Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Galskapen når nye høyder !

NYTT TEMA
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4733
07.12.17 09:31

Tro det eller ei, men dette kan vi lese i dag:

Den digitale valutaen Bitcoin er nå en kraftig bidragsyter til klimaendringene, sitat:

"Nå som bitcoin har en global markedsverdi på 7,4 milliarder dollar, kreves det titusener av datamaskiner for å produsere flere bitcoins.

Derfor står prosessorene som oftest i land med billig elektrisitet. En studie fra Universitetet i Cambridge viser at 58 prosent av driften kommer fra Kina og slipper ut like mye karbondioksid som et av verdens største passasjerfly.

Det gjør, ifølge Vox, bitcoin til en voksende bidragsyter for klimaendringene."

https://www.dagbladet.no/nyheter/bitcoin-bruker-mer-strom-enn-159-individuelle-land/68988877

Finnes det ingen grenser hva man kan skylde på når det gjelder klimaendringene ?
Hva med alle de digitale julekalendrene vi åpner luker i daglig i disse førjulstider, er det noen som har regnet ut hvor mye de bidrar med ?

trondhjem
trondhjemInnlegg: 7698
07.12.17 09:54
xpoolman: Finnes det ingen grenser hva man kan skylde på når det gjelder klimaendringene ?

Ikke så lenge samfunnet opprettholder en energiforsyning hvor 4/5-deler av energibehovet skaffes ved forbrenning av fossile brensler.

Da blir det slik at stort sett alt som skjer i samfunnet generer klimagassutslipp som skaper global oppvarming.

la1goa
la1goaInnlegg: 10852
08.12.17 00:06
xpoolman: Den digitale valutaen Bitcoin er nå en kraftig bidragsyter til klimaendringene, sitat: "Nå som bitcoin har en global markedsverdi på 7,4 milliarder dollar, kreves det titusener av datamaskiner for å produsere flere bitcoins. Derfor står prosessorene som oftest i land med billig elektrisitet. En studie fra Universitetet i Cambridge viser at 58 prosent av driften kommer fra Kina og slipper ut like mye karbondioksid som et av verdens største passasjerfly. Det gjør, ifølge Vox, bitcoin til en voksende bidragsyter for klimaendringene." https://www.dagbladet.no/nyheter/bitcoin-bruker-mer-strom-enn-159-individuelle-land/68988877 Finnes det ingen grenser hva man kan skylde på når det gjelder klimaendringene ?
Hva med alle de digitale julekalendrene vi åpner luker i daglig i disse førjulstider, er det noen som har regnet ut hvor mye de bidrar med ?

Mye uvitenhet ser jeg. Produksjon av flere bitcoins? Har dem røyka sokker? Antallet bitcoin er fastsatt og kan ikke endres. Og en bitcoin-transaksjon skal visstnok bruke 300kWh, jeg ler. En computer står som regel på døgnet rundt og bruker noen få µs på å utføre en transaksjon.

Dette minner meg om artikkelen der Islands største vulkan Katla har begynt å røre på seg. Artikkelen beskrev hvordan vulkanen var periodisk aktiv og at nå var den på overtid med utbrudd. Så presterer de å avslutte med et makkverk der klimaendringer forårsaker at isen smelter og det letter på trykket slik at det igjen kan få til et tidligere utbrudd. At en vulkanolog klarer å prestere å si noe sånt er meg ubegripelig. Men de er vel programforpliktet de også?

Trenberth
TrenberthInnlegg: 3405
08.12.17 08:46
la1goa: Mye uvitenhet ser jeg

Dette er så dumt, at jeg betviler at dette skyldes uvitenhet.

Men det er åpenbart ett stort behov å holde skremslene og agendaen oppe i media.

I mangel av empiri etc....

(Innlegget ble redigert 08.12.17 08:47)

SjatH
SjatHInnlegg: 674
08.12.17 13:15
la1goa: Antallet bitcoin er fastsatt og kan ikke endres.

Det er riktig. Men det krever mer og mer beregningskraft  for å "grave fram" de som fortsatt ikke er funnet.

Å gjøre dette til en sak om global oppvarming er likevel selvsagt bare tull.

perchri
perchriInnlegg: 7411
11.12.17 08:47
xpoolman: Finnes det ingen grenser hva man kan skylde på når det gjelder klimaendringene ?

Sikkert ikke, men at eh hel haug nordmenn reiser til London for julehandel , og det med fly tur retur, de samme skriker om global oppvarming? En ting er sikkert, den oppvarminga fortsetter, det er ingen vilje til å virkelig få den redusert, hverken av oss vanlige folk eller politikere. Så, når vi ligger på stranda i Lofoten og nyter det 30grader varme vannet rett før jul,og lufta holder 40 grader, må vi huske på alle disse tullete flyturene vi alle bedrev, og huske å takke dem alle, som var med, på å skape det nye syden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg