie seg om noe à la slik de gjorde rundt om på gårdene i gamle dager med barberblader på han-smågrisene for at de ikke skulle bli råner/galter som voksne, - (justisministeren har snakket om medisinering selvfølgelig, altså kjemisk "kastrering").  Så en ukes tid før valget nok en god mulighet til den sedvanlige hetsen mot FrP sikkert? (Jeg så ikke programmet, men kjenner vel lusa på gangen...).

(Innlegget ble redigert 05.09.17 16:00)

TomPadang
05.09.17 20:11
nostalgikern: Jeg så ikke programmet, men kjenner vel lusa på gangen...

Nettopp.

Komunista
KomunistaInnlegg: 8668
06.09.17 08:44
broren_til_noen: Men det er kanskje lenge siden du, akkurat som kommunista, så et av programmene deres?

Korrekt, jeg fikk nok for mange år siden.

Livet er for kort.........

nlc
nlcInnlegg: 443
06.09.17 09:01
TomPadang: Jeg er ikke "Frp-er", så det er sagt.  Dog stemmer jeg på Frp i mangel av noe bedre.

Ikke jeg heller. Jeg sympatistemmer med dette stakkars partiet som blir utsatt for harselas og morsomheter av mørkerøde komikere. 

Kan ikke folk heller bare hylle dem?

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 21544
06.09.17 10:38
Komunista: Korrekt, jeg fikk nok for mange år siden. Livet er for kort.........

Og det faktum at du altså ikke har sett på NRK på mange år gir deg hva slags grunnlag til å uttale deg om hva slags programmer som blir sendt eller:

"NRK beviser at de fleste MSM styres av mennesker med et rødt politisk syn.

Det eneste upolitiske innslaget i NRK er stort sett værmeldingen."

?

Er det denne metoden du pleier å bruke når du uttaler deg om andre saker også; Altså at du ikke på kloden har det aller minste grunnlag for å ane hva du snakker om?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg