Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Folkeavstemning i Storbritania

NYTT TEMA
newsflash
newsflashInnlegg: 29252
05.07.13 20:26

Da er det klart, det blir folkeavstemning ang Storbritannias fortsatte medlemskap i EU innen 2017. 

Link

I og med at dette nå er vedtatt som en lov, så er det ikke lenger avhengig av valgresultatet i det kommende valget. 

Blir spennende å følge med på.

ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
05.07.13 21:54
newsflash: Blir spennende å følge med på.

Ja veldig spennende. Sist stemte de JA!

Miccel
MiccelInnlegg: 1816
05.07.13 21:54

Nei, det blir ikke spennende å følge hva engelske erke-nasjonalister, og ikke minst deres likesinnede i Nationen, måtte mene om samarbeid med folk som ikke er "british"..

newsflash
05.07.13 22:03
ben_nevis: Ja veldig spennende. Sist stemte de JA!

Ja de stemte ja til et felles marked. Nå skal de stemme over en fremtidig union. 

inspector
inspectorInnlegg: 7988
05.11.13 09:59
Miccel: Nei, det blir ikke spennende å følge hva engelske erke-nasjonalister, og ikke minst deres likesinnede i Nationen, måtte mene om samarbeid med folk som ikke er "british"..

Nå skal britiske velgere og pressgrupper kjøpes og betales av Brussel  for å stemme for EU:

Link

Hva skal man kalle dette; demokrati eller korrupsjon ?

newsflash
05.11.13 16:23
inspector: Nå skal britiske velgere og pressgrupper kjøpes og betales av Brussel  for å stemme for EU:
Link
Hva skal man kalle dette; demokrati eller korrupsjon ?

Minner mistenkelig om korrupsjon spør du meg. 

Ikke noe nytt fra Brüssel med andre ord...

ben_nevis
05.11.13 18:06
inspector: Nå skal britiske velgere og pressgrupper kjøpes og betales av Brussel for å stemme for EU: Link Hva skal man kalle dette; demokrati eller korrupsjon ?

Det er jo selvsagt kun EU-motstandere som skal drive med propaganda. Ikke sant?

Serutover
SerutoverInnlegg: 3432
05.11.13 20:03
inspector: Nå skal britiske velgere og pressgrupper kjøpes og betales av Brussel for å stemme for EU:

Det er snakk om å gi støtte til ja-kampanjen. Det er overhodet ikke det samme som å kjøpe velgere. Det ville jo i så tilfelle bety at alle som gir støtte til ulike politiske organisasjoner driver med kjøp av stemmer. Hvem er det som kjøper nei-stemmer her i landet, og i mye større grad enn ja-siden...

(Innlegget ble redigert 05.11.13 20:06)

inspector
inspectorInnlegg: 7988
05.11.13 21:27

Serutover: Offentlig partistøtte og gaver fra privatpersoner i Norge er offentlig tilgjengelig informasjon.

Brussel derimot forsøker seg på hemmelighold om dette også. Generell partistøtte kan heller ikke sammenlignes med Brussels pengestøtte for å påvirke en konkret folkeavstemming.

ben_nevis
05.11.13 23:22

"Britisk industri vil bli i EU" - melder BT. Link kan dessverre ikke gies pga at dette er en abonnementssak.

Hva har egentlig Eu-motstandere enten det er i Storbritannia eller i Norge i mot industrien og næringslivet generelt?

axce
axceInnlegg: 16290
05.11.13 23:44
ben_nevis: Hva har egentlig Eu-motstandere enten det er i Storbritannia eller i Norge i mot industrien og næringslivet generelt?
newsflash
12.05.14 16:16

Nok en meningsmåling viser at et flertall av britene ønsker seg ut av EU.

Blant de som har bestemt seg hva de ville stemt, så ville 53,5 % stemt for å forlate EU.

Link

Virkelig gledelig, får håpe SBs exit er den første dominobrikken som faller, og denne galskapens høyborg rakner.

ben_nevis
12.05.14 16:37
newsflash: Virkelig gledelig, får håpe SBs exit er den første dominobrikken som faller, og denne galskapens høyborg rakner.

Ditt hat mot EU er så ekstremt at det må skyldes noe helt personlig......

Å kalle et samarbeid mellom land for "galskapens høyborg" fratar deg den siste rest av troverdighet.

(Innlegget ble redigert 12.05.14 16:48)

newsflash
12.05.14 17:07
ben_nevis: Ditt hat mot EU er så ekstremt at det må skyldes noe helt personlig......
Å kalle et samarbeid mellom land for "galskapens høyborg" fratar deg den siste rest av troverdighet.

Hva synes du om at et flertall av britene ønsker seg ut av EU da, "ben_nevis"?

Er ikke det mer interessant å diskutere enn meg?

ben_nevis
12.05.14 17:09
newsflash: Hva synes du om at et flertall av britene ønsker seg ut av EU da, "ben_nevis"? Er ikke det mer interessant å diskutere enn meg?

En meningsmåling er en meningsmåling.

Av partiene er det vel kun det ultranasjonalistiske UKIP som har dette som mål. Og de er vel dine helter vil jeg tro siden de befinner seg i ditt interessefelt.

Når man kaller EU en galskapens høyborg så må man finne seg i å bli analysert en smule.....

Ps! Jeg kan ikke si at kilden din imponerte noe særlig. "Folkebevægelsen mod EU"

(Innlegget ble redigert 12.05.14 17:11)

newsflash
12.05.14 17:12
ben_nevis: En meningsmåling er en meningsmåling.
Av partiene er det vel kun det ultranasjonalistiske UKIP som har dette som mål. Og de er vel dine helter vil jeg tro siden de befinner seg i ditt interessefelt.
Når man kaller EU en galskapens høyborg så må man finne seg i å bli analysert en smule.....

UKIP kniver med Labour om å bli det største partiet i SB i det kommende EU valget. Noe som i tråd med denne meningsmålingen.

Altså ligger det an at dersom britene får valget, så ønsker de å forlate EU. Eller galskapens høyborg om du vil.

Jeg tipper de får følge av flere.

(Innlegget ble redigert 12.05.14 17:13)

axce
12.05.14 18:24
ben_nevis: Å kalle et samarbeid mellom land for "galskapens høyborg" fratar deg den siste rest av troverdighet.

Denne betegnelse på EU passer veldig godt.

Samarbeid kan ha mange former og konsekvenser. Den formen EU representerer kan meget godt benevnes som Galskapens Høyborg, en tumleplass for Grådighetens Lykkejegere.

(Innlegget ble redigert 12.05.14 18:24)

axce
12.05.14 18:27
ben_nevis: Ps! Jeg kan ikke si at kilden din imponerte noe særlig. "Folkebevægelsen mod EU"

Ikke hekt deg opp i det. Er tallene i meningsmålingen uriktige?

ben_nevis
12.05.14 21:27
axce: Ikke hekt deg opp i det. Er tallene i meningsmålingen uriktige?

Jo jeg har litt kildekritisk sans i motsetning til deg.

Jeg godtar heller ikke linker til vårt eget NeiTilEu.

Står det så dårlig til at du må benytte en slik kilde?

(Innlegget ble redigert 12.05.14 21:28)

ben_nevis
12.05.14 21:30
newsflash: UKIP kniver med Labour om å bli det største partiet i SB i det kommende EU valget. Noe som i tråd med denne meningsmålingen. Altså ligger det an at dersom britene får valget, så ønsker de å forlate EU. Eller galskapens høyborg om du vil. Jeg tipper de får følge av flere.

Nå har jo antallet EU-land mer enn doblet seg siden vi innførte EØS. Så det er vel naturlig at du ber til høyere makter om at det snart må snu.

Jo de får nok sikkert med seg Geert Wilders på laget. Og en og annen nasjonalistisk tomsing....

newsflash
12.05.14 21:35
ben_nevis: Nå har jo antallet EU-land mer enn doblet seg siden vi innførte EØS. Så det er vel naturlig at du ber til høyere makter om at det snart må snu.
Jo de får nok sikkert med seg Geert Wilders på laget. Og en og annen nasjonalistisk tomsing....

Og britene ønsker seg altså ut.

Det vil være den første dominobrikken, så rakner hele galskapens høyborg :p

ben_nevis
12.05.14 21:38
newsflash: Og britene ønsker seg altså ut. Det vil være den første dominobrikken, så rakner hele galskapens høyborg :p

Nasjonalistene ønsker seg ut. De får jo utslett av å inngå samarbeid over landegrenser.

UKIP er det vel ingen som tar særlig seriøst. Bortsett fra deg da :D

newsflash
12.05.14 21:42
ben_nevis: Nasjonalistene ønsker seg ut. De får jo utslett av å inngå samarbeid over landegrenser.
UKIP er det vel ingen som tar særlig seriøst. Bortsett fra deg da :D

Du fortsetter med brunskvettingen ser jeg.

Du vil vokse mye som både debattant og medmenneske dersom du faktisk satte deg inn i hvorfor folk er motstandere mot EU, og hvorfor et flertall av britene ønsker seg ut.

Men det er vel letter og skylde på "nasjonalistene".

ben_nevis
12.05.14 21:49
newsflash: Du fortsetter med brunskvettingen ser jeg. Du vil vokse mye som både debattant og medmenneske dersom du faktisk satte deg inn i hvorfor folk er motstandere mot EU, og hvorfor et flertall av britene ønsker seg ut. Men det er vel letter og skylde på "nasjonalistene".

Ja selvsagt gjør jeg det.

Hvorfor er det så ille å kalle nasjonalister for nettopp nasjonalister?

http://www.nrk.no/verden/lover-et-mer-brakete-eu-parlament-1.11551059

Ps! Som du sikkert vet så er det ikke meningsmålinger som bestemmer den politiske kursen. Men det er jo sikkert den store drømmen for dere som tilhører partier langt under sperregrensa. Eller deromkring.

Forøvrig kjenner jeg da godt til dine religiøse overbevisninger. Det er ikke så lenge siden du nevnte at EØS skulle forsvinne....

(Innlegget ble redigert 12.05.14 21:50)

newsflash
12.05.14 21:52
ben_nevis: Ja selvsagt gjør jeg det.
Hvorfor er det så ille å kalle nasjonalister for nettopp nasjonalister?
http://www.nrk.no/verden/lover-et-mer-brakete-eu-parlament-1.11551059
Ps! Som du sikkert vet så er det ikke meningsmålinger som bestemmer den politiske kursen. Men det er jo sikkert den store drømmen for dere som tilhører partier langt under sperregrensa. Eller deriomkring.

Du skriver konsekvent at all EU motstand skyldes "nasjonalistene".

Du vil altså tjene mye på å faktisk sette deg inn i hva motstanden mot EU skyldes.

ben_nevis
12.05.14 21:55
newsflash: Du skriver konsekvent at all EU motstand skyldes "nasjonalistene". Du vil altså tjene mye på å faktisk sette deg inn i hva motstanden mot EU skyldes.

Nigel Farage,UKIP og Geert Wilders er ultranasjonalister som spiller på fremmedfrykt.

Dersom de nå har skiftet mening så er du velkommen til å dokumentere det.

newsflash
12.05.14 22:00
ben_nevis: Nigel Farage,UKIP og Geert Wilders er ultranasjonalister som spiller på fremmedfrykt.
Dersom de nå har skiftet mening så er du velkommen til å dokumentere det.

Som sagt, du vil tjene mye på å sette deg inn i hvorfor folk er motstandere av EU.

Å påstå at 53 % av britene er nasjonalister, eller 70-80 % av nordmenn er nasjonaliser er en fordumming av debatten.

ben_nevis
12.05.14 22:06
newsflash: Som sagt, du vil tjene mye på å sette deg inn i hvorfor folk er motstandere av EU. Å påstå at 53 % av britene er nasjonalister, eller 70-80 % av nordmenn er nasjonaliser er en fordumming av debatten.

Å forholde seg til meningsmålinger er også fordumming av debatten. Fordi en slik sier svært lite og er direkte føleri.

Turbo'ene i Eu-motstanden enten her eller i GB er nasjonalisme.  Det kan du ikke prate deg bort fra.

Jeg har ikke til hensikt å tjene noe fra en som er tilhenger av moderne slavehold i landet vårt. Det er noe jeg finner svært usmakelig.

(Innlegget ble redigert 12.05.14 22:07)

newsflash
12.05.14 22:14
ben_nevis: Å forholde seg til meningsmålinger er også fordumming av debatten. Fordi en slik sier svært lite og er direkte føleri.
Turbo'ene i Eu-motstanden enten her eller i GB er nasjonalisme. Det kan du ikke prate deg bort fra.
Jeg har ikke til hensikt å tjene noe fra en som er tilhenger av moderne slavehold i landet vårt. Det er noe jeg finner svært usmakelig.

En meningsmåling er en god indikator for hva resultatet av den kommende avstemningen om EU i Storbritannia blir.

En avstemning som er utgangspunktet for denne tråden.

Du kunne jo forsøke å debattere det, fremfor å bedrive med brunskvetting og persondebatt? 

ben_nevis
12.05.14 23:03
newsflash: En meningsmåling er en god indikator for hva resultatet av den kommende avstemningen om EU i Storbritannia blir. En avstemning som er utgangspunktet for denne tråden. Du kunne jo forsøke å debattere det, fremfor å bedrive med brunskvetting og persondebatt?

Meningsmålinger benyttes også som opinionsskaping. Og dessuten handler det om hvordan spørsmålet/ene er utformet.

Feks vår egne meningsmålinger som "tilfeldigvis" er på oppdrag fra nei-organene Nationen og Klassekampen; vi får aldri vite hvilke spørsmål som ble benyttet.

For om man ville svart "nei i morgen om det hadde vert avstemning", så betyr ikke det at man vil gjøre det samme om 6 mnd eller 2 år. Altså handler det i stor grad om føleri.

Du må gjerne kalle det brunskvetting at jeg påpeker det faktum at kjernen i Eu-motstanden i GB og i Norge er nasjonalisme. Men det endrer uansett ikke på noe.

Det er forøvrig ikke persondebatt å påpeke at du er tilhenger av moderne slaveri. Det har du forsåvidt også innrømmet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg