Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Borten Moe hisser på seg miljøbevegelsen

NYTT TEMA
arnekk
arnekkInnlegg: 3949
19.12.16 16:00

I Teknisk Ukeblad (TU) 1116 er der en lang artikkel om Ola Borten Moe. I denne 6 siders presentasjonen øyner man en mann som vil skape blest om oljen som han mener er langt fra utdatert. " Jeg er forundret over alle som ser på nedturen i oljenæringen som et bevis på at oljealderen er over. Min oppfatning er snarere tvert imot".

Enklere kan det ikke bli sagt men han kommer med en annen uttalelese som kanskje vil vekke enda mere debatt:  "Miljøbevegelsen i Norge lever på statstilskudd og verdier skapt av den næringen de kritiserer. Ihjæl-subsidierte vindmøller til havs vil aldri gi oss samme inntektene! Snarere tvert om".

Det er bra at vi har en mann som kaller en spade for en spade og jeg skulle inderlig ønske å se han i manesjen i Stortinget til neste høst. Jeg vil anbefale alle som har anledning til det, også miljøbevegelsen, å lese artikkelen.

Trenberth
TrenberthInnlegg: 2969
19.12.16 18:25
arnekk: Jeg er forundret over alle som ser på nedturen i oljenæringen som et bevis på at oljealderen er over. Min oppfatning er snarere tvert imot".

Jeg tror han vil få rett. Det forventes økt etterspørsel etter råolje allerede neste år.

Trenberth
TrenberthInnlegg: 2969
19.12.16 18:28
arnekk: "Miljøbevegelsen i Norge lever på statstilskudd og verdier skapt av den næringen de kritiserer. Ihjæl-subsidierte vindmøller til havs vil aldri gi oss samme inntektene! Snarere tvert om".

Dette bør ikke skape noen debatt - egentlig. Det er åpenbart slik at vindmølleparkene vil koste oss skattebetalere milliarder i årene som kommer, og null i inntekter.

Fullstendig meningsløst. Bra av Borten Moe å poengtere dette.

Karbonbasert_livsform
Karbonbasert_livsformInnlegg: 5731
20.12.16 00:19
arnekk: I Teknisk Ukeblad (TU) 1116 er der en lang artikkel om Ola Borten Moe.

Finner ikke artikkelen i nettversjonen. Må jeg kjøpe papirutgaven?

arnekk
arnekkInnlegg: 3949
20.12.16 08:29
Karbonbasert_livsform: Finner ikke artikkelen i nettversjonen. Må jeg kjøpe papirutgaven?

Det er mulig du ikke finner den på nett. Som NITO medlem får jeg den på papir. Den er verdt pengene hvis du får tak i papir utgaven. Garantert. Der er flere artikler som også er av interesse.

For øvrig er Borten-Moe også mot særfordelene med EL-bilen selv om har kjører en slik selv. Noe å tenke på for andre politikere? Ikke minst MDG.

(Innlegget ble redigert 20.12.16 08:34)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg