Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Varsler slutten på feriereiser med fly !

NYTT TEMA
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4733
30.11.17 09:15

Forskningsleder ved Vestlandsforskning Carlo Aall varsler nå en slutt på alle feriereiser som foregår med langdistansefly.
Vi må begynne å ta båt, tog, eller buss sier han.
Dette må gjøres med tvang for at vi skal ha en mulighet til å innfri målene om reduksjon i utslipp.

Hvor mange båter og tog vil herr Aall sette inn over Atlanterhavet, og hvor mange tog skal det gå på linja til orientexpressen ?

Hvor lange ferier må folk ha når det tar en uke hver vei over Atlanterhavet, eller på toget til Thailand, Kina og Japan ?

Båter og tog, er de helt utslippsfrie de ?

Dark-Horse
Dark-HorseInnlegg: 1036
30.11.17 14:12

Tror ikke det holder heller Xpoolman. Hvor skal verden ta all denne elektrisiteten fra? Atomkraftverk? Selv her i Norge er strømprisene avhengig av været allerede nå. Lav vannstand i magasinene = skyhøy strømpris. Hva skjer når også all transport skal være elektrisk? Har vi nok vassdrag å bygge ut? Det er jo ikke så populært det heller. Nei, eneste løsningen må være kollektivt selvmord. Utrydde menneskeheten. Men søren og,... da blir det vel for mange dyr på kloden som puster og fiser. Nei, dette er ikke lett.    

la1goa
la1goaInnlegg: 10852
30.11.17 16:37
xpoolman: Forskningsleder ved Vestlandsforskning Carlo Aall varsler nå en slutt på alle feriereiser som foregår med langdistansefly.
Vi må begynne å ta båt, tog, eller buss sier han.
Dette må gjøres med tvang for at vi skal ha en mulighet til å innfri målene om reduksjon i utslipp.

Jeg tror han er nødt til å ta seg en bolle, han kan ikke reist mye utenfor bygda si. Er han en hobbyfisker på si og lever av det han finner i vannkanten? Eller gjør han som alle andre grønne personer, utslipp gjelder kun andre men ikke han selv?

perchri
perchriInnlegg: 7411
30.11.17 22:39
xpoolman: Forskningsleder ved Vestlandsforskning Carlo Aall varsler nå en slutt på alle feriereiser som foregår med langdistansefly.
Vi må begynne å ta båt, tog, eller buss sier han

Det siste vet jeg ikke, men å slutte med å fly legemet sitt halve jorda rundt for ren tilfredstillelse av nysjerrighet...det må opphøre, dersom reduksjon av CO2 skal få noe betydning. Tross allt flyr det noe rundt 50-60000 fly over kloden hver eneste dag. Det de slipper ut er i allefall ikke oksygen. Men hva skal en si, de mest hardbarka miljøforkjemperene jeg kjenner, drar et par ganger til syden, par turer til nordnorge  og besøker venner etc etc. Hva hjelper det å skrike om miljø? Vi kommer til å daue av forurensing om vi vil eller ikke,fordi vi er lite kloke,og en neve egoister. Når virkeligheten går opp for oss, er det nok allt for sent.

Heia_heia
Heia_heiaInnlegg: 1330
30.11.17 23:29
xpoolman: Hvor lange ferier må folk ha når det tar en uke hver vei over Atlanterhavet, eller på toget til Thailand, Kina og Japan ? Båter og tog, er de helt utslippsfrie de ?

Haha, han der er det vi her inne ville kalt et troll. Problemet er at jeg tror han mener det seriøst.

Heia_heia
Heia_heiaInnlegg: 1330
30.11.17 23:33
perchri: Hva hjelper det å skrike om miljø?

Hvis du skriker om miljø så kan du gjøre som du vil, for da viser du at du bryr deg om miljøet. Det er hvertfall sånn det foregår i praksis. Hjelper lite spør du meg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg