Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mr and Mrs MEP – and their helpers

NYTT TEMA
newsflash
newsflashInnlegg: 29255
28.06.13 22:49

EU har utgitt en barnebok som skal forklare hva man egentlig driver med i EU parlamentet. Det er jo egentlig ganske fascinerende lesning. 

Her kan vi lese om hvordan limousinen står klar på flyplassen, hvordan det trengs 4 mann for å poste et brev, hvordan man går på restaurant i lunsjen, hvordan mrs MEP avslutter dagen tidligere enn mr MEP for å handle og hvordan dokumentene fraktes mellom kontorene i Strasbourg og Brüssel.

Link

En skulle jo tro at dette var en spøk, men nei...

Serutover
SerutoverInnlegg: 3443
28.06.13 23:01

Jeg stusset litt over dette med 4 mann for å poste et brev. Hvis jeg skal poste et brev på jobben trengs det 5 mann pluss. Det er meg, resepsjonisten som tar i mot brevet, en person som leverer det på posten, personen som tar i mot på postkontoret...postmannen kommer som siste mann i en lang kjede. Snakk om å koke suppe på en spiker.

newsflash
01.07.13 14:24
Serutover: Jeg stusset litt over dette med 4 mann for å poste et brev. Hvis jeg skal poste et brev på jobben trengs det 5 mann pluss. Det er meg, resepsjonisten som tar i mot brevet, en person som leverer det på posten, personen som tar i mot på postkontoret...postmannen kommer som siste mann i en lang kjede. Snakk om å koke suppe på en spiker.

Du er ansatt i en bedrift som har en egen person som leverer posten på postkontoret? 

Jaja...

Du jobber vel ikke i EU-parlamentet?

Serutover
01.07.13 14:28
newsflash: Du er ansatt i en bedrift som har en egen person som leverer posten på postkontoret?

Er det pussig at jeg ikke må levere jobbrelatert post selv på postkontoret? Det skulle da bare mangle!

Hvor er du ansatt? Et sted hvor du må holde deg med penn og papir selv?

Jeg er nok ansatt et mye mer prosaisk sted enn EU-parlamentet.

(Innlegget ble redigert 01.07.13 14:29)

newsflash
01.07.13 14:31
Serutover: Er det pussig at jeg ikke må levere jobbrelatert post selv på postkontoret? Det skulle da bare mangle!
Hvor er du ansatt? Et sted hvor du må holde deg med penn og papir selv?
Jeg er nok ansatt et mye mer prosaisk sted enn EU-parlamentet.

Jeg leverer posten i postkassen. 

Å ha en egen person til å frakte posten ned på postkontoret er jo bare meningsløst. 

Serutover
01.07.13 15:10
newsflash: Jeg leverer posten i postkassen.
Å ha en egen person til å frakte posten ned på postkontoret er jo bare meningsløst.

Ikke når det er over 200 ansatte. Det som er meningsløst er hvis jeg skulle bruke av arbeidstiden på å levere egen post, selv om det skulle være i postkassen som det ikke fins noen av på jobben. På samme vis er det noen som kommer med papir når printer og kopimaskin er tom, en IT-avdeling som hjelper meg hvis det er noe galt med PCen, vaktmestere som fikser det hvis noe annet er i uorden og renholdere som vasker gulvene.

På samme vis blir det i enda større grad med Europaparlamentet som har flere tusen ansatte inkludert de folkevalgte.

(Innlegget ble redigert 01.07.13 15:20)

newsflash
01.07.13 16:13
Serutover: Ikke når det er over 200 ansatte. Det som er meningsløst er hvis jeg skulle bruke av arbeidstiden på å levere egen post, selv om det skulle være i postkassen som det ikke fins noen av på jobben. På samme vis er det noen som kommer med papir når printer og kopimaskin er tom, en IT-avdeling som hjelper meg hvis det er noe galt med PCen, vaktmestere som fikser det hvis noe annet er i uorden og renholdere som vasker gulvene.
På samme vis blir det i enda større grad med Europaparlamentet som har flere tusen ansatte inkludert de folkevalgte.

Tull.

Det er meningsløst å fysisk kjøre posten ned på postkontoret. Lever det i postkassen, og posten henter den faktisk :P

inspector
inspectorInnlegg: 8100
01.07.13 19:25

Forrige gang Brussel forsøkte seg på barnepropaganda, fikk de så hatten passet. Ref. kaptein (N)euro.

Storyen som presenteres oser forøvrig ikke akkurat av effektivitet og kjønnsnøytralitet som eu visstnok skal stimulere til.....

Serutover
01.07.13 19:35
newsflash: Det er meningsløst å fysisk kjøre posten ned på postkontoret. Lever det i postkassen, og posten henter den faktisk :P

Jepp. Og det er mest fornuftig på en arbeidsplass som har postkasse rett utenfor. Men på en stor arbeidsplass som ikke har det, er det fornuftig at noen har jobben med å enten levere den på postkontoret (eventuelt post i butikk) eller legge den i nærmeste postkasse. 

Hercule
HerculeInnlegg: 10886
01.07.13 20:37
Serutover: er det fornuftig at noen har jobben med å enten levere den på postkontoret (eventuelt post i butikk) eller legge den i nærmeste postkasse.

Det får være opp til være opp til bedriften å avgjøre men ikke gjør det til en REGEL.

Det er noe som heter valgfrihet. Er ikke borgelige så opptatt av det ?

Serutover
01.07.13 22:08
Hercule: Det får være opp til være opp til bedriften å avgjøre men ikke gjør det til en REGEL.
Det er noe som heter valgfrihet. Er ikke borgelige så opptatt av det ?

Ta det helt med ro, det er ikke EU-regler vi diskuterer, men om det er fornuftig at EU-parlamentet har 4 personer involvert, inkludert den som poster og postmannen, når noe skal postes.

Enhver som jobber på en større kunnskapsbasert arbeidsplass kan ved egen erfaring se at  det er å koke suppe på en spiker å lage en sak ut av dette.

(Innlegget ble redigert 01.07.13 22:11)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg