Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Freakshow

NYTT TEMA
bjoro33
bjoro33Innlegg: 1105
04.12.17 14:36

Jeg har sett litt mere på tv et par uker enn vanlig, og funderer litt på nivået av programmer.

I gamle dager viste sirkus fram damer med skjegg og dverger. Folk betalte for å se slike ting. Og tigere og elefanter.

Så vokste verden fra det. Vi ble forsiktigere med slike ting, det var ikke helt stuerent.

Men så kommer vrimmelen av TV kanaler. Noe for enhver. Her er det nå programmer om kortvokste, kjemper, feite , folk med rare sjukdommer og vanlige folk som mislykkes med livet.

Program om folk som har det så rotete at de må ha hjelp, folk som mislykkes med økonomi, folk som mislykkes med oppussing, folk som samler, folk som er feite, folk som spiser feil osv osv.

Så kan vi andre sitte og underholdes av fedmeoperasjoner og folk som ikke klarer barneoppdragelser. Folk med altfor mange barn eller katter. Kjemper og kortvokste.

Har vi gått bakover...?

Hvor mye vil folk se av slikt? Er det virkelig underholdende å se de skjærer vek 3,5 kilo slapp hud/flesk på et mannelår? Jeg for min del er litt skremt av alt som skal vises. Dette er ikke undervisnings-tv, dette er underholdning. Jeg zapper vekk.

Noen tanker om dette folkens? 

camelrider
camelriderInnlegg: 757
04.12.17 14:47
bjoro33: Har vi gått bakover...?

Kommersiell TV har gjennomskuet oss, de henvender seg til publikum som om vi er barn eller idioter, og det store flertallet av oss er nettopp idioter som lar seg forlyste av slikt.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39812
04.12.17 17:23

Slike underholdningsprogrammer kan være lærerike. Og hvordan? Jo man lærer hvordan en nettopp ikke skal være og så videre.

perchri
perchriInnlegg: 7430
19.12.17 20:26
bjoro33: Jeg har sett litt mere på tv et par uker enn vanlig, og funderer litt på nivået av programmer. I gamle dager viste sirkus fram damer med skjegg og dverger. Folk betalte for å se slike ting. Og tigere og elefanter. Så vokste verden fra det. Vi ble forsiktigere med slike ting, det var ikke helt stuerent. Men så kommer vrimmelen av TV kanaler. Noe for enhver. Her er det nå programmer om kortvokste, kjemper, feite , folk med rare sjukdommer og vanlige folk som mislykkes med livet. Program om folk som har det så rotete at de må ha hjelp, folk som mislykkes med økonomi, folk som mislykkes med oppussing, folk som samler, folk som er feite, folk som spiser feil osv osv.

Så sitter man igjen med 3-4 kanaler etter å ha gått totalt lei av 66 kanaler man må betale for. Omatt og omatt de samme programmer fasefoskyvet på kanalene.  Håper de kanalen holder en stund.....så er det for meg ikke mer TV, men tilbake til mine CD er og gamle 33 plater med musikk om aftenen. Nyheter...tja...lever greit uten dem også for det meste. For å være helt ærlig, blåser jeg en lang mars i hva som skjer på resten av kloden....ærlig sagt, men som mange tenker.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 10723
21.12.17 09:14
bjoro33: Har vi gått bakover...? Hvor mye vil folk se av slikt? Er det virkelig underholdende å se de skjærer vek 3,5 kilo slapp hud/flesk på et mannelår? Jeg for min del er litt skremt av alt som skal vises. Dette er ikke undervisnings-tv, dette er underholdning. Jeg zapper vekk. Noen tanker om dette folkens?

Alt det du sitter og ramser opp kommer ikke på skjermen hos meg, jeg er heldigvis i den situasjonen at jeg velger selv.

Farmen ol. reality? Får jo med meg i andre media at det har vært vist på TV, men til dags dato aldri sett det selv.

Jeg gidder jaggu ikke å bruke tiden min på denslags. Når de nå gnåler i veg om en , ja, man unngår det ikke helt, Lotepus hæ???

Kjendis og snart brukendes til alt fordi han har vist seg frem på TV2?  Det er jo forståelig fra TV2 sitt standpunkt, de tjener nok grovt på å lage drittprogram som sikkert halve eller mer av Norge vil se.

Men AV knappen er god å ha...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg