Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

CO2 er død, lenge leve Fisen !

NYTT TEMA
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4733
21.12.17 09:23

Når ting ikke går helt slik man ønsker med den livsfarlige gassen CO2, og klimasensitiviteten ikke er det man hadde håpet på, så må man jo se seg om etter noe annet.

Nå har man altså "oppdaget" at fisen inneholder 25% mer strålingspådrag enn man tidligere har trodd.

Så nå blir det nok høyere avgifter på erter og kål, som jo har en tendens til å produsere tarmgasser, samt at dyrehold av typen storfe vil bli bannlyst. 

frankolainen
frankolainenInnlegg: 5913
21.12.17 12:24
xpoolman: Når ting ikke går helt slik man ønsker med den livsfarlige gassen CO2, og klimasensitiviteten ikke er det man hadde håpet på, så må man jo se seg om etter noe annet.

Beveren for eksempel: Beveren er et svin på høyde med Trump:

Even as climate change shrinks some populations of arctic animals like polar bears and caribou, beavers may be taking advantage of warming temperatures to expand their range. But as the beavers head north, their very presence may (min utheving) worsen the effects of climate change.

Jeg slutter aldri å forundres over at disse såkalte grønne kan slippe unna med så mange løgner og så mye som overhode ikke er miljøvennlig.

Beveren ble nesten utryddet i nordamerika på grunn av jakt. Nå flytter beveren tilbake, og nå er altså dette et problem for "de grønne". Jeg merker meg selvfølgelig "may" - et ord du ALLTID finner når tilhengerene av CAGW åpner munnen - ingen vitenskap, men utelukkende spekulasjoner og skremselspropaganda.

Beveren har vært en del av dette økosystemet i uminnelige tider. De fører til mere diversitet og artsrikdom - men nå er de ikke grønne nok lengre.

Når skal vi få stoppet denne galskapen?

fargerik
fargerikInnlegg: 47699
21.12.17 13:28

Heldigvis er det både lett og smart å samle opp metan fra fjøs og staller, renseanlegg og søppel.

Det er et glimrende drivstoff til busser og landbruksmaskiner.

(Innlegget ble redigert 21.12.17 13:29)

trondhjem
trondhjemInnlegg: 7698
21.12.17 13:56
fargerik: Heldigvis er det både lett og smart å samle opp metan fra fjøs og staller, renseanlegg og søppel.
Det er et glimrende drivstoff til busser og landbruksmaskiner.

Elefanten i rommet her er at naturgass består stort sett av metan og at lekkasje fra gassrørledninger er et vesentlig bidrag til metan-tilførselen til atmosfæren. Enkelte hevder sågar at metanlekkasjen er så stor at den lekkede metangassens klimaeffekt langt på vei spiser opp klimafordelen med å erstatte kullkraftverk med gasskraft.

Men slikt bør man ikke si høyt i et samfunn som er skjønt enig om at velferden vår skal baseres på å selge norsk naturgass til EU som en del av EUs klimaløsning ved at EU skal erstatte sine kullkraftverk med "ren" norsk naturgass.

Å si slikt kan fort ødelegge julefreden - så jeg lar det bli med dette og ønsker alle en riktig god jul.

xpoolman
21.12.17 13:57
frankolainen: Even as climate change shrinks some populations of arctic animals like polar bears

Dette er jo også regelrett løgn da.

At så få reagerer er jo helt utrolig.
Vet de ikke bedre, gidder de ikke engasjere seg eller er de komplett hjernevasket ?

la1goa
la1goaInnlegg: 10852
21.12.17 14:22
xpoolman: Nå har man altså "oppdaget" at fisen inneholder 25% mer strålingspådrag enn man tidligere har trodd.

Savner referanser i artikkelen. Men de må jo holde det gående for de som lar seg skremme.

frankolainen
21.12.17 14:28
xpoolman: Dette er jo også regelrett løgn da.
At så få reagerer er jo helt utrolig.Vet de ikke bedre, gidder de ikke engasjere seg eller er de komplett hjernevasket ?

Ja, en åpenbar løgn for alle som vil se.

Jeg ser flere muligheter her, men ingen er spesielt oppløftende.

Er folk, som du sier, hjernevasket av radikale "miljøvernere"?

Eller er folk flest så dumme at de ikke evner å forstå?

Har skolesystemet fallert så totalt at reell kunnskap er noe som hører fortiden til?

Eller er det så enkelt at folk ikke bryr seg? Så lenge de får Skal vi danse på tv og lørdagspilsen så er resten uvesentlig?

Men hvem har ansvaret for løgnen med isbjørnene i dette tilfellet? Er det NYT, som tillater åpenbare løgner på trykk? Det grønne løkhuet som skriver løgnen? Eller vi, folk flest som lar slike løgner stå uimotsagte igjen og igjen og igjen.

Og både media og "de grønne" lurer på hvorfor ingen har tillit til dem lengre

frankolainen
21.12.17 14:39
trondhjem: Elefanten i rommet her er at naturgass består stort sett av metan og at lekkasje fra gassrørledninger er et vesentlig bidrag til metan-tilførselen til atmosfæren. Enkelte hevder sågar at metanlekkasjen er så stor at den lekkede metangassens klimaeffekt langt på vei spiser opp klimafordelen med å erstatte kullkraftverk med gasskraft.

Og enkelte hevder at Metan bremser den globale oppvarmingen.

Blir du ikke lei av å skremme ungene på denne måten? Er glasset ALLTID halvtomt for deg?

Og et siste spørsmål før jeg ønsker deg god jul - hva er fordelene med en kaldere og CO2-fattigere verden?

Er kulde og matmangel en drømmesituasjon for deg og dine?

fargerik
fargerikInnlegg: 47699
21.12.17 17:18
trondhjem: Elefanten i rommet her er at naturgass består stort sett av metan og at lekkasje fra gassrørledninger er et vesentlig bidrag til metan-tilførselen til atmosfæren. Enkelte hevder sågar at metanlekkasjen er så stor at den lekkede metangassens klimaeffekt langt på vei spiser opp klimafordelen med å erstatte kullkraftverk med gasskraft.

Det er vel ikke noen spesiell "Rocket Science" å reparere lekkasjer, da. Uansett har bussene her i Fredrikstad gått på metan fra bæsjen min og søpla mi i stedet for diesel i snart tretti år, gassen er ikke et problem, den er en ressurs.

Det er da smart å brenne metan i en bussmotor i stedet for å slippe den ut i lufta. CO2 er en mye mindre potent klimagass enn metan, vil jeg tro. Med forbehold om regnestykket på nedbrytingstid i atmosfæren, da.

Det er jo bedre for miljøet lokalt også, å erstatte dieseleksos med metaneksos. Mye bedre luftkvalitet.

Jeg ser fram til at de finner ut grunnen til at metan øker så mye i atmosfæren. Det går jo fram av det jeg leser at forskerne ikke vet det ennå.

(Innlegget ble redigert 21.12.17 17:22)

Trenberth
TrenberthInnlegg: 3405
21.12.17 17:51
trondhjem: Enkelte hevder sågar at metanlekkasjen er så stor at den lekkede metangassens klimaeffekt langt på vei spiser opp klimafordelen med å erstatte kullkraftverk med gasskraft.

Hvem sier det ?

Hva er kilden til dette ?

Trenberth
21.12.17 17:57
xpoolman: Dette er jo også regelrett løgn da. At så få reagerer er jo helt utrolig.
Vet de ikke bedre, gidder de ikke engasjere seg eller er de komplett hjernevasket ?

Jeg tror at de aller fleste ikke har fått med seg at isbjørnene har det fint og at isbjørn populasjonen har vokst siden 50 tallet.

Det har vært massiv feilinformasjon vedr isbjørnen av klimamestrene i lang tid- ren propaganda.

Klimamestere lyger så det renner av de.

Derfor er det kun en fullstendig hjernedød minoritet av den norske befolkningen som stoler på klimamestrene :)

xpoolman
22.12.17 11:21
Trenberth: Hvem sier det ?
Hva er kilden til dette ?

Du trenger ikke prøve deg Trenberth.

Trondhjem dokumenterer veldig sjelden alt sprøytet han kommer med.

frankolainen
22.12.17 12:29
xpoolman: Trondhjem dokumenterer veldig sjelden alt sprøytet han kommer med.

Før så prøvde han i alle fall, med sine innlærte "talking points".

Nå virker det som om han har gitt opp. Jeg tror han selv har forstått galskapen i det han prediker. Nå prøver han bare å melke ut de siste kronene av denne kjempesvindelen.

Og for nye lesere: Juksteringene som er gjort i temperaturdata plottet mot CO2 konsentrasjonen. Dette er selve definisjonen på menneskeskapt global oppvarming.

Trenberth
22.12.17 12:48
xpoolman: Du trenger ikke prøve deg Trenberth. Trondhjem dokumenterer veldig sjelden alt sprøytet han kommer med.

Selvfølgelig er det lov å prøve seg :)

Greit å få dokumentert at det er bare sprøyt.....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg